24.844
netweters
|
153.164
antwoorden
|
20.780
vragen
|
Beste netweters,
Ik Portforward momenteel een bepaalde poort, graag wil ik enkel dat deze poort beschikbaar is vanuit 1 publiek ip , alle andere traffiek mag gedropt worden.
Ik heb getracht dit via mijn telenet in te stellen waarbij ik op de eerste rule de traffiek toelaat naar die bepaalde poort van die bepaalde host. dit lukt nog wel , maar van zodra ik een drop rule instel voor any host (die lager staat dan de allow rule) dan krijg ik steeds een foutmelding op de mijn telenet pagina. iemand een idee hoe ik dit wel correct kan aanpakken.
Moet ik ook als interne poort de genatte poort of de poort waarmee de initieele connectie wordt opgebouwd opzetten ?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: telenet firewall instellen
Dat kan je niet regelen met de modem van Telenet.
Portforwarding dient om een verbinding toe te laten die van buiten opgestart wordt. Als jij dat toelaat ben je zelf verantwoordelijk voor wat je al dan niet toe laat op deze manier.
Moest je nu een beetje meer vertellen van wat je exact wil doen, dan is er een grotere kans dat een Netweter een betere oplossing heeft.
Ik wil ssh traffiek van 1 specifieke publieke host toelaten tot mijn machine. Waarbij ik andere hosts tegenhoud . Dit lijkt me standaard firewall functionaliteit. De reden van de portforwarding is al een manier om het verkeer te maskeren over de niet standaardpoort (22) zodat deze al uit alegemene osint scans valt waardoor de waarschijnlijkheid van hacks al kan verminderen..