24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik ben net bezig met wireguard en zou enkele poorten moeten forwarden, maar telkens ik doorklik naar geavanceerde instellingen bij mijn thuisnetwerk krijg ik een nagenoeg blanco pagina te zien (3 toestellen en 3 browsers, overal hetzelfde resultaat). Zijn er nog mensen met dit probleem, of bestaat er een andere (werkende) manier om aan de geavanceerde instellingen te geraken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo,
Ik heb net hetzelfde probleem, dus ik denk dat het probleem bij telenet ligt.
@Master-Magic schreef:@Dorian is een algemeen probleem dat hier al paar keer is gemeld, er is al een topic over met vele reacties onder, is al een paar dagen aan de hang.....
@Master-Magic schreef:@Timon1Er is al een topic rond dit probleem, Telenet werkt al paar dagen aan dit probleem.
Hey,
Het Wan Ip van mijn gateway staat op exact hetzelfde als mijn vorige router.
Vorig jaar toen ik ook eens van router veranderde moest ik ook even het dmz weghalen en opnieuw ingeven.
Op mijn nieuwe router staan de juiste poorten open. Maar als ik een online port check doe blijken ze toch gesloten te zijn.
Wanneer ik naar de geavanceerde instellingen van mijn router wil gaan krijg ik gewoon een blanco pagina met "<".
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showAdvancedSettings
Je bent niet de enige met dat probleem. Er zijn hier reeds ettelijke meldingen van gemaakt. Telenet is op de hoogte en werkt eraan.
Lees de "recente topics" maar eens door.
@Cedric-e schreef:Hey,
Het Wan Ip van mijn gateway staat op exact hetzelfde als mijn vorige router.
Vorig jaar toen ik ook eens van router veranderde moest ik ook even het dmz weghalen en opnieuw ingeven.
Misschien helpt het als ook het WAN MAC adres van je vorige router zou spoofen?
De modem is wellicht "verward" op hetzelfde IP met een verschillen MAC adres te zien?
Dit in afwachting dat het probleem met de geavanceerde instellingen opgelost geraakt 😊.
Het is duidelijk een Telenet probleem. Er zijn hier al meerdere meldingen. Mac adres spoofen??? Weinig nut en zelfs niet mogelijk. De modem router wordt herkend door via het macadress en dat kan alleen veranderd worden door de helpdesk of een center.
@igvfer schreef:Het is duidelijk een Telenet probleem. Er zijn hier al meerdere meldingen. Mac adres spoofen??? Weinig nut en zelfs niet mogelijk. De modem router wordt herkend door via het macadress en dat kan alleen veranderd worden door de helpdesk of een center.
Met een eMTA modem en eigen router lukt dat wel, maar dat zal maar voor weinigen nog van toepassing zijn ...
@StefaanH schreef:
Je bent niet de enige met dat probleem. Er zijn hier reeds ettelijke meldingen van gemaakt. Telenet is op de hoogte en werkt eraan.
Lees de "recente topics" maar eens door.
@igvfer schreef:Het is duidelijk een Telenet probleem. Er zijn hier al meerdere meldingen. Mac adres spoofen??? Weinig nut en zelfs niet mogelijk. De modem router wordt herkend door via het macadress en dat kan alleen veranderd worden door de helpdesk of een center.
Mijn antwoord was op een vraag van @Cedric-e
Wegens de gekende problemen de geavanceerde instellingen heeft hij geen toegan meer tot zijn Telenet HGW.
Achter zijn Telenet HGW stond een eigen router in DMZ
Hij heeft deze router vervangen door een nieuwe router, en stelt vast dat DMZ niet meer werkt, niettegenstaande zijn nieuwe router hetzelfde (vast) IP adres heeft als zijn vroegere.
Mijn advies was: als het niet helpt met de nieuwe router hetzelfde IP te geven als de oude router, probeer dan ook een smet de niewe router hetzelfde (WAN) MAC adres te geven als de oude??
C'est tout (niets te maken met het MAC adres van de Telenet modem).
@igvfer schreef:@StefaanH Maar daar moet je dan niet voor in de instellingen van de Telenetmodem zijn. Of het zou moeten zijn op de DMZ in te stellen.
Dat klopt. Daarom ook dat ik zei dat het met die configuratie wel lukt om een MAC adres te spoofen zonder in "mijn telenet" te geraken. Het is trouwens in het routergedeelte van de HGW dat je moet zijn, niet in het modemgedeelte.