Even kort mijn verhaal. Op 21 februari 2023 krijg ik een e-mail van Telenet dat ik in aanmerking kom voor een gratis upgrade van de All-Internet 300 Mbps naar All-Internet Speedboost 1 Gbps. Prima! Ik zet de nodige stappen maar zoals reeds in die e-mail aangegeven moet ik de modem inruilen om de hogere snelheid te kunnen halen. Helaas zijn die modems niet in voorraad, er wordt geduld gevraag. Pas in de maand mei, na twee of drie telefoontjes om te vragen of bij Telenet mij misschien vergeten waren wordt de nieuwe modem mij toegestuurd, de oude gaat per kerende retour zoals gevraagd. En dan begon de ellende. Ik krijg dus wel degelijk de speedboost snelheden, maar ook de bijbehorende hogere abonnementskosten. Dat was natuurlijk niet de afspraak. U zal zich herinneren wat voor ellende het die maanden was om Telenet te bereiken en om ook maar iets gedaan te krijgen. De maanden mei, juni, juli en augustus worden telkens netjes rechtgezet... om de maand erna weer opnieuw een verkeerde aanrekening te krijgen. Uiteindelijk stelt een Telenet medewerker voor om gewoon het All-Internet 300 Mbps als abonnement te nemen, want ondanks de rechtzettingen is die Speedboost actie afgelopen en kan die medewerker blijkbaar dat niet meer (gratis) activeren. Voor alle duidelijkheid, ik heb wel een compensatie gekregen voor de -tig telefoontjes en uren aan de telefoon.
Ik blijf dus met een wrang gevoel zitten dat ik geen speedboost heb kunnen scoren. Vooral als ik dan weer eens een groot aantal fotobestanden moet doorsturen, om maar een voorbeeld te geven. En met goed 15 euro de maand ben ik er van af, klopt. Maar om nu ieder jaar minimaal 175 euro te betalen wat me gratis werd beloofd gaat dan weer in tegen mijn principes.
Concreet mijn vragen: zit er bij Telenet nog wat in de pijplijn om opnieuw binnen afzienbare tijd een gratis upgrade te kunnen verkrijgen? Wat is een goede manier om mijn grieven kenbaar te maken bij Telenet? Telefonisch is het gewoon een neen, kan niet. Moet dit via de ombudsman voor telecommunicatie?
Alvast bedankt!