24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20686
vragen
|
Beste mensen.
Ik had gezien op mijn facturen dat ik sinds 01-01-2023 betaal voor giga internet, in de app bij 'mijn diensten' staat dit ook zo. Bij snelheid staat 1gbps download. Als ik een speedtest uitvoerde haalde ik maar 260-280mbps. Ik heb de klantensienst hierover gecontacteerd op 20-03-2023 en die stuurden een technieker naar mij omdat ik de verkeerde modem had , vraag mij het modelnaam niet, het was een witte met gaatjes in 😛 , ze hebben een zwarte geplaatst waarmee de modelnaam met F4ST begint. Het probleem was niet opgelost, terug klantendienst gecontacteerd, terug een technieker. Deze zag dat telenet maar 300mbps doorstuurde naar mij. De technieker had een vraag gesteld aan de technische dienst en ik ging via sms op de hoogte gehouden worden, na 2 weken geen antwoord , terug de klantendienst gecontacteerd, deze heeft nogmaals een vraag voor mij gesteld aan de technische dienst. Nu zijn we terug een maand verder zonder antwoord. Dus mijn vraag is: weet iemand wat ik in kan doen om telenet te contacteren want de klantendienst zijn precies gewoon mensen die thuis zitten en opgeleid worden om ons te vertellen dat we de stekker moeten uit trekken en andere kabels moeten gebruiken.. of ben ik echt genoodzaakt om naar de ombudsdienst te stappen?
Hopelijk kom ik tot een oplossing, ik ben al heel mijn leven klant bij telenet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zo te horen is de modem in orde
alleen moeten ze de snelheid nog aanpassen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/
Hou er wel rekening mee dat mensen zonder internet of tv voorrang krijgen
Bedankt voor je antwoord.
Ja dat aanpassen is dus wat er niet gebeurd, na vele malen te vragen om dit te doen.
Ik ben niet het type mens dat wil klagen ofzo, wil wel dat dit opgelost word.
Nog even geduld bij aanpassingen loopt het fout
best nog eens door geven via link
zet er duidelijk in wat er al gebeurt is en wat er nog moet gebeuren
door nieuwe systeem hebben ze bijna geen info wat er gebeurt is
dat lees je hier af en toe
Je had een witte met gaatjes,en had je speedboost?
Zo niet? dan kom je niet hoger dan 300Mbps
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/
Witte Docsis3.0
De nieuwste HGWwifi6 die je nu hebt zal nog niet aangepast zijn.
Vanzelfsprekend, als Telenet je probleem niet binnen de maand kan oplossen moet je niet eindeloos zitten wachten:
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/
Welke uploadsnelheid haal je? Want die vermeld je niet, dat is ook belangrijk.
Wat heeft uploadsnelheid hiermee te maken.Telenet stuurt maar 300Mbps downspeed door.
Mijn antwoord zegt voldoende,jij als niet Telenet klant,weet er niets van.
En van de ombudsdienst weet hij zelf wel,geeft dat duidelijk zelf aan in zijn topic start,ogen openen,en leer zijn post begrijpend lezen.
Upload is +/- 19mbps dus dat loopt ook in lijn met mijn vorige diensten. Als ik mij niet vergis zou giga internet 40 moeten zijn, dus in mijn account zijn mijn diensten aangepast, maar niet in werkelijkheid doorgevoerd.
Ik had diegene dat eindigt op -TN.
Ik had geen speedboost, ik ben gewoon van all internet naar giga internet gegaan
Klopt 300/20Mbps duidelijk nog niet naar 1000/40Mbps overgezet.
Afwachten of Telenet terug bellen 015.66.66.66
Oké, duidelijk, het probleem ligt dus 100% zeker aan de kant van Telenet en de Telenet-klantendienst helpt je duidelijk niet verder.
Dan kan alleen nog de ombudsdienst bemiddelen. Je moet veel kordater optreden tegen Telenet. Want elk probleem a priori bij de klant leggen is een duidelijke instructie die klantendienst-medewerkers krijgen.
Kom je er nu pas achter dat het probleem bij Telenet ligt.Ook laat.
Niet elk bericht naar de ombudsdienst wordt metteen opgelost.
Moet ook kunnen.En de Pers roddelen graag.Net zoals jij,niet Telenet klant.
Jou herhaal zinnetje wordt ook eentonig.
Zelfde probleem als deze klant heb ik de indruk.
Bij de ombudsdienst voor telecommunicatie gaat hij veel langer wachten dan een maand hoor je moet dat reglement eens lezen trouwens die dienst is overbelast langs daar gaat het zeker niet sneller gaan.
Het verschil zit hem tussen automatis overgezet worden naar 1Gbps
En kan je de modem docsis3.0 blijven behouden.
Of zelf boost aanvragen overgaan te gaan naar 1Gbps.
Dan moet je de nieuwste HGWwifi 6 hebben om 1Gbps te kunnen halen.
Anders blijf je op 300/20Mbps bengelen.