Beantwoorden
TheProfessorBE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

Ik ben doorverwezen door de telenet klantendienst naar hier. Ik wil mijn TPLink Deco X50 als router en mesh wifi gebruiken, en de router van telenet in bridge mode zetten. Ik heb al eens bij de expert instellingen gekeken, maar kan niet direct iets vinden om het mac adres van de TPLink router in te geven om bridging te enablen. Iemand tips waar ik dit kan instellen?

Mijn modem is een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

 

Bedankt,

J

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) in Bridge Mode

9 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

De 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) modem is een CH7465LG.

Deze kan je niet in bridge mode zetten (eigenlijk MAC passtrough). 

Hiervoor heb de de E-Router nodig (CV8560E). Dit is een Docsis 3.1 HGW zonder WiFi

 

Dat de klantendienst jou naar hier verwijst, en zelf niet op het idee komt om jou de correcte info te geven, laat toch te wensen over 🤔.

TheProfessorBE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

Bedankt voor het antwoord! Na nog wat aandringen iemand te pakken gekregen via whatsapp die wel van aanpakken wist, en mij inderdaad dit antwoord ook gegeven heeft (bedankt Tim van telenet klantendienst!).

Mijn vrouw is vandaag zo een e-router gaan halen. Hoe pak ik dat nu best aan qua installatie? (de kinderen hebben examens, en internet mag niet te lang uitliggen). Modem aansluiten, en het MAC adres van de main Deco router ingeven? Bij welke instelling moet ik dat juist zetten? De digicorder, komt die op het netwerk van de deco (dus mijn eigen switches die na de deco komen), of sluit ik die aan op de switch in de e-router (gegeven dat die meerdere lan poorten heeft, ik heb hem nog niet gezien).

 

Thx!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

Goed opletten hoor, zeker wanneer de onderbreking zo kort mogelijk dient te zijn. Het is niet zomaar even de ene weg en de andere in de plaats.

Uw E-Router dient bij Telenet geprovisioneerd te worden en uw oude HGW verwijderd uit uw Telenet gegevens. Eigenlijk is de beste manier om het snel te laten gaan:

  1. Haal uw oude HGW van de muur (of waar hij mag hangen of staan)
  2. Ga naar een Telenet Centre
  3. Ruil uw oude HGW voor de E-Router
  4. In het centre zal men dan onmiddellijk uw E-Router provisioneren. Opgelet, er zijn in dit geval drie MAC adressen die men daar moet invoeren, geen twee zoals bij een gewone HGW. Op de E-Router zelf staan er maar twee, de derde staat op de doos.
  5. Ga naar huis en sluit de E-Router aan. Met wat geluk is de provisionering intussen voltooid en zal uw E-Router meteen na opstarten operationeel zijn.

Nu, in uw geval een beetje aanpassen. Je hebt uw E-Router reeds in huis. 

  1. Neem contact op met Telenet klantendienst of het centre alwaar je uw toestel gehaald hebt.
  2. Vraag om uw E-Router te provisioneren. Geef de drie MAC adressen door.
  3. Vraag wanneer je uw huidige mag afkoppelen. Sluit dan maar meteen uw nieuwe aan, zo kan de provisionering vlot verlopen.
  4. Nu is het afwachten en duimen.
  5. Breng nadien de oude HGW terug binnen in het centre.

Zo, sneller dan dit kan het niet gaan.

Veel succes 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

@TheProfessorBE 

Zo, de vorige post was enkel over het aansluiten en provisioneren van de E-Router.

Voor wat betreft uw andere vragen:

  • Je sluit uw eigen router aan op één van de LAN poorten van de E-Router. Het heeft geen belang dewelke. In eerste instantie gaat uw Deco dus een 192.168 adres krijgen.
  • Uw digicorder sluit je aan op één van de andere poorten van de E-Router. Niet op uw Deco, zoniet gaat hij niet interactief zijn.
  • Eens alles operationeel surf je naar "Mijn Telenet" en daar ge je nu in de settings van de E-Router duiken. Ga eerst kijken bij "aangesloten toestellen". Daar zie je met welk MAC adres uw Deco aangesloten is. Het is dat MAC adres dat je in de speciale settings gaat moeten invoeren.
  • Ga naar de gevorderde settings. Hoe dat juist heet weet ik niet, ik heb geen E-Router. In ieder geval, de setting is een MAC Passthrough maar wordt "bridging" genoemd. Daar vul je het gevonden MAC adres van uw Deco in.
  • Alles opslaan en de E-Router herstarten.
  • Nu zou uw Deco een publiek IPv4 adres moeten krijgen en zit hij rechtstreeks op internet.

Tha't's all folks ...😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

@TheProfessorBE 

Misschien nog even dit:

Uw E-router en uw Deco zullen beide een compleet apart netwerk beheren. Om het gemakkelijk te maken sluit je dus enkel uw Deco en uw digicorder aan op de LAN poorten van de E-Router. Al de andere componenten van uw netwerk dienen dus aan uw Deco aangesloten te worden.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om bepaalde configuraties te implementeren die beide netwerken toegankelijk maken voor elkaar, maar waarom zou je dat doen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheProfessorBE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

Bedankt allemaal voor dit nauwgezet antwoord. De klantendienst van Telenet kon me weer niet verder helpen hiermee. Soit, ik ben heel blij dat mensen zoals jullie er zijn om me te helpen. Ik ga hier normaal morgen mee aan de slag, en anders dit WE. 

Dikke merci!

J

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

@TheProfessorBE 

Ik denk dat je het beste naar het telenet centre gaat alwaar uw echtgenote de E-Router gehaald heeft en hem daar laat provisioneren. Dus de eerste procedure die ik beschreven had. Je kan dus uw oude HGW reeds losvijzen en meepakken. Als alles goed gaat, tegen dat je thuis bent is uw E-Router functioneel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheProfessorBE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

Zonet de nieuwe modem in gebruik genomen en MAC passthrough geactivieerd. De Deco heeft nu een publiek IPv4 adres. Helemaal gelukkig nu. Bedankt voor de tips hier!!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Bridge Mode aanzetten op 24*8 DOC 3 WIRELESS?

@TheProfessorBE 

 

Altijd fijn om zoiets te lezen 😉

Veel plezier met uw nieuwe installatie 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes