Beantwoorden
CHRISTOPHEVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

Een tijdje geleden overgeschakeld van Telenet Security Pack naar Safe Spot. Na een heel gedoe met codes die niet werkte had ik er een beetje genoeg van, en was ik al blij dat mijn router beveiligd was. Vrijdagg ll. heb ik ook mijn PC toegevoegd, als bij wonder werkte de app nu wel, omslachtig, maar het werkte. De dag erna merkte ik echter op dat ik in mijn WINDOWS MAIL omgeving wel mijn werk en gmails binnen kreeg, maar geen enkele @telenet mail. App verwijderd, terug geïnstalleerd, nog steeds niet. de medewerker vanTelenet wist niet wat het probleem kon zijn en heet het ook niet opgelost. Nog eens alles weg en teruggezet en bij refreshen nog steeds de foutmelding 0x8007271d. 

Ik kan dus enkel maar telenet mail binnen trekken als ik de app uitzet of verwijder, maw in een niet beveiligde omgeving. Wat is dan nog de waarde van dit prulprogramma waarvoor ik extra aangerekend wordt op mijn factuur. Ik snap heel de IT mentaliteit van Fail, and Fail Better, maar dan liefst niet bij een van de duurste providers van Europa, en op mij kosten.

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: WINDOWS MAIL VS SAFESPOT

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

@CHRISTOPHEVN 

Je hebt een vreemd probleem eerlijk gezegd want hier heb ik Safespot+ actief staan en merk hier geen enkel probleem mee. Ik kan elke email binnen halen via webmail maar ook via mijn email client die ik gebruik ( Apple mail ). 

En je werkt enkel met Webmail via een pc of ondervindt je ook problemen via een ander toestel ? Al eens geprobeerd Safespot te installeren op een andere pc en geprobeerd dan via Webmail mails binnen te halen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CHRISTOPHEVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

Beste Patrick, Blijkbaar is het geen vreemd probleem want er bestaan nog klachten over. Ik heb de indruk dat je werkt binnen een Apple omgeving, en dan zou je moete weten dat dit (tromgeroffel) Apple met peren vergelijken is. Ik heb nog een werk laptop, maar ik ga echt geen extenties toevoegen aan het materiaal van mijn werkgever, in de mate dat al zou kunnen, na mijn ervaringen met Telenet. Ik had gehoopt hier een antwoord te krijgen van hen, maar blijkbaar is dit ook de plaats niet. Heb het ontzettend druk gehad (ik werk in de ventsector en daar zijn ze de coronaachterstand aan het inhalen) en ben in mei 1 dag thuis geweest, en dus ook geen tijd om me bezig te houden met het oplossen van het probleem. Zal nogmaals contact met hen opnemen, en vragen alles te verwijderen, en dan koop ik me wel terug een Norton ofzo.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

@CHRISTOPHEVN 

Ik werk naast Apple ook met Windows en daar heb ik dat probleem ook niet mee gehad of gezien. Dus ik werk met de twee naast elkaar. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sneppe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

Ik heb safespot moeten de-installeren van mijn laptop; De reden was dat ik bepaalde web sites niet meer kon openen Ik kreeg constant fout meldingen dat de site niet veilig, ik kon daardoor geen dossiers meer raadplegen en andere zaken regelen. ook met mijn email had ik problemen meer bepaald met de outlook van windows. Na wat zoeken op de website van Netweters meen ik te kunnen begrijpen dat Telenet op de hoogte is van deze problemen, en dat ze de firma die de software van safespot ontworpen heeft daarover heeft aangesproken, wat mij persoonlijk stoort is dat Telenet snel is met het promoten van nieuwe producten maar nogal laks zijn met het aanbrengen van oplossingen. Er mag well meer informatie om-trend de problemen met safespot, en de eventuele oplossingen meegedeeld worden aan de klanten. Dus U bent niet alleen met U probleem

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

De safespot app maakt dat je netwerk verkeer door een VPN tunnel getransporteerd wordt.

Wanneer je zonder safespot werkt blijft het verkeer intern in het Telenet netwerk. De mailserver detecteerd dat, en stelt minder hoger eisen aan de beveiliging van de verbinding tussen de PC en de mailserver. Je kunt dan nog zonder authenticatie werken.

Gebruik je echte safespot, dan gaat je netwerk verkeer doot de VPN verbinding, en wordt door de mailserver van Telenet herkent als extern verkeer. Dan gelden er strengere regels aan de instelling van het mail programma, Zie deze Telenet pagina, of dit netweters topic.

Het is overigens raadzaam nu al de moderne veiligheids instellingen voor je mailprogramma te gaan gebruiken. Vroeg of laat zal dat sowieso nodig zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CHRISTOPHEVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

Hartelijk dank voor je antwoord Sneppe, 

Bij mijn contacten met Telenet kwamen ze telkens volledig uit de lucht vallen. 

Ik zoek verder naar een oplossing.

Groetjes,

 

Christophe

0 Likes
CHRISTOPHEVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails van @telenet op Windows Mail

Hey Arnie,

 

Super bedankt voor je antwoord maar het werkt nog steeds niet. Ik heb echter de indruk dat alles correct staat. 

- imap.telenet.be:993:1 (voor inkomende mail)

- smtp.telenet.be:587:0 (voor uitgaande mail)

En nog steeds gebeurt er niets. Ik heb deze instelling in de app zo staan.

De SSL is voor beide aangevinkt. Ik heb nog wel 2 vakjes die ik heb bevestigd nl; :

- Op de server voor uitgaande mail is authenticatie vereist.

- Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden e-mail.

Kan het zijn dat ik ze nog ergens anders op mijn PC zelf moet configureren.

Je hebt me alvast goed op weg gezet.

Groetjes,

 

Christophe

0 Likes