Beantwoorden
Tomdelamontagne
Freshman Beetjesweter
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Geen internet op digibox na plaatsing router

Hi Netweters,

onlangs heb ik een DLink switch vervangen door een deftige router (NetGear AC1900). Ik heb alle kabels mooi aangesloten, en alle toestellen (Tv, PlayStation, Apple TV) hebben internet via kabel, behalve de Digibox. Deze heeft geen interactieve functies. Maar als ik de kabel rechtstreeks aansluit van de Digibox naar de modem (Docsis 3.1), werkt deze terug naar behoren. Hoe komt dit? Ik heb ook al de kabel vervangen van de digibox, zonder resultaat.

Mvg,

Tom

0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Tomdelamontagne 

Omdat de ip adressen dat nodig zijn voor interactiviteit enkel via een switch of rechtstreeks via de modem werken, via een router krijg je deze niet, mogen geen lokale ip’s zijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

@Tomdelamontagne 

Voor een digicorder of digibox mag er geen router tussen zitten, enkel een switch. Bij een tv box mag er wel een eigen router tussen zitten.

Ex-Netweter

@Tomdelamontagne  schreef:

Hoe komt dit? 

De Telenet Digibox is zodanig ontworpen dat die voor de interactieve diensten rechtstreeks een IP-adres moet krijgen van een Telenet-server.
Als je daar een router tussensteekt die zelf een lokaal IP-adres aan de Digibox uitdeelt, dan werken de interactieve diensten niet.

Maar er is een eenvoudige oplossing. Je kan je router zo instellen dat de netwerkpoort waarop de Digibox is aangesloten in bridge-mode wordt gezet. Op die manier werkt die éne netwerkpoort als een switch en krijgt de Digibox rechtstreeks een IP-adres van Telenet.

• Login op de webinterface van je router: http://www.routerlogin.net
  • Ga naar de VLAN/IPTV Setup instellingen: ADVANCED > Advanced Setup > VLAN/Bridge Settings
  • Vink "Enable VLAN" aan
  • Selecteer "By bridge group"
  • Vink de netwerkpoort waarop de Digibox is aangesloten aan
  • Bevestig de aangepaste instellingen
Tomdelamontagne
Freshman Beetjesweter
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Dank jullie wel allemaal voor de snelle antwoorden! De bridge by group oplossing werkt perfect. 👌🏻

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is inderdaad een oplossing, maar ik persoonlijk vind het rechtstreeks inpluggen op de Telenet Router toch eenvoudiger en sneller uit te voeren (er moet geen enkele setting aangepast worden) dan het bridgen van één poort op de eigen router.

Ikzelf heb het alleszins zo gedaan.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes