Beantwoorden
Peggyruy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

Ik wil de DHCP lease time voor mijn telenet modem verlengen van 1 uur naar 24 uur. Hoe doe ik dat aub? Ik zou dit moeten doen omdat ik een Move speaker van SONOS heb aangeschaft, waarvan de batterij na reeds 24u leegloopt omdat de lease elk uur moet vernieuwd worden (aldus de technische support dienst van SONOS). Dank voor uw hulp - PS: ik ken zelf niets van netwerken, IP, DHCP, modem etc etc. Dus don't go too technical please 😉 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: verlengen lease time DHCP

Tags (2)
0 Likes
14 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

@Peggyruy  Moest Sonos ervoor zorgen dat je een vast IPadres kunt instellen moet die leasetime niet aangepast worden. Trouwens waar zien zij dat dat de leasetime van een Telenet modem/router maar 1 uur is? Via "Mijn Telenet" in elk geval niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peggyruy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

correcte opmerking, bedankt. 

Ze zien dit schijnbaar in het diagnoserapport dat Sonos kan creëeren om troubleshooting te doen.

Denk je dat zoiets mogelijk is?

bedankt!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

@Peggyruy  Ik heb dan ook mijn bedenkingen of het vernieuwen van de leasetime zoveel energie gebruikt. Zou dit meer verbruiken dan het streamen van 1 liedje? Als dit zo is dan heb ik mijn bedenkingen over het product. Trouwens het in stand houden van een Wifi verbinding hoeveel energie gebruikt dat? Maar wie ben ik om te twijfelen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peggyruy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

om dat te weten testen we best een even. Alleen weet ik niet hoe ik die lease time kan veranderen. Kan jij me tips geven aub?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

@Peggyruy  Via "Mijn Telenet" kan het bij mijn weten niet. Als je een eigen router hebt dan kan je dat daar meestal wel doen. Maar ik betwijfel of een protocol die amper een paar seconden duurt dit veroorzaakt. Hopelijk zijn er hier anderen die dit kunnen verklaren of uitleggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

De DHCP lease time kan je bij Telenet niet veranderen.

Maar dat Sonos dit aanduidt als reden voor een hoog energieverbruik: sorry dat vind ik pure nonsens. Dit kan simpelweg niet de reden zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

Ik heb juist even een test gedaan met een Ubuntu laptop. Ik kan inderdaad zien dat het door de Telenet router (in mijn geval een model CV8560E) toegekende IP adres een leasetime meekrijgt van 3600s (1 uur dus). Dit kun je niet veranderen.

 

Net als @igvfer deel ik de mening dat dit geen reden kan zijn voor het hoge accu-verbruik. Als oplossing voor een batterij probleem zit je hier volgens mij op het verkeerde spoor.

 

Volgens dit bericht uit juni 2020 bestaat er een SW update voor de Move, waardoor de batterij minder snel plat gaat. Heb je gecontroleerd of je de meest recente software gebruikt?

Elders las ik dat "all Move owners can now get up to 11 hours of playtime from a single charge." dankzij die bewuste update.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?


@Peggyruy  schreef:

Ik wil de DHCP lease time voor mijn telenet modem verlengen van 1 uur naar 24 uur. Hoe doe ik dat aub? 


De enige manier is om een eigen router te plaatsten achter de Telenet modem, en dan kan je de lease-time zelf instellen.

 


@Peggyruy  schreef:

Ik zou dit moeten doen omdat ik een Move speaker van SONOS heb aangeschaft, waarvan de batterij na reeds 24u leegloopt omdat de lease elk uur moet vernieuwd worden (aldus de technische support dienst van SONOS). 


Zoals de vorige posters al schreven is dit compleet nonsens.

Trouwens, gezien de lease-time op de LAN 3600 sec is, wordt de lease niet elk uur, maar elke 30 minuten vernieuwd.

0 Likes
Peggyruy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

bedankt allemaal voor de input. Ik ben het met jullie eens dat het verlengen van de lease time wellicht niet de oplossing is voor dit probleem. Maar ja...  het is het spel meespelen ofwel gewoon geen support, zo blijkt. Ik sta trouwens op het punt om die speaker gewoon terug te sturen en mijn geld terug te vragen, voor wie het zich zou afvragen. Het is me duidelijk dat dit product niet aan de door hen gepubliceerde specs voldoet. Jammer, want goede speaker en doorgaans ben ik zeer tevreden van Sonos trouwens. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?


@Arnie  schreef:

 

Volgens dit bericht uit juni 2020 bestaat er een SW update voor de Move, waardoor de batterij minder snel plat gaat. Heb je gecontroleerd of je de meest recente software gebruikt?

Elders las ik dat "all Move owners can now get up to 11 hours of playtime from a single charge." dankzij die bewuste update.

 


Als ik zoiets lees dat verwondert dit mij niet dat de accu zo snel leeg is. Elke dag 20 minuutjes muziek en je accu is leeg na 1 maand, zonder het verbruik van de WiFi connectie te rekenen.

En die leasetime zal daar niet veel aan veranderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peggyruy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

bedankt allemaal voor de antwoorden. De Move heeft inderdaad de laatste software. Ik heb de bal teruggespeeld in het kamp van Sonos. 

Peggyruy
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

Hallo allemaal. ik wou jullie dit toch even meedelen....  

Ik heb ondertussen een Apple Time Capsule als router geïnstalleerd tussen de Telenet modem en het Sonos systeem. DHCP lease time op 1 dag ingesteld. Probleem lijkt opgelost: Move gaat nu netjes 5 dagen mee in standby mode.

Ik kon het eerst ook niet geloven, maar het bleek wel de oplossing te zijn!

Bedankt allemaal voor jullie input. Interessant forum, dit.

Stefan

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

@Peggyruy   Goed dat dit de oplossing is gebleken. Maar ik stel mij toch vragen over het energieverbruik van een leasevernieuwing. De mogelijkheid om een vast adres in te stellen zou dan al veel oplossen. In elk geval bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons de oplossing mee te delen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe DHCP lease time verlengen op Telenet modem?

Straf! 😊


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.