Beantwoorden
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

 Hoi,

 

Mijn zoon heeft last van hoge ping (140ms) ingame fifa en wordt eruit gegooid. Hij speelt met een internetkabel van de modem naar een router. Ook al rechtsreeks de ps5 in de modem ingestoken en probleem blijft. Dit is sinds een aantal weken zo. Voor een professionele e sporter is dit heel vervelend  en  voor mij als moeder ook want ik moet het geroep en getier aanhoren als hij weer eens uit een potje wordt gegooid. Wij wonen in Diepenbeek maar een collega e sporter uit Brugge heeft hetzelfde probleem. Wij hebben de cv8560e modem en de collega heeft de ch8865lg modem. Voor de rest werkt hier wel alles alleen die hoge ping is om gek van te worden. 

 

Wie kan ons helpen want op de telenet klantendienst had men nog  nooit van ping gehoord en zei men van een it'er te raadplegen. 

 

Een wanhopige moeder

0 Likes
53 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Proximus was da😅

Met veel geluk haal je over koper maximaal 88Mbps downspeed.

Woon je wat verder van de Rop val je zienderogen naar beneden tot ocharme 30Mbps downspeed.Niet eens de upspeed van OneUp.Hallo koperlijn we leven in 2023.

Wat valt er dan nog over om spelletjes te spelen,proximus reclame verkoper🙄

0 Likes
Ex-Netweter
 

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Een lage latency (ping) is het enige wat telt bij online gaming.
FIFA ontvangt en verstuurt héél weinig data over het internet, enkele tientallen megabytes gedurende één uur gamen.

Je hebt dus niet per se een supersnelle verbinding nodig, maar wel een lage ping.
En als het coaxnetwerk van Telenet geen lage ping kan aanbieden, dan is de oplossing van je gaming-probleem om internet via een ander telecomnetwerk te nemen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Dat probleem komt ook  bij proximus voor.

En heb je problemen,bij proximus zijn ze ook niet zo rap.

En wie zegt dat dat probleem bij Telenet niet wordt opgelost?.

Maak de mensen niets wijs koper reclame aanbieder.

PS.Maak ze liever duidelijk,dat velen betalen voor max 90Mbps over koper

en velen niet eens 60Mbps of maar 30Mbps halen,wel de volle pot betalen,voor iets wat ze niet krijgen😮

Hoeveel Mbps nodig voor FIFA?
 
 
FiFa Wanneer je alleen bent, is 50 Mbps voldoende . Met meerdere personen is minimaal 100 Mbps aan te bevelen. Wil je echt op save spelen in een groter gezin met veel apparaten, ga dan voor minimaal 200 Mbps.21 dec 2022
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Ts zoekt oplossing om te kunnen blijven, de discussies die jullie beide voeren hebben geen enkele relevante oplossing/info voor haar.

Continue px aanprijzen (wat ik zeker niet zou doen zolang ze niet op de kabel van fiberklaar zijn) + het feit dat mensen hier komen, op netweters om hulp/oplossing te zoeken terwijl ze bij telenet zijn, en niet op zoek naar nieuwe providers (als ze dat wel deden doen ze dit niet via een forum van hun eigen provider, nogal logisch) Het slaagt op niets dat mensen hier hulp zoeken, maar als oplossing een ander provider word aangeraden.

Ook die continue bijnamen geven helpt echt niet.

Ik wacht nog op @evi03091980 voor de info die ik gevraagd heb, mss krijgen we beter inzicht, en lss kunnen we het iets betere met tijdelijke oplossing ofzo.. who knows

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

 

1)

20230114_191748.jpg

2) dan blijft hij ingame hoge ping hebben met uitschieters tot 180

 

4)

 

Screenshot_20230114_165957_Snapchat.jpg

 

3) hier ken ik niks van 🫣 heb effe foto s van de gegevens van de asus router gemaakt waar hij zijn pc en ps5 met kabel mee verbindt 

 

Screenshot_20230114_192000_ASUS Router.jpg

Screenshot_20230114_192015_ASUS Router.jpg

Screenshot_20230114_192046_ASUS Router.jpg

Screenshot_20230114_192049_ASUS Router.jpg

Screenshot_20230114_192204_ASUS Router.jpg

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

Ik kan je fotos nog niet zien, is wachten op een moderator om deze goed te keuren.

Je kon de speedtest resultaten gewoon sharen door de link te kopiëren en hier te zetten.

Ik kan je bv deze instellingen aanraden Om eens te test:

Telenet modem instellingen.

bij mijn telenet - netwerk instellingen gaan, dan klikken op modem details en dan naar geavanceerde instellingen.

Dan bij ipv4 firewall en poort instellingen, upnp toestaan en (tijdelijk is maar test) bij DMZ zet je in laatste vakje willekeurig getal bv 120 of... Druk daarna onderaan op opslaan.

Ps5 rechtstreeks bedraad naar modem telenet (geen router tussen)

Ga naar je PS5-startscherm.

Ga naar Instellingen.

Selecteer Netwerk.

Selecteer Instellingen.

Selecteer Internetverbinding instellen.

Ga naar de onderste optie en selecteer Handmatig instellen.

Selecteer Gebruik wifi of Gebruik een LAN-kabel afhankelijk van uw voorkeur. (lan dus)

---

Bij geregistreerde netwerk kiest hij zen verbonden lan verbinding, en klik je op de controller het rechtse zijknopje naast touchpad (3streepjes onder mekaar) en kies geavanceerde instellingen.

Instellingen ip adres zet je op handmatig (moest niet lukken of beter zijn achteraf zet je het gewoon op automatisch en is alles vanouds)

Ipv4 adres vul je in: 192.168.0.120 (dat laatste getal kan anders zijn naargelang welk je koos in de modem instelling daarstrak bij DMZ.

Subnetmasker 255.255.255.0

Standaard gateway 192.168.0.1

Primaire dns 1.1.1.1

Secundaire dns 1.0.0.1

Proxyserver niet gebruiken.

Mtu instellingen automatisch

Daarna druk je op ok.

---

Dan ga he terug met bolletje en gaat naar verbindingstatus en kies voor internet verbinding testen. Kijk of als alles slaagt, en hij minstens nat type 2 heeft.

Je krijgt nu ook je download en uploadsnelheid te zien.

Daar hij last heeft van ping/lagg zou hij toch een goede upload moete zien krijgen.

Probeer eens deze optie, als het niet lukt is alles gewoon terug te draaien naar het oude op ps5 en modem en heb je niets verloren.

Edit: bij het checken van men connectie zelf op ps5 krijg ik boven de 800+mbps download en maar 6 of 8 mbps upload... Dit was hier altijd rond 37a41 mbps upload... Heel raar 🫤

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

Op je foto van speedtest, heeft hij goede ping, wel lage download en upload.. Welk abbo heb je? In het vervolg de resultaten sharen met de share knop, dan is je ip niet zichtbaar.

Uit de fotos van de router kan ik niets opmaken plus een deel ontbreken. Heb je eens geprobeerd om tijdelijk die instellingen aan te passen die ik voorstelde? Of is het momenteel terug in orde?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Al eens gebeld met FiFa België: 02 808 4590

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Hoi,

 

We hebben fiber 200 ofzo als abo

 

Ik heb het nog niet kunnen proberen de instellingen aanpassen want mijn zoon is momenteel bij zijn vader en heeft de ps5 ook mee

 

Ja bij de speedtest is de ping goed maar op de ps5 raakt hij niet onder de 37 en in games schiet die naar 80 en 140 ineens 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

En heeft ie er bij zijn vader ook last van?

Zoja, is die bij telenet met ook een extra aparte router.

Zo nee, bij welke provider is vader, en werkt hij daar ook met extra aparte router?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Ts heeft toch geen oplossing aangeduid?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Hoi,

 

Zijn vader is ook bij telenet 

 

Via powerline is de ps5 daar verbonden.

 

Hier ook al via powerline geprobeerd maar maakte geen verschil

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

jawel

Marie4 heeft een oplossing geaccepteerd voor
Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Nu heeft hij ineens nat type 3 op zijn ps5, terwijl hij altijd nat type 2 had thuis 

 

Wat is het beste nat type voor online gaming en hoe krijg ik dat geïnstalleerd (ben een leek hierin)

Ping nog 40 bij nat type 3

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Hey @evi03091980 

Nat type 1 = beste van beste. Maar in sommige gevallen bijna niet behaalbaar ook al zet je alle poorten open op je console. Vermoedelijk zitten daar de providers achter, daar dit overal verschilt om het te kunnen behalen. (Nadeel type 1; netwerk staat wagenwijd open voor eventuele cyber criminelen.

Nat type 2 = goed. Je kan nog steeds gamen zonder problemen ook de voicechat en videoservers zouden geen probleem mogen vormen. (Nat type 2 betekend iets veiliger netwerk maar toch nog iets open.)

Nat type 3= slechtste dat je kunt halen. Is goed genoeg om op ps plus games te downloaden enzo, maar men spreekt in sommige gevallen van gegarandeerde hoge ping, voicechat/video servers van de game gaat bijna niet tot onmogelijk, onverstaanbaar en bij gevoelige games zoals fifa of... Het continue wegvallen uit spelletjes. (Nat type 3 is zo goed als closed netwerk)

Dus nat type 3 is grand fatal om te gamen, not done. Hoe je dit kan voorkomen kun je lezen in mijn vorige uitgebreide post.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes