Beantwoorden
Johan42
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gebruik van geheugenstick op desktop

hoe kan ik een USB geheugenstick aansluiten op mijn desktop, zonder een letter toe te wijzen aan de stick in "mijn schijfbeheer"

0 Likes
12 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van geheugenstick op desktop

@Johan42 

En hoe denk jij die dan te benaderen, vooropgesteld dat het al zou kunnen ..?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van geheugenstick op desktop

Als je de USB-stick aansluit krijg die automatisch een letter onder Windows. Je hoeft daarvoor niets te doen. Als je die een letter toekent via schijfbeheer dan kan je bij oordeelkunding gebruik steeds dezelfde letter hebben voor dezelfde stick.

Stel dat je vijf sticks hebt. Je steekt de eerste in, die zal de eerstvolgende vrije letter krijgen na C, meestal D of E. Met schijfbeheer verander je de letter in K.

Je haalt de stick uit de pc en steekt een andere stick in. Die zal terug de eerstvolgende vrije letter krijgen na C. Metschijfbeheeft verander je de letter in L.

Doe hetzelfde met de volgende drie en geeft die respectievelijk de letter M, N en O.

Telkens als je later één van deze vijf stick in diezelfde pc steekt, zullen die de letter krijgen die je hen hebt toebedeeld.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van geheugenstick op desktop

@Johan42 

Wanneer je mijn antwoord (vraag eigenlijk) en het antwoord van @janne_man combineert zul je dus al wel door hebben dat het gebruiken van een USB stick zonder toegekende drive letter op een PC niet gaat lukken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Gebruik van geheugenstick op desktop

Dat letter kan je later zelfs nog gaan passen als je dat wenst. Dus zie ik niet echt het probleem waar deze persoon het over heeft.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van geheugenstick op desktop

Dat zal @Johan42  zelf moeten uitleggen.

Mijn reacties is in de veronderstelling dat de gebruiker niet weet dat windows automatisch een letter toekent aan de usb-stick als je die insteekt. Veel mensen raken al geblokkeerd voordat een probleem zich voordoet en durven daarom dikwijls zelfs geen eenvoudige zaken doen omdat ze bang zijn om iets verkeerd te doen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gebruik van geheugenstick op desktop

Dat kan hij zelf toch ook lezen ?

0 Likes
Johan42
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gebruik van geheugenstick op desktop

hello, 

dat Windows automatisch een letter toewijst aan een geheugen stick, wist ik inderdaad niet. In elk geval heb ik daar vroeger geen last of weet van gehad. Dat het systeem de automatische letter toewijziging niet meer doet ligt misschienaan het feit dat ooit begonnen ben met de laatste letter ( Z ) van het alfabet, en er dus geen volgende letter meer beschikbaar is  

Dus prima , ik heb wat bijgeleerd.

Maar......Windows doet dat al enige tijd niet meer. Ik moet elke keer naar schijfbeheer gaan om dar zelf een letter toe te wijzen. Dat is dus redelijk omslachtig en vervelend. Dus de vraag is : hoe kan ik dit vermijden. Als ik dezelfde stick in Linux inplug, dan kan ik de stick gewoon uitlezen en gebruiken.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van geheugenstick op desktop

Voor oudere windows versies (7 en 8  ) vind ik dit.

Je kan dat ook proberen in Windows 10 of 11.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gebruik van geheugenstick op desktop

Als Engels geen probleem is, zoek dan eens op:

windows automatically assign drive letter


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Gebruik van geheugenstick op desktop

Ik denk dat je Windons misschien eens terug moet herstellen en dat je probleem dan opgelost is ?

Ik heb ooit eens een Flash Stick gekocht die de leuze voert ' de laagste prijzen.' maar dat zegt niks. Ik kon die Flash Stick de eerste keer wel normaal zien. Zoals je ook bv Schijf C , D ziet enz. En daarna zag ik niks meer. Kon de stick niet meer benaderen.

Alleen nog in Save Modus (veilige modus) dat kan je bereiken via rechter muis knop , langs start menu. Dan kijken naar Uitvoeren , daar op klikken en vul in msconfig  Er zal een nieuw venster open gaan. Nu ga je naar (ben even de juiste naam kwijt) waar je ziet staat opnieuw opstarten , daar zet je een x vinkje en op OK klikken. De pc terug opstarten , en zo raak je in save modus.

Vergeet niet omdat vinkje later terug weg te halen , anders blijf je in save modus staan en kan je de pc niet meer gebruiken om bv op internet te gaan. Terug opstarten na verwijderen vinkje , je pc geeft dat ook wel aan veel kan je niet verkeerd doen.

Er stonden bestanden op en die kon ik alleen met veel moeite verwijderen in save modus. Alles eraf gehaald en flash stick terug gebracht en men geld terug gevraagd en gekregen. Er werd me verteld dat daar nooit veel problemen mee waren , ik dus wel. Daar koop ik geen flash sticks meer.

Misschien eens kijien of je iets kunt doen veranderen door de pc in save mode op te starten. Dan gebruk je het interne deel van Windows je kan dan bv niet op internet. 

Op bv Gogle kan je daar meer uitleg over vinden. Zoek term " veilige modus " tenzij hier iemand er iets anders over denkt ? Dan moet dit maar aanvullen.

Je bent nooit oud om iets bij te leren. Wie iets anders beweert ? Die moet er iets aan doen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gebruik van geheugenstick op desktop

Ps doe eens de test , sluit bv een schijf asn en ook je usb stiick , dan kan je zien wat er gebeurt ? Je kan ook een snelkoppeling aanmaken op je buroblad dan kan je er meteen op klilken , op voorwaarde dat het de zelfde letter is anders werkt dat niet op  die manier.

Johan42
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gebruik van geheugenstick op desktop

hello Herman, dank voor jouw reactie.

Ik heb de USB poort gekoppeld aan een lege map op mijn interne HD, en ik krijg nu via de verkenner de stick te zien, en kan hem nu ook gebruiken.

Meer moet dat niet zijn.

Ik heb ondertussen at meer kennis gekregen ivm het gebruik van aansluiten van sticks en andere dragers (zoals externeHD).

In elk geval veel dank voor de goede raad

 

Johan