Beantwoorden
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Gratis speedboost upgrade

Even kort mijn verhaal. Op 21 februari 2023 krijg ik een e-mail van Telenet dat ik in aanmerking kom voor een gratis upgrade van de All-Internet 300 Mbps naar All-Internet Speedboost 1 Gbps. Prima! Ik zet de nodige stappen maar zoals reeds in die e-mail aangegeven moet ik de modem inruilen om de hogere snelheid te kunnen halen. Helaas zijn die modems niet in voorraad, er wordt geduld gevraag. Pas in de maand mei, na twee of drie telefoontjes om te vragen of bij Telenet mij misschien vergeten waren wordt de nieuwe modem mij toegestuurd, de oude gaat per kerende retour zoals gevraagd. En dan begon de ellende. Ik krijg dus wel degelijk de speedboost snelheden, maar ook de bijbehorende hogere abonnementskosten. Dat was natuurlijk niet de afspraak. U zal zich herinneren wat voor ellende het die maanden was om Telenet te bereiken en om ook maar iets gedaan te krijgen. De maanden mei, juni, juli en augustus worden telkens netjes rechtgezet... om de maand erna weer opnieuw een verkeerde aanrekening te krijgen. Uiteindelijk stelt een Telenet medewerker voor om gewoon het All-Internet 300 Mbps als abonnement te nemen, want ondanks de rechtzettingen is die Speedboost actie afgelopen en kan die medewerker blijkbaar dat niet meer (gratis) activeren. Voor alle duidelijkheid, ik heb wel een compensatie gekregen voor de -tig telefoontjes en uren aan de telefoon.

Ik blijf dus met een wrang gevoel zitten dat ik geen speedboost heb kunnen scoren. Vooral als ik dan weer eens een groot aantal fotobestanden moet doorsturen, om maar een voorbeeld te geven. En met goed 15 euro de maand ben ik er van af, klopt. Maar om nu ieder jaar minimaal 175 euro te betalen wat me gratis werd beloofd gaat dan weer in tegen mijn principes. 

Concreet mijn vragen: zit er bij Telenet nog wat in de pijplijn om opnieuw binnen afzienbare tijd een gratis upgrade te kunnen verkrijgen? Wat is een goede manier om mijn grieven kenbaar te maken bij Telenet? Telefonisch is het gewoon een neen, kan niet. Moet dit via de ombudsman voor telecommunicatie?

Alvast bedankt!

 

 

16 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6169
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gratis speedboost upgrade

@WillyH  Iedere klant met pakketten moet meer betalen, daar kan je niet veel aan veranderen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2304
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Gratis speedboost upgrade


@WillyH  schreef:

Op mijn facturen van februari, maart en april  '23 staat "Abonnement All-internet - Giga Speedboost - combinatievoordeel" en dat maakt samen met TV-Iconic een totaal van 78,58€. U mag dan voor 99% denken juist te zijn, dit is wat ik betaalde en dus correct voor mij een gratis upgrade naar Gigaspeed.


Dan gaat het bij u dus inderdaad over een ander pakket dan het standaardpakket. Dat was uit uw voorgaande info niet duidelijk.

Ik kan ook alleen maar afgaan op de gedeelde info en de info die Telenet ter beschikking stelt.

Straffe korting, want de prijs van die producten in bundel was toen €87,12 (Giga-Internet + TV Iconic) of €85 (€70 All-Internet + TV Iconic en €15 Speedboost)

Helaas kan ik je niet meer vertellen dan dat. Veel succes nog.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes