Beantwoorden
Bieke34
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Wij zijn in het bezit van een foscam camera die we enkel kunnen benaderen via ons thuisnetwerk.

We zouden deze ook graag extern benaderen op afstand.

Ik had hiervoor contact opgenomen met telenet ( ik heb zelf niet echt kennis van het hele informatica-gebeuren) maar die zeiden dat zij daar eigenlijk niets van kennen en dat ik maar wat moest proberen in post forwarding :-s 

In de instellingen van de camera vind ik volgend ip-adres terug: 192.168.0.xx1 en poort 88

Kan er mij even iemand helpen ( liefst in normale mensentaal 🙂 ) hoe ik dit moet instellen?

Dankjewel!

 

0 Likes
14 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!
0 Likes
Ex-Netweter
 

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Telenet geeft vanzelfsprekend geen ondersteuning op je eigen aangekochte apparatuur. Dat moet de fabrikant doen, in dit geval Foscam.

Je kan port forwarding voor je Foscam-camera instellen bij de geavanceerde instellingen van de Telenet-modem.

Raadpleeg de handleiding of ondersteuningswebsite van je Foscam-camera om te weten welke poort(en) je allemaal moet configureren.

Bij de instellingen van je Telenet-modem bij port forwarding vul je het lokaal IP-adres van de Foscam-camera in. Beginpoort en eindpoort stel je beide in op de poort die je moet forwarden. Het protocol stel je in zoals aangegeven in de handleiding van Foscam. Als je meerdere poorten moet forwarden, stel je meerdere forwarding-regels in, telkens op het IP-adres van je Foscam-camera.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

@Bieke34 

Gebruik je de foscam app?

Voor android gsm google play.

Foscam app google play 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Bieke34
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Ja we hebben de foscam app geinstalleerd en daarop werkt de camera goed als we thuis zijn.

0 Likes
Bieke34
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Had ik reeds bekeken maar daar worden we niet wijzer uit.

Trouwens is " mijn telenet" nu ook veranderd waardoor ik andere invulvelden heb.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

@Bieke34 

Heb je de mogelijkheid voor ddns? De mogelijkheid om camera vast ip te geven? (Zonder vast ip/static ip gaat poort forwarden niet altijd helpen)

Welk type camera heb je? Al geprobeerd om via 4g eens te kijken?

Bij mijn telenet - netwerk - modem zien dat upnp aanstaat. 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Bieke34
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

we hebben de FI9901EP van foscam

 

Ja er is een ddns mogelijkheid maar dan geeft hij volgende zaken bij ddns server: geen, oray, 33222, no-ip of dyndns.

 

via 4g kijken lukt niet.

 

upnp staat ook aan in mijn telenet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Het is eenvoudig:

Zoek je publiek IP-adres van je Telenet-internetverbinding op via Google: https://www.google.com/search?q=what+is+my+ip

Om de Foscam-camera te bereiken via internet zal je dat IP-adres met https:// ervoor in de adresbalk van je webbrowser moeten invoeren:

https://xxx.xxx.xxx.xx (x-en vervangen door de cijfers van het IP-adres)

Bij de geavanceerde instellingen van de Telenet-modem stel je in:

Protocol: TCP
Lokaal IP-adres (van je camera): 192.168.0.xx
Poort: 443

Als het niet werkt, gaat er mogelijks iets fout met de instellingen op de Telenet-modem.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

@Bieke34 

Vreemd dat je een port forwarding zou moeten doen. 

Zelf heb ik thuis ook Fascam en die kan ik met de Foscam app perfect via 4G bereiken zonder enige poort open te zetten ook nog nooit moeten doen. Werkt allemaal goed en perfect via de app van Foscam. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bieke34
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Wij hebben dit huis gekocht en de camera was reeds aanwezig.

ik heb de camera aangesloten met een netwerkkabel op de router.

De app geinstalleerd en dan de camera erop gezet. ( eerst een reset gedaan zodat de vorige eigenaar niet meer kon aanloggen)

Dat werkt allemaal perfect op wifi maar van zodra we op 4g gaan, geeft de app geen beeld meer en krijgen we de melding dat het mislukt is.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

@Bieke34 

Onze Foscam's zijn allemaal draadloos verbonden in het netwerk kan daar geen kabel naar toe trekken. 

Toch vreemd eerlijk gezegd dat het niet werkt via 4G. 

je kan wel eens proberen om de camera uit je account te verwijderen in de Foscam app en dan nog eens toe te voegen. Dan nog eens testen of het dan wel gaat om de beelden te zien via 4G.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bieke34
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

net alles gereset en nog steeds werkt het niet met 4g.

Heb ook een e-mail gestuurd naar foscam zelf.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

Stap 1: Kijk via mijn telenet welk IPadres je camera gekregen heeft.Of je kijkt met volgende app.: Advanced IP scnner (gratis te downloaden en te installeren op je PC

Stap 2: Je kan blijkbaar al uw beelden zien. Dus heb je al een lgin en paswoord.

Stap3: Via een brwoser op je PC ga je naar http://ipadrescamera

Stap 4: Dan zou je normaal op een inlogscherm moeten komen. Inloggen met gebruikersnaam en paswoord.

Stap 5: Zoek naar netwerksettings en stel daar een fixed IP in ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99

Stap 6: Je zal nu de connectie verloren hebben, maar probeer opnieuw connectie te maken naar het nieuwe IPadres dus http://192.168.0.x

Stap 7: Ga naar "Mijn.telenet.be".

Stap 8: Kies voor Beheer je thuisnetwerk

Stap 9: Kies vervolgens in de linkse kolom voor modem/ Geavanceerde instellingen

Stap 10: Klikken op expertinstellingen ontgrendelen.

Stap 11: Scrol naar beneden naar port forwarding:

Stap 12: Forwading regel invoegen. Stel in: IPadres = 192.168.0.x (adres camera), externe poort 18001, interne poort 80, protocol beiden, en een tweede lijn: zelfde IPadres, externe poort 18002, interne poort 443 protocol beiden en nog een 3e lijn met zelfde IPadres externe poort 18003, interne poort 554, protocol beiden.

Stap 12: Indien nodig wegschrijven.

Stap 13: Zoek uw publiek IP adres op via https://whatismyipaddress.com/

Stap 14: Neem je mobieltje en schakel je wifiverbinding uit zodat je alleen via mobiele data op het internet kunt.

Stap 15: Tik in de browser van je smartphone http://uw publiekIPadres:18001 en je zou op je camera moeten kunnen kijken na invullen lgin en paswoord.

Lukt dat?

Dan zitten we in de goede richting

Stap 16: Maak nu een DDNS account aan (eender welke provider)

Stap 17: Ga terug naar de instellingen van uw camera en stel daar uw DDNS account in. Dit zorgt ervoor dat je publiek IP adres in je DDNS account telkens die verandert geupdated wordt.

Stap 18: Probeer nu hetzelfde op je mobieltje maar met http://DDNSnaam:18001

Lukt dat?

Stap 19: zoek een app om je camera te bekijken. Of gebruik de foscam app

Stap 20: Kies daar voor apparaten toevoegen, "Andere"

Stap 21: Kies ofwel voor DDNS OF voor IPadres. Vul dat overeenkomstig in en nu zal je moeten proberen maar ik vermoed dat het gewoon lukt met poort 18001. IPadres is je publiek IPadres.

Oplsaan en uitproberen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foscam camera extern benaderen: post forwarding

@Bieke34 je kan best even kijken op volgende site : https://www.foscam.com/faqs/view.html?id=249

Daar staat info in over hoe dit moet gebeuren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.