Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

Voeding van mijn zwarte HGW CH6643E stuk.
Ik wou mijn (oude) HGW behouden maar de winkelbediende raadde mij aan over te stappen op een nieuwer model (witte CH7465LG). Het nieuwe model paste niet meer in mijn kastje. Nadat ik de legger in het kastje verlaagt had (vier nieuwe gaatjes boren) lukte het wel. De Wifi is nu véél beter. Vroeger rond 95 Mbit/s. Nu rond 135 Mbit/s! Zeer content met de nieuwe HGW. Wij hebben Telenet One. Als het goed is mag/moet het ook eens gezegd worden!

Tags (1)
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@Ex-Netweter  

Bij mij in Tongeren ook altijd goede service geen klagen. Moet zeggen dat in het algemeen altijd goede service geboden wordt of ik nu bel of berichtje doe via Messenger wordt altijd goed geholpen. Maar je kan er dus voorlopig weer tegen aan met je nieuwe model modem. 

 

@Ex-Netweter  toch een klein vraagje hoe bevalt je One ? Wij hebben nu One up maar voor die snelheden moet je het ook niet altijd doen. Ben misschien aan het overwegen toch een stapje terug te gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 

Wij zijn zéér content van ONE! Gecombineert met TV Iconic.

Wij zijn er dan ook erg op vooruit gegaan met One.

Vroeger:

2 smartphones met Prijs volgens gebruik. Geen Data.

Geen terugkijk TV.

Vaste lijn enkel gratis bellen in daluren. Geen extra diensten.

Vast internet limiet 200GB.

 

Nu:

1 smartphone onbeperkt bellen en SMS'en. 1 smartphone met prijs volgens gebruik + extra DATA-sim. 40 GB data te delen onder beide smartphones.

7 dagen terugkijk TV. Nu extra handig met de Olympische Spelen!

Vaste lijn onbeperkt (nationaal) bellen met alle extra diensten.

Vast internet limiet 3TB.

 

Wij gebruiken geen streamingdienst. Wat ons interesseert op de TV-box nemen we op en kijken we later. Series nemen we volledig op voor we er naar kijken.

 
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

Hier is nu One up @Ex-Netweter  maar wij gebruiken nog wel regelmatig streaming dus Netflix en Disney+ en tegelijkertijd kijken we hier samen online naar bepaalde series of films. Ik mijn dingen en mijn partner zijn dingen 🙂 Maar ik vraag me af of die 150 Mbps niet te weinig zou zijn om deze verdeling te maken in het gebruik. Heel veel downloaden is niet aan orde af en toe download ik wel iets maar dat is niet meer zoals vroeger hoor 🙂 

 

Voor de rest blijft het natuurlijk hetzelfde : 

2 gsm nummers , Play More , Netflix en Disney+ en Safespot.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 

Hier is maar 1 oplossing: One proberen en zien of het voldoende is?

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 Hier One met twee kinderen, tv via flow en tvapp, streams en netflixx. met twee elk naar netflix kijken en ik naar tv lukt prima.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@Christof75  

Hoe ervaar je de verbinding voor 4G onderweg als je iets wil opzoeken? Want in de One up is dit wel aan volledige snelheid en in de One is dit niet het geval. ( wat ik eigenlijk niet echt vind kunnen van Telenet. Trouwens 150 Mbps had ook 300 Mbps mogen zijn vind ik persoonlijk , maar dat is een andere discussie). Wij hebben de tv box en ik gebruik ook de website regelmatig om programma's terug te kijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 Ik zit zelf in de yugo nog, en heb geen klagen. Mijn kinderen zitten in de one van mijn ouders en heb ze nog niet horen klagen maar kan je daar zelf geen gebruikerservaring over delen.

Ex-Netweter
 

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 

Mobiele data (4G) wordt hier (nog?) niet veel gebruikt.

Voor One hadden wij nog geen mobiele data hé!

Binnen is de verbinding soms een probleem.

Eergisteren toen onze HGW stuk was moesten we 4G gebruiken en moesten we in het venstergat gaan staan om een goede verbinding te hebben. 

Buiten gaat het voor ons voldoende vlot maar ja we zijn dan ook niet veel gewoon hé....

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@Ex-Netweter  

Hier thuis is Telenet sowieso een ramp als ook Orange als Proximus. Binnen is er heel slecht bereik zowel bellen als 4G te gebruiken. Moest Telenet uitvallen dan is mijn 4G helemaal niet best hoor dus dan moet ik ook echt in de tuin gaan staan voor 4G te hebben. Nu ben ik het ook niet gewoon om supersnelle mobiele data te hebben. Ik gebruik het wel en het staat aan elke dag maar als ik 2 Gb per maand gebruik is het veel. Ben niet iemand voor FaceTime en TikTok en Snapchat en dat soort dingen. Enige wat mij persoonlijk wat tegenhoud is die 150 Mbps die je krijgt. Heb dan nu 1000 Mbps maar had liever de One in 300 Mbps gezien. Vandaar ook de vraag of dit genoeg is om te gebruiken aangezien hier diverse toestellen online zijn. Denk dus aan 2 iPhone's , tv box , MacBook Pro , de windows pc af en toe , af en toe iets downloaden zoals al eerder vermeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

Hier ook van One plus naar One gegaan, ik stream ALLES

(tv staat hier zeker 14uur/dag als achtergrondgeluid op 😎)

en dit alles via de Chromecast with Google TV

>gecombineerd met TV Vlaanderen APP TV Basic (15€/maand) >> aanrader!
Ondertussen surfend en de andere internet gerelateerde dingen met ons 2 is geen enkel probleem.

1Gsm op de One en de andere op de data sim met een kaartje volgens gebruik.

Kostprijs per maand 81€

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@PatrickBE Heb jij bbc one, en eurosport?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 

 

Als we heel eerlijk zijn is 150 down voor de grote meerderheid voldoende. Het is zo een beetje gelijk met de PK's in een auto. Met 50 PK onder kap ben ik even snel aan de kust of in de Ardennen als iemand met 300 PK hoor ...

De enige uitzondering (in mijn bescheiden opinie) zijn mensen die regelmatig echt grote bestanden moeten downloaden. Die hebben echt baat bij hogere download. Maar hoeveel zijn er dat?

 

Ik denk trouwens dat een beetje inleveren op die enorm snelle download en daar wat hogere upload voor krijgen (aan een ongewijzigde prijs uiteraard) een veel interessantere evolutie is voor de meesten.

 

Bvb: 300 down en 200 up ipv 1000 down en 40 up.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@StefaanH  

Met die stelling ben ik helemaal eens dat klopt als een zwerende vinger. En het is niet dat ik heel zware bestande moet downloaden integendeel zelfs. Af en toe download ik wel eens wat ja maar niet om te zeggen dag en nacht of elke elke week iets helemaal niet. 

 

Maar omdat wij wel veel streamen en ook veel online zijn vroeg ik me af of dit allemaal wel haalbaar is. Maar blijkbaar uit de reacties te zien zijn er toch al bij met kinderen en ook die regelmatig streamen dus dan zou het voor hier thuis ook geen probleem mogen geven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Goede ervaring Telenet Center Diest en One.

@patrick37 

Dus...Proberen maar!

Laat het ons weten als je het geriskeerd hebt en wat de ervaringen zijn!

We zijn benieuwd!