Beantwoorden
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Goede middag,

Ik heb een eigen settopbox ( Gigablue ) die ik kan aansturen via een app op mijn gsm, echter alleen wia wifi en alleen als ik thuis ben .

Nu hoor ik links en rechts dat je hiervoor je netwerk moet open stellen via de modem van je internet ?

Kan iemand mij  helpen ?

Grtjs Paul

0 Likes
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

Handleiding van dat ding? Daar zou je veel moeten terugvinden voor zover dit mogelijk is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

heb ook zo een satelliet/kabel/DVB-T ontvanger staan 😉 

denk dat je gewoon de standaard poort moet kennen welke je nodig hebt voor de bepaalde functies in de app, denk dat je de poort ook zelf kan aanpassen in de app.

kon dit alvast doen toen ik met een app mijn dreambox wou contacteren via internet buitenshuis.

gewoon dan een bepaalde poort kiezen en die in de modem via de mijn.telenet instellen en het juiste ip-adres waar uw toestel op vast hangt intern 😉 

is heel simpel en op 10 minuten geregeld.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Alvast bedankt voor je reactie  🙂 ik denk dat je er dicht bij bentkan je een beetje meer in detail uitleggen ? In de app heb ik http port 80   transcoder port 8002  streamer port 8001 ???

 

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Moet ik bij de instellingen van de modem MAC filtering MAC restrict mode ( bepaal welke toestellen toegang hebben tot je draadloos internet ) zijn ?

 

Grtjs Paul


@Master-Magic@  schreef:

heb ook zo een satelliet/kabel/DVB-T ontvanger staan 😉 

denk dat je gewoon de standaard poort moet kennen welke je nodig hebt voor de bepaalde functies in de app, denk dat je de poort ook zelf kan aanpassen in de app.

kon dit alvast doen toen ik met een app mijn dreambox wou contacteren via internet buitenshuis.

gewoon dan een bepaalde poort kiezen en die in de modem via de mijn.telenet instellen en het juiste ip-adres waar uw toestel op vast hangt intern 😉 

is heel simpel en op 10 minuten geregeld.



@Master-Magic@  schreef:

heb ook zo een satelliet/kabel/DVB-T ontvanger staan 😉 

denk dat je gewoon de standaard poort moet kennen welke je nodig hebt voor de bepaalde functies in de app, denk dat je de poort ook zelf kan aanpassen in de app.

kon dit alvast doen toen ik met een app mijn dreambox wou contacteren via internet buitenshuis.

gewoon dan een bepaalde poort kiezen en die in de modem via de mijn.telenet instellen en het juiste ip-adres waar uw toestel op vast hangt intern 😉 

is heel simpel en op 10 minuten geregeld.


 

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Bedankt voor de reactie, gigablue is duits, en mijn duits is helaas niet al te best,ik vind in ieder geval niet wat ik zoek .

Grtjs Paul

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

@MGBDit zal niet echt noodzakelijk zijn maar je kan wel eventueel, als dit mogelijk is, alleen toegang geven aan bijvoorbeeld uw eigen smartphone en deze van partner/vrouw/man. Om toegang te weigeren moet je al de mac adressen kennen van wie je toegang wil weigeren.

Zeker altijd een degelijk paswoord verzinnen. Er zijn altijd onverlaten die er plezier in scheppen om dergelijke toestellen op te sporen en te proberen in te breken. Ik zie dat aan mijn NAS. Elke week is er wel eentje uit Rusland, China of iets dergelijks die probeert binnen te geraken op mijn NAS.

Je zal wel telkens uw publiek IP adres moeten kennen, of via een DDNS werken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue


@MGB@  schreef:

Alvast bedankt voor je reactie  🙂 ik denk dat je er dicht bij bentkan je een beetje meer in detail uitleggen ? In de app heb ik http port 80   transcoder port 8002  streamer port 8001 ???

 


Poort 80 zal voor je instel menu zijn. Dit eventueel veranderen, als je kan naar bijvoorbeeld 8010. Dat maakt het dan makkelijk om via "mijn Telenet" de range poorten 8001 tot 8010 in keer door te verwijzen naar het IP adres van je decoder.

