24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Enkele maanden geleden zijn wij omgegaan naar One UP (1Gbps) en daarvoor hebben we onze modem moeten veranderen naar de CH8568LG.
Sindsdien kunnen wij op Mijn Telenet bepaalde dingen niet meer.
Bij mijn wifi-netwerk kan ik geen geavanceerde instellingen meer doen (die link is er gewoonweg niet meer) en kan ik niet zien welke apparaten er verbonden zijn (deze kan ik wel zien via de Telenet app op gsm).
Gebruikers beheren gaat ook niet meer, krijg dan direct de pagina van veelgestelde vragen over gebruikers ipv een pagina waar ik gebruikers kan aanpassen/toevoegen.
Omdat wij een apart mesh systeem hebben na de Telenet modem zouden wij graag ofwel de modem in Bridge mode zetten of NAT uitschakelen.
Hiervoor heb ik het TelenetCenter in de buurt gebeld, die mij vertelde dat de CH8568LG de enigste was die de 1Gbps aan kon. De CV8560E kan dat theoretisch maar is via software beperkt tot 300Mbps, dus wisselen zou niet voordelig zijn. Wel vertelde ze me dat NAT vie geavanceerde instellingen uitgezet kon worden (maar daar kan ik dus niet in). Ze hadden mij doorverzewen naar de technische dienst van Telenet om de problemen op Mijn Telenet op te lossen.
Technische dienst gebeld en na de keuze menu's, bij internet (nog altijd van de geautomatiseerde stem) krijg ik gewoon leuk de melding dat er inderdaad problemen zijn met internet in de buurt en dat er via whatsapp verder gedaan moet worden.
Via Whatsapp dan maar in contact gekomen met mensen die mij via screenshots willen uitleggen waar ik exact moet klikken. Het is niet alsof ik een internetleek ben, maar ik snap dat de mensen van de helpdesk dagelijks te maken hebben met mensen van verschillende niveaus van kennis. Maar uiteindelijk eindigde het dan met de melding dat het een algemeen issue is op Mijn Telenet.
Dus nu even een paar vragen:
1. Klopt het dat enkel de CH8568LG 1Gbps kan?
2. Klopt het dat ik NAT kan uitzetten via geavanceerde instellingen?
3. Ben ik de enigste met zoveel problemen op Mijn Telenet?
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Delen van Mijn Telenet werken niet, na vervanging modem
Het is vreemd om te zien dat je maar bepaalde instellingen via 'mijn Telenet' kan opvragen. Ook met je huidige modem kan je normaal alle instellingen inzien , ik heb zo een zelfde modem en ik ervaar er geen problemen mee.
Daarnaast zijn er een aantal zaken die je hier benoemd die je niet kan. Zo kun je dus de dubbele NAT niet uitschakelen via de instellingen op 'mijn Telenet' daar heb je de CV8560E voor nodig. Dat is een modem ( beter gezegd de E-router ) zonder wifi aan boord. Daar kun je bridging in activeren en op die manier kan je dan je eigen Mesh systeem laten werken. Op die manier kun je dubbele NAT vermijden. Ook kan de CV8560E E-router perfect 1 GB aan geen probleem enkel het model daarvoor kan maar tot 300 Mbps gaan. Dus hier ben je verkeerd over geïnformeerd.
Ondertussen even een check gedaan via 'mijn Telenet ' of er problemen zijn maar zelf ondervindt ik geen hinder. Probeer eens cache en cookies te legen en dan nog eens te kijken anders eens een andere browser proberen.
Bedankt @patrick37 voor de info.
Dan is de info van het TelenetCenter niet correct en is het dus beter dat we omgaan naar de CV8560E.
Op Mijn Telenet al op verschillende apparaten en profielen gekeken (zelfs de mensen van het TelenetCenter zeiden dat bij mijn profiel de opties er niet werkten)
Je kan omgaan naar de CV8560E E-router maar is niet verplicht natuurlijk. De dubbele NAT zal werken uiteindelijk in je eigen Mesh systeem , heb zelf ook Mesh systeem achter de modem staan. Maar als je gaat gamen kan dit wel voor problemen zorgen.
En welke opties bedoeld het telenet center daarmee ? Hebben ze daar iets over gezegd ?
Het is wel duidelijk dat er dus niet altijd juiste info meegegeven wordt. Jammer want op die manier is een klant niet op de hoogte en is alles onduidelijk wat die wel en niet kan doen.
@XQlusioN schreef:Dan is de info van het TelenetCenter niet correct en is het dus beter dat we omgaan naar de CV8560E.
Op Mijn Telenet al op verschillende apparaten en profielen gekeken (zelfs de mensen van het TelenetCenter zeiden dat bij mijn profiel de opties er niet werkten)
Dat zijn 2 zaken die met elkaar niets te maken hebben:
@patrick37 schreef:Het is wel duidelijk dat er dus niet altijd juiste info meegegeven wordt. Jammer want op die manier is een klant niet op de hoogte en is alles onduidelijk wat die wel en niet kan doen.
Klanten zo misleiden is toch incompetentie troef 😫