Beantwoorden
bvdh83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

Een kennis heeft problemen met zijn Wifi verbinding, ondanks gebruik van de extra powerline adapter. Hij Heeft momenteel een HGW. Deze heeft echter onvoldoende bereik om alles te dekken. Zelf heb ik de Netgear Orbi RBK50 met een extra satteliet en het bereik is echt super ervan!

Hij heeft echter een Digirecorder, waar ik daar compleet onbekend mee ben. Hier wil hij ook gewoon gebruik van kunnen blijven maken.
Mijn vraag is dan ook of er direct al problemen te verwachten zijn voor de digicorder (nieuwe versie) indien de huidige telenet router zou worden omgeruild voor een "Modem only". Dit zou namelijk de voorkeur genieten. Mocht dit niet goed kunnen werken, wat is dan de beste setup hiervoor?

0 Likes
7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

De nieuwe versie van de Digibocorder heet de TV Box.

Deze is niet compatibel met een modem-only.

Als het de bedoeling is om een eigen router/firewall te gebruiken, en je hebt geen WIFI van Telenet nodig, dan kies je best de CV8560E. Dit is een homegateway zonder WIFI, en je kan een publiek IP toekennen aan 1 device via MAC passthrough.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

@bvdh83 

 

Indien je over een bestaande digicorder en een HGW beschikt en wil overgaan op een modem-only heb je dus ook bijkomend een eigen router nodig.

 

Het enige wat bij die overgang echt belangrijk is, dat is dat je na de modem-only, die slechts over één uitgaande UTP poort beschikt, een switch plaatst; De digicorder moet rechtstreeks op die switch aangesloten worden, m.a.w., die mag niet op de eigen router aangesloten worden. Anders gezegd: dat mag wel, maar dan zal hij nooit interactief kunnen worden.

 

Voor de rest zijn er geen speciale dingen waar je moet voor opletten bij zulk een wijziging van topologie.

 

Moest je opteren voor de nieuwe HGW zonder WIFi en met MAC Passthrough mogelijkheid: gebruik je de MAC Passthrough voor een eigen router, zelfde opmerking: de digicorder niet op de eigen router maar wel op de HGW aansluiten. Hier heb je dan wel geen extra switch voor nodig.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bvdh83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

@StefaanH 

Hartelijk dank voor uw reactie. In een voorgaande reactie las ik dat de nieuwe versie digirecorders niet in combinatie met een Modem Only zou werken.
Bent u er bekend mee dat digicorder type DC-AD2200 niet zou werken in de door u geadviseerde setup: "Modem Only met een switch erachter"?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

@bvdh83 

 

Ik heb zelf twee digicorders AD2100 en een modem-only met eigen router. En dus inderdaad een switch onmiddellijk na de modem waar de digicorders rechtstreeks op aangesloten zijn, net als de eigen router.

En dat werkt perfect. Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken. Het is toegestaan en wordt ondersteund.

 

Wat de nieuwe TV-Box betreft: die werkt, volgens sommige mensen die er een hebben, wel degelijk ook achter een modem-only, maar het is niet toegestaan noch ondersteund  door Telenet. Het is dus best mogelijk dat het binnen afzienbare tijd toch niet meer gaat werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bvdh83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

Dus de AD2200 is geen "TV-Box"?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder

@bvdh83 

Op volgende link zie je de tv-box:

https://elektrozine.be/de-nieuwe-telenet-tv-box-dit-moet-je-weten/

Wel opletten: niet alle info op deze site is recent. (35 euro?)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van een eigen router i.c.m. digicorder


@bvdh83  schreef:

Dus de AD2200 is geen "TV-Box"?


Nee hoor, dat is nog een klassieke digicorder.

 

Grootste verschil: de digicorder neemt de programmas's op op een interne harde schijf. De TV-Box neemt op "in the cloud", dus ergens op een server van een bedrijf.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes