Beantwoorden
Kenshee002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoi

Ik had graag een extra poort geopend op mijn modem maar slaag hier helaas niet in. Er staan al enkele lijnen bij mijn Portforwarding maar nu lukt het mij niet meer. Klantendienst bied ook geen oplossing, reeds 3x maal een poging ondernomen met weinig resultaat. Meestal is het antwoord dat dit buiten hun mogelijkheden ligt en begrijpen ze mij verkeerd, denken dat ik hulp nodig heb om een poort te openen. Dit lukt mij echter zonder de klantendienst prima ware het niet dat het scherm voor geavanceerde instellingen er anders uitziet dan normaal. In bijlage het originele scherm voor de instellingen en mijn huidige scherm. Hierop is te zijn dat het selectievak met "Actief/Niet-actief" onbeschikbaar is. Een nieuwe lijn kan toegevoegd worden maar er is geen enkele mogelijk om deze te bewaren.  Heb al op 2 verschillende computers / laptop's / webbrowsers/ OS geprobeerd zonder resultaat.

Indien er iemand een idee heeft om dit probleem op te lossen hoor ik het graag.

StandaardStandaardHuidigHuidig

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen onmogelijk te wijzigen?

112 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Een troost, je bent niet alleen. Alleen zijn er veel mensen die het niet weten omdat ze daar nooit gaan kijken. Alleen de freaks zoals wij doen dat zeker???? Bij mij is het ook nog altijd over en out van mijn portforwardings. De bestaande werken maar voor de rest niets mee aan te vangen.😐



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ik heb dezelfde problemen. Heb onlangs wel via Whatsapp support gevraagd of ze de port forwarding dan voor mij konden toevoegen en dat hebben ze uiteindelijk gedaan.

 

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ik heb het hier zelf eens onderzocht en heb de fout gevonden.

Als je klikt op wijzigen na de aanpassing, wordt er een pakket naar de webserver gestuurd die de aanpassing moet uitvoeren.

 

In dat pakket is de externe "start" en "eind" poort null ipv het ingevulde poortnummer.

Als ik via een speciaal programma zelf het pakket aanpas en ipv null de poortnummer ingeef en doorstuur naar de webserver dan wordt het wel correct aangemaakt.

MichaelVD_0-1678640687323.png

 

 

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Kan je hierover iets meer uitleg geven aub? Wat gebruik je hiervoor?

Mijn vader tracht al sinds half december 2022 instellingen aan te passen in het gedeelte "mijn geavanceerde instellingen", maar na 3 maanden blanco scherm krijgen we vandaag een nieuw scherm op "Mijn Telenet > Modem > Geavanceerde instellingen" met de melding:

"Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."

We kunnen sinds vandaag wel eindelijk het type modem zien en de verbonden toestellen met IP adres, maar aanpassingen... Njet!

Het enige dat ik al 3 maanden op mijn knieën vraag aan Telenet is een MAC bridge aanzetten naar mijn eigen router, maar dat lukt blijkbaar niet. Alle poorten staan dicht, MAC bridge kan ik niet aanzetten dus ik ben serieus ge*****.

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Wat bedoel je met een speciaal programma? Zoals je het nu verwoord spreek je als een politieker. Veel zeggen maar geen concrete oplossing (proberen te) geven.

En terzijde... wanneer mogen de cracks terug afbeeldingen goedkeuren want het werkt aardig op de zenuwen dat er de ganse week-end geen afbeeldingen worden goedgekeurd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?


@MichaelVD  schreef:

Ik heb het hier zelf eens onderzocht en heb de fout gevonden.

Als je klikt op wijzigen na de aanpassing, wordt er een pakket naar de webserver gestuurd die de aanpassing moet uitvoeren.

In dat pakket is de externe "start" en "eind" poort null ipv het ingevulde poortnummer.


Wow, goed gevonden.

Dus een kleine programmafout (met grote gevolgen) in de webpagina van de geavanceerde  instellingen.

@Suzy Ik hoop dat de collega's dit oppikken, en de code eens nazien (en oplossen)

@igvfer  schreef:

Wat bedoel je met een speciaal programma? Zoals je het nu verwoord spreek je als een politieker. Veel zeggen maar geen concrete oplossing (proberen te) geven.


Ik vind dat een zeer onterecht verwijt.

Hij heeft de oorzaak gevonden van het probleem, nu kan Telenet hiermee verder aan de slag 

 

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@flip1953 

Geef ik je gelijk in. Maar wat met de andere die settings die je aan/uit zet proberen op te slaan, of iets aan wifi willen veranderen?

Provisioneren van hgw en tv-boxen die ze niet kunnen activeren, omdat ze bij opslaan drukken, ook niet naar server (of wat dan ook) word doorgestuurd.

Al zie ik precies denk ik, hier verbetering in, van mensen die wel hun toestel geprovisioneerd geraken bij modem swaps of nieuwe tv-boxen

Soms "lijkt het" alsof de opslaan functie voor velen gewoon uit staat voor weet ik welke reden?

Natuurlijk al heel knap dat hij erachter is gekomen👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ondertussen al bijna 4 maand dat ik in de geavanceerde instellingen niet kan, krijg zelfde foutmelding als u “Het draadloos signaal staat uit….” Al ontelbare chats gehad via messenger en whatsapp, er lopen verschillende dossiers maar tot op heden geen beterschap.

Stephan

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ja ik weet niet zeker of ik dat soort software hier mag posten, weet niet of ze bij telenet zo blij zijn als iedereen maar aangepaste pakketjes gaat doorsturen naar de webserver.

Heb het ook aan de helpdesk van telenet doorgestuurd met de vraag of ze dit naar hun programmeurs konden doorsturen. Dus hopelijk komt dit snel in orde.

 

Als ik het goed begrijp worden afbeeldingen hier goedgekeurd door telenet?

Dus ik zal anders de naam van het programma hieronder als afbeelding plaatsen dan moeten ze zelf maar zien of ze dit goed keuren of niet.

download.png

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Kun je dit ook niet bereiken via google developer console?

In principe zou een website beschermd moeten zijn bij een soort van "inject"scripts ofzoiets in die aard. Bv mijn site is beveiligd tegen code aanpassing of injecteren, alsook injecteren via url toevoegingen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ja daar kan je de pakketjes die naar de webserver gestuurd worden ook wel in bekijken ,

weet niet zeker of je daar in kan aanpassen.

Je moet maar eens kijken naar de pakketjes die naar "https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/AB:CD:AB:CD:AB:CD/advance-set... gestuurd worden als je op wijzigen klikt.

"AB:CD:AB:CD:AB:CD" heb ik hier nu zelf even aangepast want dat is vermoed ik het specifieke mac adres van jouw modem.

google chrome console.png

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Michael, kan je aub even helpen met welk pakket ik dien te sturen om MAC bridging aan te zetten naar mijn router? Neem gerust even een fictief Mac adres. Je zou me waanzinnig helpen!!

Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Haha, wat een debiele bug. Is deze functie ooit getest vooraleer dit uitgerold is naar alle Telenet-klanten?
Je hebt hiervoor zelfs geen script nodig. In plaats van null stuur je de correcte poortnummers.

Gebruik je hersenen: https://devtoolstips.org/tips/en/edit-and-resend-network-requests/

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@Ex-Netweter 

Ik wil gerust je posts lezen, en zelfs gelijk geven als je dat hebt.

Maar een "beetje minder" kan ook wel denk ik.

By the way, al die manieren worden op mn eigen site geblokkeerd, ook curl. En bij 1x proberen vlieg je permanent met ip op blacklist, + deze wordt ook automatisch doorgestuurd naar honeypot/spamhouse zodat mensen die ook met deze database werken, bij bezoeker dat op zwarte lijst staat word geblokkeerd tot hun sites

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@MichaelVD 

Mooi dat je een fix gevonden hebt waar mss de kraks/community andere mensen mss mee tijdelijk kunnen helpen.

Even voor duidelijkheid, jij kon voor deze fix ook niet opslaan en je hebt de nieuwe lay-out op mijn telenet?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.