Hoe je dit in de app moet doen weet ik niet. Voor zover het mogelijk is. Daarvoor zou ik het juiste type van decoder moeten hebben zodat ik eens de handleiding kan bekijken. want ik heb gezien dat er meerdere versies zijn.

 Edit. Ik heb een handleiding gevonden in het Engels waar uitgelegd staat hoe je een web interface installeert en die werkt blijkbaar op poort 8080. Dan moet je alleen die poort forwarden.

https://www.gigablue.de/wp-content/uploads/manuel/Handbuch_eng_X1_17052016.pdf

Zie pagina 75.

Je kan van daaruit blijkbaar alles besturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

@igvfer Nogmaals bedankt voor de snelle reactie, ik zie in de instellingen van mijn thuisnetwerk dat er nu reeds 3 toestellen verbonden zijn, mijn PC,de stb van de tv ( gigablue ) en mijn gsm .

Ik had wel gehoord van de gevaren die er zijn zoals diegene die je zelf al opnoemde.

Ik vrees echter dat mijn  software en computer kennis niet voldoende is, om zelf instellingen in de modem te veranderen .

Wel jammer, want had graag de stb bediend ( geprogrammeerd ) als ik niet thuis Ben .

Grtjs Paul

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

De juiste versie van mijn stb is Gigablue hd quad plus .

Grtjs Paul

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

We loodsen je erdoor. Klik op deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/#/menu=selfservice

Klik op aanmelden en als login moet je het mailadres van het hoofdaccount van Telenet gebruiken en het bijhorende paswoord.

Normaal gezien kom je op een scherm met waterblauwe blokjes. Eentje ervan heeft het opschrift "Mijn thuisnetwerk". daarop klikken.

Na enige seconden zie je een scherm met een afbeelding van je modem. Klik op "modemdetails" Dan klikken op "Expertinstellingen" en vervolgens iets lager op "Geavanceerde instellingen". En nu op "IP4 Firewall en Portforwarding". Je zal nu daar eventjes onder een aantal lege lijnen zien. Daar vul je in het IP adres van je box, begin poort en eindpoort allebei 8080, Protocol = beiden en actief zetten.

Om te testen zoek je via http://www.watismijnip.be/ je publiek IP adres op. In je browser tik je dan in: gevonden Ipadres dubbelpunt 8080 en je zou op de betreffend webpagina moeten komen.

Het best probeer je dat op je smartphone die NIET via Wifi is verbonden maar alleen via mobiele data.

Succes met experimenteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

@MGB sorry voor de late reactie, ik krijg geen meldingen via mail van reacties als ik er niet in ben gelinkt met naam.

 

heb dezelfde box 😉 maar gebruik dit niet op deze box voor op afstand te programmeren van programma's enzo, 

zou eigenlijk handig zijn, want had onlangs iets gezien op tv dat ik wou opnemen en kon er niet aan om dit te programmeren dus zou graag weten hoe die app noemt, dan kan ik het hier ook gebruiken.

dan heb ik de telenet box en satbox over ter beschikking om te programmeren van programma's.

tof dat ik via deze weg iets extra kan gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Allereerst wil ik je bedanken voor de prachtige uitleg ! Op deze manier ga ik er idd nog wel uitkomen !

Het app je blijft echter ambetant weigeren, zoals gezegd via wifi en thuis alles ok , doch 4G no way  😞

Alles netjes ingesteld IP adres stb  2x 8080 beide en actief gezet . 

de beginpoort moet lager zijn dan de eindpoort  ???? Lees ik in Port forwarding ? Al eens 8010 en 8080 ingevuld, doch helaas ...

IP adres opgezocht via www.wat is mijn IP , dubbel punt 8080 erachter, IP adres ........ heeft de verbinding geweigerd 😞

Moest je nog tips kunnen geven, graag !  Zo niet kan ik alleen maar zeggen, chapeau dat je zo de mensen wil verder helpen !

Grtjs Paul

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Hallo, de App noemt gewoon GB player, en is de app die de gigablue bedient .

Ik hoop dat we er uit raken deze te laten werken via 4G, want dan is het pas interessant .

Grtjs Paul

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Hallo, ik zie nu in de instellingen van de webinterface gigablue, bij transcoder instellingen poort 8002 staan .

?

0 Likes