24811
netweters
|
152847
antwoorden
|
20745
vragen
|
Hallo,
Ik speel Call of Duty Warzone op pc, met een netwerkkabel rechtstreeks op mijn Telenet-modem.
Sinds ik een nieuwe modem heb, lukt het me niet meer om Battle Royale te spelen. Mijn verbinding staat op NAT openen ik heb alle instellingen juist gezet (zoals poorten en DMZ), maar ik krijg telkens de foutmelding:
"Lost connection to host/server"
Na wat opzoeken vermoed ik dat het komt doordat ik geen echt eigen internetadres meer krijg van Telenet, maar een gedeeld adres. Daardoor herkennen sommige gameservers (zoals bij Activision) mijn verbinding niet goed of blokkeren ze me.
Ik wil geen extra router gebruiken of bridge mode activeren.
Is er een manier om dit probleem op te lossen binnen mijn huidige instellingen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
ben je zeker dat je achter een CGNAT zit ? Hoe zie je dat dan (want je gebruikt geen extra router zeg je, PC direct in modem).
Kwestie van proberen juist naar probleem te zoeken.
Welke modem heb je? Waarom geen bridge modem en eigen router? Ik heb een CV8560E in bridge mode met een eigen router. Ik heb port forwarding ingesteld (DMZ is niet nodig en lijkt me risicovol op een PC) en op mijn PS5 is onder CoD te zien dat ik een open NAT heb.
Ik vermoed CGNAT omdat mijn externe IP regelmatig verandert, mijn ISP als Google LLC wordt weergegeven bij speedtests, er “Relay Connected” staat in Warzone, en ik ondanks NAT Open toch disconnects krijg op pc zonder extra router.
Er staat op me netwerk account bij Cod dat me NAT open staat. Kan geen bridge steken omdat mijn modem buiten staat (oud huis) . Dus er zijn UTP kabels getrokken door heel het uit. Wat de zaak ingewikkelder maakt 😅
@Sebavm92 schreef:omdat mijn externe IP regelmatig verandert
Dat is niet perse abnormaal, je hebt immers geen statisch IP adres
@Sebavm92 schreef:mijn ISP als Google LLC wordt weergegeven bij speedtests
Dat is niet normaal. Gebruik je misschien een VPN?
Wat zegt What Is My IP Address als ISP?