Beantwoorden
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Beste,

Ik heb de hulp van specialisten nodig om eindelijk eens te komen tot een deftige oplossing.
Als luchtvaart fanaat heb ik de versie FSX SE (steam) gekocht en daarin heb je de mogelijkheid met meerdere collega's samen te spelen. Dit via een multiplayer optie. 
Wij proberen al weken en weken samen te vliegen, waar we met 3 elk al gepoogd hebben HOST te zijn. Zelf kennen wij totaal niets van internet instellingen wat alles heel moeilijk maakt. 
Wat we wel weten is dat er poorten moeten worden opengezet en ook hier is niet alles duidelijk. De ene zegt poort zoveel de andere zoveel, dus hieronder een overzicht wat ik via mijn telenet al opengezet heb. 

 

Lokaal IP-adres Beginpoort (extern) Eindpoort (extern)Beginpoort (intern)Eindpoort (intern) ProtocolStatus

xxx.xxx.x. xxxx TCP  UDP  Beide  Actief    


 xxx.xxx.x. xxxxx TCP UDP  Beide Actief

 

xxx.xxx.x. xxxx TCP  UDP  Beide Actief

 

xxx.xxx.x. xxxx TCP  UDP Beide  Actief                              

 

xxx.xxx.x. xxxxx TCP UDP Beide  Actief 

 

Mijn computer is aangesloten via een LAN kabel op een powerline ( van telenet) en de bovenstaande settings heb ik onder IP4v gezet.

Het probleem van onze multiplayer is dat wij geen stabiele verbinding kunnen opzetten. De ene moment vliegen we eruit na 2 minuten, dan na 5 minuten maar nooit stabiel en soms dus heel snel. De melding is dan, HOST ( naam) HAS LEFT THE SESSION terwijl dat niet gewenst was. Als firewall gebruiken we alle 3 bitdefender. Windows Defender is uitgeschakeld want meld dat bitdefender de beveiliging overgenomen heeft. Ook binnen bitdefender staan deze poorten als toegelaten voor verkeer.

 

Moet ik soms ook iets instellen onder IP6v ?

Zo ja, wat moet ik dan daar doen?

Als ik bv een website oproep waar men voor OPEN poorten kan scannen (meerdere geprobeerd) dan is het IP adres dat ik in mijn settings zie (hierboven) anders en begint dat met 84. enz.... Al de websites melden poorten niet open. Dus vraag is, als ik ze onder mijn telenet open gezet heb (actief) waarom zie ik ze dan onder dat ander IP adres CLOSED???

 

Ik heb hier iemand nodig die met FSX SE en multiplayer onder een telenet modem werkt die dit probleem kan oplossen. Zelf geraken wij er niet uit....


Met dank voor al de aangeboden hulp.

Mvg

Kim.                                              

0 Likes
21 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@KimskiDat lokaal IP adres heb je dit op de server als vast ingesteld? In jou geval (Telenet klant) het best een IPadres tussen 192.168.0.10 en 99.

Je vrienden moeten om contact te maken jou publiek IP adres kennen want dit zullen ze nodig hebben om de verbinding in te stellen naar jou server. Dit kan je vinden via deze site (er zijn ook andere) of in "Mijn Telenet"

Je kan ook een DDNS account aanmaken (hier bijvoorbeeld) en hun klein programmatje installeren op je server waardoor je IPadres automatisch geupdated wordt mocht dit veranderen. Ze moeten dan bijvoorbeeld uwnaam.hopto.org invullen in de connectie instellingen.

Powerline verbinding en bij uitbreiding WiFi, is nu ook niet de meest geschikte verbinding voor zoiets. En heb je toen je de poorten hebt ingesteld helemaal onderaan op wegschrijven of opslaan geklikt? Je zou dan een melding moeten krijgen dat dit succesvol is gebeurd.

Een IPadres die begint met 86 wijst op het publiek IP adres en dat is OK.

192.168.0.x adressen zijn nooit rechtstreeks bereikbaar van buiten uit. Daarom de portforwarding.

Succes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski  Deze site heb je gezien denk ik: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=360570904 . Daar spreken ze alleen van poort 6112 en 27016.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Dag Ignace,

 

Ik heb mijn IP adres gewoon opgezocht via CMD prompt met IPCONFIG. 

Als ik mijn telenet open, dan heb ik LAN gegevens waar de prefix te zien is als : 192.168, dan een vakje waar je een waarde in kan veranderen maar die staat op 0 en dan een vast getal als 1. Totaal ziet dat er dus zo uit : 192.168.0.1 

 

Onder WAN ( maar ik gebruik een LAN kabel ingeplugd in de Powerline) staat een vast IP als 84.197.x.x

als ik onder port forwarding klik ( IPv4 ) dan zie ik dit staan :

  • Gefragmenteerde IP-pakketten ; Toestaan
  • FIrewall-bescherming : actief
  • UPnP : Actief
  • DMZ adres staat een vast getal : 192.168.0 en dan een in te vullen getal ( waar ik 118 van de IPCONFIG gezet heb).
  • En daaronder al die poorten die ik in vorige post gezet heb. Daarin kan je het IP adres vinden MET een vast niet veranderbaar gedeelte 192.168.0 en een zelf in te vullen vakje ( als 118 ingevuld )

Ik kan dus zomaar niet het andere IP adres beginnend met 84. xx.xx.xx invullen.

En onder IPv6 staat er nog niets ingevuld.

 

Met dank aan de experts.

Vg

Kim



janne_man (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Uw publiek ip-adres is privacy gevoelig

0 Likes
Jolien5
Ex-Moderator
Berichten: 20
Topicwurm! Say what?! Happy New Year! Tien op tien!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Hoi Kimski, ik had je gegevens vanochtend nog even geanonimiseerd.


Jolien | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski 

Als je aan port forwarding doet dan gebruik je geen DMZ.

In de geavanceerde instellingen van je modem onder mijn Telenet kan je uw lan subnet veranderen van nul naar een een andere waarde (1 tot 254).

Als deze waarde veranderd is, dan veranderd ook de waarde bij de portforwarding want heel uw Telenet netwerk is maakt deel van dat subnet.

0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Dag Janne man, 

Hele interessante uitleg als je er iets van kent denk ik. Ik jammer dus niet. Zou er niemand gewoon een step by step plan kunnen doorgeven dat ik gewoon kan volgen en instellen? 

 

Het is een beetje dat waar ik naar zoek.

Alvast aan allen een dank.

 

Mvg

Kim

0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Ik heb onder IPv6 ook de beide poorten 6112 en 27016 als UDP en TCP toegevoegd in de firewall (als toegestaan) en ook dit heeft niets geholpen.
Het is mij toch nog altijd een raadsel waarom ik onder IPv4 geen IP adres startend met 84.xxxxx kan zetten. Daar kan je niets aan veranderen en enige vakje dat je kan wijzigen is het laatste van de reeks 192.xxx.x.xx 

Mvg,

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Flight Sim FSX SE multiplayer issues


@Kimski  schreef:

Ik heb onder IPv6 ook de beide poorten 6112 en 27016 als UDP en TCP toegevoegd in de firewall (als toegestaan) en ook dit heeft niets geholpen.
Het is mij toch nog altijd een raadsel waarom ik onder IPv4 geen IP adres startend met 84.xxxxx kan zetten. Daar kan je niets aan veranderen en enige vakje dat je kan wijzigen is het laatste van de reeks 192.xxx.x.xx 

Mvg,

 


Omdat je daar een intern adres moet zetten en dat begint meestal met 192.168.x.x. Je modem "weet" al wat het externe adres is, dus dat kan je daar niet zetten. Als jij host bent, dan moeten de anderen dit wél doen via je externe adres. Wat je met portforwarden doet is het externe adres via een bepaalde poort doorverbinden met dat interne adres. Op die manier worden ze in principe rechtstreeks verbonden met het toestel met dat intern adres.

 

Bijvoorbeeld 123.123.123.123 is jouw externe adres. Je computer heeft adres 192.168.0.100. Het spel vereist dat poorten 456 en 789 moeten openstaan opdat iemand van "buiten" verbinding kan maken met die computer. Om toegang te krijgen moet men dus werken via 123.123.123.123:456 (TCP/UDP) en 123.123.123.123:789 (TCP/UDP). Op die manier worden ze doorgestuurd naar 192.168.0.100:456 en 192.168.0.100:789.

 

Bij mezelf heb ik o.a. enkele poorten opengezet voor PS4:

 

portforwarding.png

 

192.168.0.11 is het vaste adres dat ik heb toegekend aan mijn PS4.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Dag Bjorn (SB),

Dank u wel voor de uitleg. Ik begin er iets van te begrijpen. Doch, als u zegt dat u een IP hebt gegeven aan uw PS4, bedoeld u dan dat u a) zelf een laatste getal heeft gekozen, willekeurig? of b) dat u het laatste getalletje uit de IPCONFIG van het IPv4 stukje hebt gehaald?

 

In geval a) hoe koppel ik mijn computer waar ik de host mee wil zijn dan aan dat gekozen IP stukje?

In geval b) heb ik reeds het IPv4 deel ( laatste getal) toegevoegd onder de port forwarding van mijn telenet IPv4 firewall instellingen. 

 

Ik gebruik een kabel (LAN) maar niet rechtstreeks op de modem. Mijn desktop staat te ver weg van de modem, en dus heb ik van telenet powerlines. De PC is met een kabel aangesloten op die powerline. Is dat dan IPv4 of een IPv6 aansluiting? Want wireless is dat toch niet meer? Dus niet WAN maar LAN juist?

 

Bedankt alvast !!!!

Ps, als je geen IT specialist bent is dat allemaal niet makkelijk te volgen en stelt men soms stomme vragen. Maar voor mij zijn die niet stom, gewoon onwetend hoe dat allemaal werkt. 

 

Mvg

Kim

0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Moet ik misschien het achterste getal van het externe IP adres dan in het field zetten onder de IPv4 firewall rules in mijn telenet?

 

Mvg,

Kim

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski  In je portforwardings moet je enkel de IPadressen van je LAN gebruiken. Dus 192.168.0.x

Je publiek IP adres zullen je medespelers die op het internet zitten nodig hebben.

Ik blijf ervan overtuigd dat het uw powerline verbinding die voor problemen zorgt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Dag Ignace, 

Mijn vader zet steeds dezelfde instellingen als ik, kwestie om zeker te zijn dat wij beiden hetzelfde doen, enkel met verschil dat bij hem de kabel in de modem zit. Als hij host is dan zijn de effecten dezelfde. Vraag is dan bij hem, of dat de fout bij mij zit, waardoor hij ook uit de multiplayer gezet wordt? 

 

Hoe los ik zoiets op? Mijn PC staat op de zolder en ik kan absoluut geen kabel leggen tot beneden.

PC heeft ook geen WIFI, net daarom dat ik de kabel gebruik IN de powerline. 

Voor de rest werkt internet daar perfect. Andere spelletje die ik online doe (zonder gedoe als host te dienen werken ook. Bv, War of Warplanes, via multiplayer, wel zelf geen host, is OK).

 

Wat ik ook moet zeggen, is dat wanneer ik binnen in het FSX SE multiplayer platform een ander bestaande sessie JOIN dat ik geen problemen ondervind. Wanneer mijn vader en ik onszelf aansluit bij andere HOSTS dan werkt onze multiplayer WEL. Enkel hangt het dan af van wie de host is want meestal zijn wij dan een paar vreemden voor hen, waarbij we soms met opzet verwijdert worden. Oplossing is dus ZELF een host met paswoord maken waardoor we samen met 3 kunnen vliegen.

 

Looking forward to a new solution....

 

Bedankt heren !!!!

 

Mvg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski 

 

Ik heb dat (interne) IP - 192.168.0.11 - zelf gekozen door het in te stellen in de PS4. Op je PC, ik vermoed dat je Windows 10 hebt (?), kan je dat ook instellen. Een uitleg daarover vind je hier. Over IPv4 of IPv6 zou ik me niet al te veel aantrekken. Ik heb zelf nog nooit iets ingesteld voor IPv6. Via kabel verbinden met een PWL (powerline) is volgens mij idd LAN, geen WAN. Maar dat maakt hier niet veel uit; voor die PC maakt het niet uit of het draadloos of bekabeld is. Dat (interne) IP blijft gewoon hetzelfde.

 

En stomme vragen bestaan niet. We helpen je hier graag verder. (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Dag Ignace, 

 

Dank je voor je tijd en hulp.

Ik heb eens geprobeerd het IP adres te veranderen, manueel, na het lezen van het artikel.
Maar dan moet je IP adres ingeven (dus dacht ik, ik kies gewoon een ander eindgetal),

doch, moet je ook een LENGTE VAN VOORVOEGSEL VAN SUBNET ingeven (wat dat ook mag zijn???), dus dacht ik te spieken wat er onder de lijst van IPCONFIG stond en heb ik een copy paste gedaan van de cijfers onder SUBNET. 

 

Dan, moet ik een gateway ingeven. Ook hier weer even gespiekt, en de bestaande IPCONFIG nummertjes gebruikt. 

En dan komt, VOORKEURS-DNS..... Daar weet ik totaal niet wat ik moet zetten?

Zelfde voor het veld erna..... ALTERNATIEVE DNS....??? Zelfde vraag.

Open laten gaat niet onder de MANUELE IP instellingen. 

 

Als ik de MANUELE instellingen ruil voor de AUTOMATISCHE DHCP ( wat aanbevolen werd), dan staat mijn IP (intern) op een einduitgang van 118. Dus terug naar af, en return to start op het monopolie spelbord. 😞

 

Ik wil de handdoek niet in de ring gooien, maar de neigingen ontstaan wel....

Duizenden mensen spelen de FSX SE in multiplayer, maar ik ben niet in staat een HOST te maken doordat ik vastzit met poorten en gedoe van Interne en Externe IP adressen bij Telenet....

 

Mvg,

Kim

0 Likes