Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Geen mobiele versie van website via mijn DNS

Ik heb een site gemaakt voor de webruimte van Telenet met als url http://users.telenet.be/mijnnaam en die werd doorverwezen naar mijn eigen domeinnaam www.mijnnaam.be.

Als bezoekers die eigen domeinnaam intikken, krijgen ze de url '...users.telenet.be/...' niet te zien maar enkel mijn eigen domeinnaam.

 

Op de computer/laptop wordt de site met de beide url's netjes weergegeven maar op de smartphone is er een probleem.

 

Als de site op de telefoon bezocht wordt via de url '...users/telenet.be/..." dan wordt de mobiele versie getoond wat uiteraard ook de bedoeling is maar als de site bezocht wordt via mijn eigen domeinnaam www.mijnnaam.be dan verschijnt hetzelfde beeld als op de computer. Geen mobiele versie dus, geen 'hamburger-menu', ... en op een klein telefoonscherm ziet dat er niet uit.

 

Is er een oplossing voor dit probleem?

 

Alvast dank voor het meedenken.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: mobiele website

0 Likes
6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen mobiele versie van website via mijn DNS


@toontje  schreef:

Ik heb een site gemaakt voor de webruimte van Telenet met als url http://users.telenet.be/mijnnaam en die werd doorverwezen naar mijn eigen domeinnaam www.mijnnaam.be.

Wat bedoel je juist met doorverwezen ?

Er zijn verschillende mogelijkheden, en afhankelijk welke je gebruikt hebt, ligt daar misschien je probleem.

 

Je kunt de website openen in een iframe. In dat geval is het normaal dat de mobiele versie niet geladen wordt.

 

 

<iframe src="htp://www.eigendomein.be/"></iframe>​

 

 

Je kunt een redirect doen via een script in de webpage

 

 

<script type="text/javascript">
<!--
window.location = "http://www.eigendomein.be/";
//–>
</script>​

 

 

In geval van de eerste optie opent de nieuwe website zich binnen een frame van de eerste pagina die je bezocht hebt. In dat geval zal de Telenet webserver de eigendomein website opvragen, en niet de eigen devide, daarom dat het dan ook de gewone pagina zal tonen, en niet de mobiele versie.

In het tweede geval krijgt je device de instructie een commando uit te voeren. Dan zou normaal de mobiele versie wel moeten werken, omdat het je eigen mobiele device is die de pagina opvraagt. Er is dan waarschijnlijk sprake van twee redirects: eerst van de telenetwebspace naar jouw domein, vervolgens naar de mobiele versie van je website.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Geen mobiele versie van website via mijn DNS

Dank voor je antwoord.

 

'Wat bedoel je juist met doorverwezen ?'

In de account van mijn domeinnaam werd ingegeven dat www.mijnnaam.be moet doorverwijzen naar de url "...users.telenet.be/..."

 

Om tot een goed resultaat te komen dient

<script type="text/javascript">
<!--
window.location = "http://www.eigendomein.be/";
//–>
</script>

dus toegevoegd te worden.

Waar op de index.html pagina moet dat dan staan?

En moet dat dan op elke pagina van de site herhaald worden?

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen mobiele versie van website via mijn DNS

Je antwoord verward mij, omdat je in de eerst vraag schrijft:

 


@toontje  schreef:

Ik heb een site gemaakt voor de webruimte van Telenet met als url http://users.telenet.be/mijnnaam en die werd doorverwezen naar mijn eigen domeinnaam www.mijnnaam.be.


Als ik je laatste bericht goed begrijp, en na het herlezen van het eerste bericht lijkt het echter precies andersom te zijn, en wordt er vanaf je eigen domein naar telenet verwezen. Correct?

 

Mijn eerdere antwoord is nog steeds van toepassing.

Gebruik je je eigen domeinnaam, dan opent zich de website in een frame en kan de website niet herkennen dat het oorspronkelijke verzoek vanaf een mobiel apparaat afkomstig is. De site users.telenet.be wordt namelijk vanuit de website van je domeinprovider opgeroepen.

Om dit te verhelpen moet je de forwarding bij de domeinprovider veranderen. Deze opent namelijk je users.telenet-be via een (i)frame, en zou dit niet moeten doen. Als je daar enkel je domein hebt, zonder hosting zijn je mogelijkheden waarschijnlijk beperkt.

Dit probleem bevindt zich niet op de users.telenet.be website.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Geen mobiele versie van website via mijn DNS

Mijn eerste formulering is blijkbaar niet juist.

 

Het doorverwijzen gebeurde dus effectief als volgt:

In de account van mijn domeinnaam werd ingegeven dat www.mijnnaam.be moet doorverwijzen naar de url "...users.telenet.be/..."

 

Zou de mobiele versie dan werken als ik 

<script type="text/javascript">
<!--
window.location = "http://www.eigendomein.be/";
//–>
</script>

toevoeg in de site?

En zo ja, waar moet dat dan staan en moet dat enkel op index.html of op elke pagina van de site?

 

"Als je daar enkel je domein hebt, zonder hosting zijn je mogelijkheden waarschijnlijk beperkt."

Er is geen hosting maar enkel een domeinnaam.

 

Alvast dank voor je antwoord.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen mobiele versie van website via mijn DNS

Dag @toontje , ik vrees dat dit probleem niet op te lossen is, wanneer je site binnen een frame geopend wordt. Dat is eigenlijk een zeer ouderwetse manier van forwarding, en niet langer geschikt voor moderne websites.

Voor alle duidelijkheid, die "fout" ligt bij je domein-provider, niet op de webserver zelf. Je kunt dus deze code niet zelf toevoegen.

 

Het beste kun je je site hosten op een server die virtual hosts ondersteund, en dan je servernaam via DNS naar die site doorverwijzen. De users.telenet site ondersteund dit niet. Wel bijboorbeeld sites.google.com, en ook veel hosting providers ondersteunen dit (ik gebruik bijvoorbeeld OVH, die noemen deze functie multisite)).

In dat geval kun je bij je domeinregister de servernaam via CNAME of A en AAAA records verwijzen naar de server van je hosting provider.

Bijvoorbeeld www.mijnnaam.be verwijst dan naar ghs.google.com. De server van google zal het verkeer gericht aan www.mijnnaam.be ontvangen. Op basis van de url zal de google-server de juiste virtual host tonen.

 

Misschien biedt je DNS provider ook hosting aan. Dat is wellicht dan de makkelijkste overstap.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Geen mobiele versie van website via mijn DNS

Dank voor de uitvoerige antwoorden. Ik heb er veel van bijgeleerd.

 

Een overstap naar sites.google.com is misschien een optie.

Is het mogelijk om de html-pagina's (tekst en foto's) van mijn site (gemaakt met Dreamweaver) te uploaden naar die google site of moet ik elke pagina opnieuw maken?

Op google heb ik het antwoord hierop (nog) niet gevonden.