24791
netweters
|
152699
antwoorden
|
20730
vragen
|
Ik ben doorverwezen door de telenet klantendienst naar hier. Ik wil mijn TPLink Deco X50 als router en mesh wifi gebruiken, en de router van telenet in bridge mode zetten. Ik heb al eens bij de expert instellingen gekeken, maar kan niet direct iets vinden om het mac adres van de TPLink router in te geven om bridging te enablen. Iemand tips waar ik dit kan instellen?
Mijn modem is een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
Bedankt,
J
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) in Bridge Mode
De 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) modem is een CH7465LG.
Deze kan je niet in bridge mode zetten (eigenlijk MAC passtrough).
Hiervoor heb de de E-Router nodig (CV8560E). Dit is een Docsis 3.1 HGW zonder WiFi
Dat de klantendienst jou naar hier verwijst, en zelf niet op het idee komt om jou de correcte info te geven, laat toch te wensen over 🤔.
Bedankt voor het antwoord! Na nog wat aandringen iemand te pakken gekregen via whatsapp die wel van aanpakken wist, en mij inderdaad dit antwoord ook gegeven heeft (bedankt Tim van telenet klantendienst!).
Mijn vrouw is vandaag zo een e-router gaan halen. Hoe pak ik dat nu best aan qua installatie? (de kinderen hebben examens, en internet mag niet te lang uitliggen). Modem aansluiten, en het MAC adres van de main Deco router ingeven? Bij welke instelling moet ik dat juist zetten? De digicorder, komt die op het netwerk van de deco (dus mijn eigen switches die na de deco komen), of sluit ik die aan op de switch in de e-router (gegeven dat die meerdere lan poorten heeft, ik heb hem nog niet gezien).
Thx!
Goed opletten hoor, zeker wanneer de onderbreking zo kort mogelijk dient te zijn. Het is niet zomaar even de ene weg en de andere in de plaats.
Uw E-Router dient bij Telenet geprovisioneerd te worden en uw oude HGW verwijderd uit uw Telenet gegevens. Eigenlijk is de beste manier om het snel te laten gaan:
Nu, in uw geval een beetje aanpassen. Je hebt uw E-Router reeds in huis.
Zo, sneller dan dit kan het niet gaan.
Veel succes 😉
Zo, de vorige post was enkel over het aansluiten en provisioneren van de E-Router.
Voor wat betreft uw andere vragen:
Tha't's all folks ...😉
Misschien nog even dit:
Uw E-router en uw Deco zullen beide een compleet apart netwerk beheren. Om het gemakkelijk te maken sluit je dus enkel uw Deco en uw digicorder aan op de LAN poorten van de E-Router. Al de andere componenten van uw netwerk dienen dus aan uw Deco aangesloten te worden.
Het is natuurlijk altijd mogelijk om bepaalde configuraties te implementeren die beide netwerken toegankelijk maken voor elkaar, maar waarom zou je dat doen?
Bedankt allemaal voor dit nauwgezet antwoord. De klantendienst van Telenet kon me weer niet verder helpen hiermee. Soit, ik ben heel blij dat mensen zoals jullie er zijn om me te helpen. Ik ga hier normaal morgen mee aan de slag, en anders dit WE.
Dikke merci!
J
Ik denk dat je het beste naar het telenet centre gaat alwaar uw echtgenote de E-Router gehaald heeft en hem daar laat provisioneren. Dus de eerste procedure die ik beschreven had. Je kan dus uw oude HGW reeds losvijzen en meepakken. Als alles goed gaat, tegen dat je thuis bent is uw E-Router functioneel.
Zonet de nieuwe modem in gebruik genomen en MAC passthrough geactivieerd. De Deco heeft nu een publiek IPv4 adres. Helemaal gelukkig nu. Bedankt voor de tips hier!!
Altijd fijn om zoiets te lezen 😉
Veel plezier met uw nieuwe installatie 😊