Beantwoorden
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

 Hoi,

 

Mijn zoon heeft last van hoge ping (140ms) ingame fifa en wordt eruit gegooid. Hij speelt met een internetkabel van de modem naar een router. Ook al rechtsreeks de ps5 in de modem ingestoken en probleem blijft. Dit is sinds een aantal weken zo. Voor een professionele e sporter is dit heel vervelend  en  voor mij als moeder ook want ik moet het geroep en getier aanhoren als hij weer eens uit een potje wordt gegooid. Wij wonen in Diepenbeek maar een collega e sporter uit Brugge heeft hetzelfde probleem. Wij hebben de cv8560e modem en de collega heeft de ch8865lg modem. Voor de rest werkt hier wel alles alleen die hoge ping is om gek van te worden. 

 

Wie kan ons helpen want op de telenet klantendienst had men nog  nooit van ping gehoord en zei men van een it'er te raadplegen. 

 

Een wanhopige moeder

0 Likes
53 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@StefaanH 

Ts had voor 6 januari geen problemen met installatie hoe ie nu is, installatie is niet veranderd maar na 6 januari,  de ps5 ( bedraad ps5-asus router - e modem) haalt nu heel slechte verbinding, veel te hoge ping tijdens gaming waardoor ze uit matches wegvallen. Zoon had eerst nat type 2 verbinding maar nu nat type 3 (welke bekend staat om dan uit online matches geknikkerd te worden)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa


@Master-Magic  schreef:

... knip ...

Had je daarentegen vroeger al internet van Telenet en ben je gewoon van formule veranderd of heb je Fiber 200 in combinatie met TV, dan ben je eraan voor de moeite: voorlopig verandert er niets en blijf je bij uw 200 MB/s.


Ik vind het sowieso al een rare situatie. Ik had jaren geleden ook Fiber200 met TV en men heeft mij op een bepaald moment van ambtswege omgezet naar All Internet. Ik ging er van uit dat ze dat met alle Fiber200 klanten gedaan hadden. Niet dus ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa


@evi03091980  schreef:

Hoi, 

 

En als hij zijn asus router ertussen wil welke instellingen moet hij dan gebruiken? De kabel is wat kort om altijd rechtstreeks met de modem te verbinden want dan moet de ps5 altijd op de grond staan 😀, en dan kan hij zijn game pc niet met een internetkabel verbinden als hij de router niet kan gebruiken 


Hij kan die router ook vervangen door een switch (en van daaruit kabels naar de PC en de PS5). Helemaal niks in te stellen en rechtstreeks op de router. Wel opletten dat je een gigabyte switch aanschaft. Die dingen zijn niet echt duur. Hier een voorbeeldje van net geen €22

EDIT: Het kan ook zonder kosten: de ASUS in MAC Passthrough zetten op de E-Router. Dan gaat de ASUS rechtsreeks het internet op 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa


@StefaanH  schreef:

EDIT: Het kan ook zonder kosten: de ASUS in MAC Passthrough zetten op de E-Router. Dan gaat de ASUS rechtsreeks het internet op 


@StefaanH 

Denk dat dit de beste setting is, ook als mijn telenet niet beschikbaar is kan hij voor zen gaming pc en ps5 nog aanpassingen invoeren in de asus router.

@evi03091980 

Zoals @StefaanH beschrijft zou ik die aanpassing maken op je telenet modem. Dit heeft geen gevolgen voor derest.

Dan kan de asus router perfect gebruikt worden voor je ps5. En kan je in de asus even tijdelijk het ip adres ingeven van je ps5 in dmz (tijdelijk) om te zien hoe zen ping is  in-game en zen nat-type op ps5.

Dus zoals ik al voorstelde hoe je vast ip adres geeft aan je ps5 in de uitgebreide uitleg paar postjes terug (niet meer van toepassing wat ik zei over instellingen telenet modem in die post), en dan dat vast ip adres in asus router ingeven in dmz.

En dan als je eens tijd hebt eens testen en eens posten hoe resultaten zijn.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Juist zo steekt alles in elkaar 😀

Tags (1)
0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Dit is Chinees voor mij 

 

Hier ligt ook wel nog een switch waar de zonnepanelen eerst opzaten maar die hebben we nu niet meer nodig omdat er een "plaatsje" vrij gekomen was in de router om want op de switch zaten eerst de zonnepanelen en de digibox in living maar de kabel van modem naar de digibox living is stuk dus daarom de digibox living via powerline en dan de zonnepanelen rechtsreeks in de modem in kelder gestoken  

 

Is maar een switch van 10/100mbps

Tags (1)
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

En nu maar afwachten tot Fluvius is langsgeweest,succes

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

asus router in telenet modem instellen in mac passtrough 

De telenet modem in kelder benaderen via mijn telenet -instellingen en naar mac passtrough instelling gaan. Daar vul je het MAC adress van je asus router in. En druk op opslaan.

Ps5 rechtstreeks bedraad naar asus router

Ga naar je PS5-startscherm.

Ga naar Instellingen.

Selecteer Netwerk.

Selecteer Instellingen.

Selecteer Internetverbinding instellen.

Ga naar de onderste optie en selecteer Handmatig instellen.

Selecteer Gebruik wifi of Gebruik een LAN-kabel afhankelijk van uw voorkeur. (lan dus)

---

Bij geregistreerde netwerk kiest hij zen verbonden lan verbinding, en klik je op de controller het rechtse zijknopje naast touchpad (3streepjes onder mekaar) en kies geavanceerde instellingen.

Instellingen ip adres zet je op handmatig (moest niet lukken of beter zijn achteraf zet je het gewoon op automatisch en is alles vanouds)

Ipv4 adres vul je in: 192.168.0.120 (dat laatste getal mag ook iets anders zijn)

Subnetmasker 255.255.255.0

Standaard gateway 192.168.0.1

Primaire dns 1.1.1.1

Secundaire dns 1.0.0.1

Proxyserver niet gebruiken.

Mtu instellingen automatisch

Daarna druk je op ok.

---

Dan ga he terug met bolletje en gaat naar verbindingstatus en kies voor internet verbinding testen. Kijk of als alles slaagt, en hij minstens nat type 2 heeft.

Je krijgt nu ook je download en uploadsnelheid te zien.

Ps5 in dmz zetten (tijdelijk) in asus router.

ga in je instellingen van je asus router opzoek naar DMZ en vul daar het ipv4 ip in dat ik als vb gaf tijdens instellingen connectie ps5 bv: 192.168.0.120

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@DeLLiAnO  en @evi03091980 

Naar aanleiding van het voorbeeld dat @DeLLiAnO gegeven heeft volgende vraag:

De ASUS router staat/stond die in AP mode? Of in router mode? In dat laatste geval is het ten stelligste aan te  raden om een anders subnet mask te gebruiken dan  192.168.0.X want dat gebruikt de E-router reeds.

Wanneer je hem in MAC Passthrough gaat zetten moet hij noodzakelijkerwijs in router modus staan en dan dus zeker een apart subnet gebruiken !! Dat doe je door die derde positie, de "0", te veranderen in iets van "1" t.e.m. "254"


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.