Beantwoorden
Kenshee002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoi

Ik had graag een extra poort geopend op mijn modem maar slaag hier helaas niet in. Er staan al enkele lijnen bij mijn Portforwarding maar nu lukt het mij niet meer. Klantendienst bied ook geen oplossing, reeds 3x maal een poging ondernomen met weinig resultaat. Meestal is het antwoord dat dit buiten hun mogelijkheden ligt en begrijpen ze mij verkeerd, denken dat ik hulp nodig heb om een poort te openen. Dit lukt mij echter zonder de klantendienst prima ware het niet dat het scherm voor geavanceerde instellingen er anders uitziet dan normaal. In bijlage het originele scherm voor de instellingen en mijn huidige scherm. Hierop is te zijn dat het selectievak met "Actief/Niet-actief" onbeschikbaar is. Een nieuwe lijn kan toegevoegd worden maar er is geen enkele mogelijk om deze te bewaren.  Heb al op 2 verschillende computers / laptop's / webbrowsers/ OS geprobeerd zonder resultaat.

Indien er iemand een idee heeft om dit probleem op te lossen hoor ik het graag.

StandaardStandaardHuidigHuidig

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen onmogelijk te wijzigen?

107 reacties
MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ja klopt , als ik een port forwarding rule wil toevoegen en op wijzigen klik dan krijg ik de melding "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."

en ik heb inderdaad de nieuwe layout.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@MichaelVD 

En bv een poort toevoegen in zelfste vakje met bv:

443 - 443 hielp ook niet?

@janne_man had dit al eens in een eerdere post ondervonden dat dat zo zou moeten gebeuren vanaf nu in nieuwe lay-out dacht ik

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Dat is de manier hoe ik het wou toevoegen dus bv 443-443 bij externe poort en 443 bij interne poort en dan krijg ik die foutmelding.

443-443 bij interne poort invullen geeft trouwens "Interne poort is ongeldig." dus is enkel voor de externe poort dat het op die manier ingegeven moet worden,

maar waar ik dus die andere foutmelding voor krijg.

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@MichaelVD, zou je me heel even willen helpen aub?

Ik wil alleen maar de MACbridging inschakelen, maar ik krijg enkel het volgende scherm te zien sedert december 2022...

sammyke007_1-1678711182025.png

 

 

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@MichaelVD 

Je hebt gelijk bij externe poort moet je bv 443 - 443 doen (met spaties link en rechts van - en bij intern enkel 443

Zou tof zijn als iemand hier een paar lines heeft van specifieke dingen op nieuwe layout die je niet kan opslaan maar wel door bepaalde waarde in code aan te passen via zeer simpel kort stappenplan/screenshots, waar ze dan nog enkel de waarde en mac adres moeten aanpassen.

Ik heb nog steeds oude werkende layout, zonder mac bridge functie heb een gewone hgw

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

ah ja inderdaad met 443 - 443 werkt het hier wel het is enkel als je zonder spaties werkt dus 443-443 dat hij de foutmelding geeft.

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@sammyke007 

 

Ik kan momenteel de afbeelding niet zien deze moet nog goedgekeurd worden , zal er eens naar kijken als ik de afbeelding kan zien.

 

Maar eigenlijk moet je de wijziging proberen uit te voeren en op de knop wijzigen klikken.

Op het moment dat je wijzigen klikt stuurt die een pakket naar de webserver api (https://api.prd.telenet.be/....) en dat pakket zou je eigenlijk moeten bekijken wat er daar juist in staat. Als je daar de verkeerde waarde kunt terugvinden zou je dat pakket moeten bewerken, de correcte waarde invullen en opnieuw laten sturen.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@MichaelVD 

Kan altijd een image uploaden en link hier posten.

https://postimages.org/ 

Gewoon zien dat je geen adres gegevens, gevoelige informatie, ip, mac adressen enzo post

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Eventjes roepen:

HET IS GELUKT!

 

Wow, na 4 maanden smeken bij Telenet zonder oplossing, is het met behulp van jullie Netweters wel gelukt!

 

Je kan idd op de volgende URL je instellingen zien (desondanks Mijn Telenet een blanco pagina geeft):

https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/00:01:02:03:04:05/advance-set...

00:01:02:03:04:05 dien je aan te passen naar je MAC van je Telenet HGW / Modem.

 

Als je dan idd via de Firefox Debug Console het pakket GET naar deze URL api.prd.telenet.be aanpast naar PATCH met de gewenste instellingen als data, RAK!

Voor mij betrof te te verzenden data:

{"patchModemSettingsOperations":[{"op":"replace","path":"/upnpEnabled","value":false},{"op":"replace","path":"/lanIpAddress","value":"192.168.0.1"},{"op":"replace","path":"/modemBridgingToggle","value":true},{"op":"replace","path":"/bridgingMacAddress","value":"00:01:02:03:04:05"},{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[]},{"op":"replace","path":"/fwBlockIpFragments","value":false},{"op":"replace","path":"/fwEnabled","value":true},{"op":"replace","path":"/dmzHost","value":"0"},{"op":"replace","path":"/fwBlockIPv6Fragments","value":false},{"op":"replace","path":"/fwIPv6ProtectEnabled","value":true}],"bridging":[{"active":true,"macAddress":"00:01:02:03:04:05"}]}

Uiteraard opnieuw 2x het MAC adres aanpassen naar het te bridgen MAC adres van je eigen router.

Pure waanzin zeg!

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@sammyke007 

Blij dat het werkt.

@Suzy @Moderator kunnen jullie de hierboven posts en bugfixes eens doorgeven mss aan juiste dienst? Mss zijn ze er iets mee

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Boomvriend
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Zou iemand dit even kunnen testen of dit werkt voor port forwarding ? Ik dacht namelijk een analoog probleem te hebben. Ik ben instaat om via mijn telenet mijn port forwarding regels op te stellen en succesvol op te slagen, maar wanneer ik check via telnet/ online port checker dan blijken de poorten helemaal niet open te staan ...

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@Boomvriend 

Kijk deze post eens.

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-instellingen-onmogelijk-op-t... 

En mss met antwoord van @sammyke007 :

"Je kan idd op de volgende URL je instellingen zien (desondanks Mijn Telenet een blanco pagina geeft):

https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/00:01:02:03:04:05/advance-set...

00:01:02:03:04:05 dien je aan te passen naar je MAC van je Telenet HGW / Modem.

Als je dan idd via de Firefox Debug Console het pakket GET naar deze URL api.prd.telenet.be aanpast naar PATCH met de gewenste instellingen als data, RAK!"

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Boomvriend
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ja ik denk dat alles goed wordt geregistreerd, maar er gebeurd niets mee ...

instellingen:

https://ibb.co/pwfgGN6

poorten: 

https://ibb.co/1rzGKjM
https://ibb.co/sH2zNG2

Ik heb ook al de modem proberen herstarten na dat ik de instellingen heb aangepast...

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Draait de betreffende service wel op dat adres? Als de service niet actief staat zal die ook geen antwoord geven. En als dit op een windows machine is zeker eens nakijken of op die machine die poorten wel degelijk open staan. Zie je via de firewall instellingen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?


@DeLLiAnO  schreef:

@sammyke007 

Blij dat het werkt.

@Suzy @Moderator kunnen jullie de hierboven posts en bugfixes eens doorgeven mss aan juiste dienst? Mss zijn ze er iets mee


@DeLLiAnO bedankt voor de mention! Ik heb het doorgezet naar enkele collega's. 

@MichaelVD en jij bedankt om dit te delen met ons. Hopelijk helpt deze input/informatie om het probleem op te lossen!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.