Beantwoorden
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

Gebruik reeds een goed jaar een Nest Mini om digitale zenders te beluisteren, met spraakcommando roep ik de zender op bijvb Joe FM, met een routine in Google Home stuur ik dit door naar een audio chromecast die verbonden in met mijn retro stereo, dit werkt perfect, stereo starten zit eveneens in de routine die stroomt geeft aan mijn stereo.
Wat heb ik nu voor, regelmatig valt het geluid weg, soms start dit opnieuw vanzelf dit doet zich voor als de verbinding zichtbaar is in Google home, maar ook wordt regelmatig de verbinding verbroken, dit zie ik in Google home en moet ik de zender terug starten.
Iemand idee wat dit veroorzaakt? Anders een prachtig alternatief om gelijk welke digitale radiozender te streamen naar mijn retro stereo.

Heb Telenet Wigo 9 GB, Eurodocsis 3.0 modem, modem bevind zich in dezelfde ruimte als nest en chromecast op afstand van 4 meter van de modem.

Iemand idee wat de oorzaak is? of die eveneens deze problemen herkent?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Google Nest Mini en audio chromecast

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

@freddyh 

Het zou kunnen dat je verbinding met de wifi weg is gevallen op dat moment want heb je dan ook eventuele problemen met je internet via wifi ?

Anders kan ik ook niet direct zeggen wat dit kan veroorzaken ( gebruik het zelf niet ).


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

Weet ik niet of mijn wifi weg is, als ik direct via hey Google de zender terug activeer, start het direct terug op, moest de wifi weg zijn zou ik de melding krijgen dat hij geen verbinding heeft met de wifi, ook al eens voorgevallen tijdens werkzaamheden van Telenet toen mijn modem uitlag. Als de wifi bijvb 1 seconde weg is is dit waarschijnlijk genoeg om de verbinding te verbreken?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

@freddyh 

Voor die seconde gaat het hem niet maken hoor en dat is ook niet wat ik bedoelde.Bedoelde meer als dit echt voor een paar minuten gebeurd en of je internet dan ook uitgevallen is dan heb je al een oorzaak.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

@freddyh kan te maken hebben met dat je nog een Docsis3.0 modem/router hebt en de node bijna teveel belast wordt en het internet soms eens uitvalt voor een seconde.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

@freddyh Google gebruikt hier tunein radio voor en die hebben de laatste tijd inderdaad problemen, of gebruik je Google Music ? 

Dus volgens mij is er niet direct iets mis aan je connectie. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

Google Nest Mini en audio chromecast - Geluid valt weg

Weet niet wat Google Home gebruikt, denk Google Music, weet niet waar ik dit kan terugvinden of instellen.