24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hebben er mensen nog problemen met herinnerings mails die te laat verstuurd worden in verband met verbruik basisvolume. Meestal op het einde van mijn verbruiksperiode ligt mijn vebruik wel over de 80% waarvoor ik dan normaal mooi van telenet mail zou krijgen om mij daar aan te herinneren. Normaal zou ik dan verwachten dat die herinnering dezelfde moment nog wordt verstuurd, maar meestal is dat 2 dagen later en zit ik ondertussen in een nieuwe verbruiksperiode wat dus zeer verwarrend is.
Het zou interessanter zijn dat de herinneringsmail mooi op tijd zou komen. Gelukkig valt dat voor u nog wel mee want uw verbruik is, over de eerste 28dagen van de maand 2,85 % van uw verbruik/dag. Voor de laatste 2 dagen heb je nog 10%/dag. Er gaat dus geen probleem zijn, dacht ik.
Opzich is dat ook geen probleem, maar van een telecom bedrijf mag ik toch verwachten dat ze een simpele herinneringsmail op tijd kunnen sturen.
Dit heb ik enige tijd ook meegemaakt. Net was er een nieuwe periode begonnen, en ik kreeg een mail dat mijn basisvolume voor 90% verbruikt was. Effe schrikken 🙂 ... doch op "mijn telenet" stond het correct.
Tja, je zou verwachten van dergelijk bedrijf dat zoiets niet zou gebeuren...of tenminste als het gebeurd was, dat je een rechtzettingsmail zou krijgen.
@JanMetDePet schreef:
Dit heb ik enige tijd ook meegemaakt. Net was er een nieuwe periode begonnen, en ik kreeg een mail dat mijn basisvolume voor 90% verbruikt was. Effe schrikken 🙂 ... doch op "mijn telenet" stond het correct.
Tja, je zou verwachten van dergelijk bedrijf dat zoiets niet zou gebeuren...of tenminste als het gebeurd was, dat je een rechtzettingsmail zou krijgen.
Dit is een probleem dat men 23 dagen geleden ontdekt heeft en wordt onderzocht door de IT-afdeling binnen Telenet. Op dit moment krijgen sommige klanten onterecht een e-mail waarin staat dat ze bijna of net over hun verbruikslimiet zitten.
Twijfel je als klant? Controleer dan je Telemeter of neem contact op met de Telenet klantendienst.
Over vertraging op de verbruiksmails heb ik nog niets vernomen. Hopelijk was het maar een eenmalige gebeurtenis, @Bixby.
Dit is al meermaals gebeurt en telkens gemeld via klacht. Ook deze keer heb ik het gemeld.
vandaag 12/02 terug mail gekregen dat mijn verbruik op 90% staat en deze gereset wordt op 10/03.
en zoals @JanMetDePet zei is het wel verschieten dat je zo'n mail krijgt en begin je toch te twijfelen aan die telemeter. vandaar dat ik hier ook even kwam horen of er nog mensen problemen mee hebben.
Ik heb nu ook de mail gehad van 90% en 100%. Te laat, want ik zit al even boven de limiet. Er is iets grondig mis met de Telemeter. Ook met extra volume zijn er problemen!
@Bixby het is goed dat je dit telkens meldt aan Telenet, dan kan dit zeker bekeken worden. Eventueel kan je in de toekomst ook gewoon een berichtje sturen naar Telenet via Facebook of Twitter. 😉
@sb het extra volume is doorgegeven en zal bekeken worden. Hier staat ook een algemeen ticket voor open zodat iedereen in de call centers weet dat dit een issue is.
Op aanraden van de mensen op Twitter heb - nog eens - een blok van 25 geactiveerd. Nu staat er dit:
Ik vrees dus dat ik dadelijk nog altijd op smallband sta. Immers, ik heb 200 van 175 verbruikt. In principe zou ik nu 250 moeten hebben. 150+50+25+25, maar aan die laatste 2x25 heb ik niets gehad.
Nu gaat het helemaal verkeerd. Telenetmeter geeft aan 23Gb verbruikt maar wel op lage snelheid gezet. ondertussen al telenet gebeld en zij zien wel verbruik van over de 150Gb wat heel onwaarschijnlijk is aan gezien ik verbruik redelijk in het oog hou. Ik heb toch maar voor de zekerheid paswoord van wifi veranderd je weet maar nooit. Nu is de vraag hoe betrouwbaar is die telenetmeter en hoe komt het dat telenet zelf wel een "abnormaal" vebruik ziet? Moet wel zeggen ze hebben telemeter gerest zodat ik terug op normale snelheid kan surfen. Ik ga het de komende dagen in het oog houden.