Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Hoe gaat telenet het doen met STADIA?

**Ik heb deze topic in TV/entertainment gezet omdat het op TV speelbaar is, en games zijn entertainment**

Telenet zit met deze belachelijke datacaps van 750GB.
Stadia in FHD gebruikt 9 GIGABYTE per uur, in 4K 15.7 GIGABYTE per uur...
Een 'normale gamer' gamet gemakkelijk een uurtje of 2 per dag. Dat is 500GB+ per maand in FHD, en 1TB voor 4K. Belachelijk dat telenet dan deze onnozele datacaps blijft behouden. Ik wil stadia en niet 's nachts gamen.

0 Likes
46 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Bovendien is kabel begonnen als het medium voor een 10-tal zenders en enkele radiokanalen. En wat zit er nu op?
En ik ben blij dat Telenet al bijna tot in de kleinste uithoeken de kabel vernieuwd heeft. Maar het zal beteren. Fluvius is ook glasvezel aan het leggen, op beperkte plaatsen weliswaar, aan wie gaan ze dit verhuren? En Fluvius is nu ook niet bepaald het toonbeeld van een firma (parastatale of iets dergelijks) die goedkope tarieven hanteert. Al zullen ze nu iets meer rekening moeten houden met de concurrentie.

Maar we dwalen af. De FUP moet omhoog volgens vraagsteller dus is het antwoord aan Telenet. Wait and see. Door de jaren heen is er telkens een aanpassing gekomen en als ze de tijd rijp achten zullen ze dit ook wel doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Igver: Ik lees: "ik ben blij dat Telenet al bijna tot in de kleinste uithoeken de kabel vernieuwd heeft"

 

Ik woon vlak naast Brussel en daar heeft Telenet nog niet de moeite gedaan om de kabel te vernieuwen.

 

Over die FUB vraag, ik geloof niet dat dit altijd maar opnieuw aanhalen op deze forum zin heeft... Ik denk dat het mailen naar Telenet even weinig zin heeft.

Volgens mij zal de FUP pas aangepast worden als statistieke aan tonen dat heel veel eindgebruikers op smallband komen of een politieker of journalist er last van ondervinden en er een zaak van maakt.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Amedeeke  Het Brussels gewest met zijn kluwen aan kabelproviders waarvan er nu nog maar recent er terug in aantal in Telenet handen zijn gekomen, is natuurlijk een geval apart. Daar had je enerzijds de kabelmaatschappij die zijn netwerk al of niet onderhield zoals het hoorde maar gebruik maakten van Telenet voor Internet enzo.

En het is geweten dat Telenet op een aantal van die netwerken, zoals er ook in Wallonië zijn, nog heel veel werk hebben om het naar de Telenetnormen om te bouwen. Met ook een kluwen van reglementen in bepaalde gemeenten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Ik woon in Dilbeek dat is Vlaams Brabant en telenet zit hier al 20 jaar. Naast Brussel is vlaamse rand... en onze kabelmaatschappij is ook al jaar en dag door telenet overgenomen.

0 Likes
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Suzy  kan men als particulier nog omschakelen naar business? ik heb eens opgevangen dat dit niet meer mogelijk zou zijn. Is het geen goed idee dat mensen die speedboost erbij nemen, deze ook meer data krijgen (zoals die van business). Of op zijn minst als ze over de 750 GB zitten een beperking krijgen rond een snelheid van 200?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@johan1983be   Stap een Center binnen en ze gaan je daar met plezier een business abonnement geven. Als je betaalt krijg je wat je wenst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Ik ga er is goed over nadenken eerst. Uiteindelijk is het niet zo dat ik het elke maand zou voorhebben. Maar bijvoorbeeld bij slecht weer streamen we meer. En af en toe game ik via geforce now (via Shield), draait goed maar het slurpt gewoon de data leeg dan. 

 

Hopelijk volgen ze Proximus snel en verhogen ze de fup naar 3TB. Want ze zijn wel goed in het omhoogtrekken van de prijzen (en snelheid nu ook wel) maar data willen ze niet verhogen. Het zit namelijk niet in hun planning 😉 

En naar proximus kan ik niet gaan, ik zit tever van de kast.

0 Likes
FUPweter
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Niet mee akkoord.

Telenet verkoopt mij een Yugo abo.

Niks digicorder meer dus en alles streamen.

Een gezin van 4, we zitten mss nog allemaal samen gezellig in de zetel maar kijken ons eigen ding, Yugo, VRT Nu, VTM Go, Netflix, Sonos, Deezer en sinds kort gamen we via Stadia.

FUP van 750 GB is zwaar verouderd.

Beginnen over Business abo vind ik erover. Ik ben een particulier en geen zaak dus is het aan telenet om er voor te zorgen dat er voor, volgens jullie maar enkele, veeleisende klanten een nieuwe formule bedacht wordt.

Verder kan ik ook zeggen dat ik tijdens de daluren onedrive laat syncen en andere data verzet.

De daluren die ze trouwens aangeven van 12 to 12 kloppen ook niet helemaal.

Heb al voorgehad dat data die werd binnengehaald om 11:30 uur toch mee met piekuren gerekend werd.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Dat je niet tevreden bent over de FUP, dat kan ik begrijpen. Dat je geen business abonnement wil  is uw vrije keuze, net zoals het uw vrije keuze was om een Yugo abonnement te kopen (wie heeft het initiatief genomen: de verkoper of de koper?). Alle informatie over FUP staat om de webpagina's van Telenet. Die heb je zeker geconsulteerd vóór je besliste om een Yugo abonnement te kopen. Ik geeft toe dat het moeilijk kan zijn om op voorhand alle consequenties in te zien. Dat is zo bij elke aankoop van iets wat men nog niet voldoende kent.

Data die je binnenhaalt om 23:30, gebeurt het ook dat die als daluren aangerekend worden?

Het komt elke klant toe om van de diensten van Telenet af te zien en naar een 'betere' leverancier te gaan.

Overweeg om een klacht in te dienen bij Telenet, dat is efficiënter dan hier een beklag te maken.

 

0 Likes
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

via de telenet website een klacht indienen. Dit nadat ik wat gelezen had hier op Netweters en zelf ook gepost had. 

 

Ze hebben mij toen opgebeld en de vrouw die ik sprak gaf me gelijk. Zij was van mening dat Telenet moest volgen, maar het was nog niet aan de orde. hoe meer klachten, hoe meer druk lijkt me dan.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

 

inzake het Business abo kan ik u inlichten dat dit een gefoefel is dat niet zou mogen. Om te beginnen wilt niet iedere medewerker dat afsluiten. Ten tweede moeten ze in hun systeem zetten dat je btw nummer in aanvraag is. Dit blijft dan zo in het systeem staan.  Dus in principe kan je als particulier geen Business abo afsluiten. 

 

 

0 Likes
HomeLate
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Mijn verbruik is +/- 1 tot 1,5Tb per maand. Ik heb een gezin met twee kinderen die gamen, streamen, Youtube kijken enz. enz. Zelf kijken ik en mijn vrouw ook vaak Netflix.

Twee dagen per week werk ik thuis en wordt er tijdens mijn werkuren ook veel data versast.

 

De FUP van 750Gb is niet meer van deze tijd en dat heb ik dikwijls aangehaald bij Telenet. Het gebruik van internet is veranderd, veel cord cutters, online games, game updates van ettelijke Gb's, online backups enz.

Doe dit 's nachts? Nee, dit is onmogelijk. Ik hoor te werken tijdens de werkuren en niet 's nachts na 12u. Hetzelfde geldt voor Netflix, Youtube, ...

 

Met enige moeite heb ik een business abo kunnen afsluiten zonder BTW-nummer, maar het is dan ook een pak duurder. Het is gemiddeld 50 euro duurder bovenop de dure prijs die we nu al moeten betalen. 

 

Om te besluiten... Ik blijf erbij, 750Gb is niet meer voldoende. Kan het netwerk dit niet aan, verbeter het dan. We betalen er ook voor!

FUPweter
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Ik ben al 20 jaar klant bij Telenet en weet echt wel van hun FUP af en ken de voorwaarden. Tis niet dat er veel andere keuze is buiten orange die dezelfde voorwaarden hebben. 

En altijd afkomen van "de gemiddelde gebruiker" komt daar niet aan, wel er zijn ook andere "niet gemiddelde gebruikers" die nood hebben aan meer.

Nu, ik heb gebeld, ben langs een winkel geweest en ze mogen geen business abo verkopen zonder btw nummer dus dat valt dan ook weer af. Nu ben ik verplicht van over de call center agenten hun hoofd te gaan en kijk, volgende week geen FUP meer voor mij. Het is blijkbaar maar wie je kent.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@FUPweter 

Het hangt niet af van wie je kent, maar van de kwaliteit van de verkoper. Op basis van reacties die ij hier op de Netweters gelezen heb, raad ik aan om niet naar een winkel te gaan die ook Telenet producten vekoopt, maar ga naar een Telenet center.

Voor het btw-nummer moeten ze gewoon opgeven in aanvraag.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Idee voor Telenet: als er dan toch een doelgroep is van mensen die meer willen betalen om een hogere/geen FUP te hebben (lees: zij die duurder een business abonnement nemen hiervoor), maak dan een betalende optie (zoals de Speedboost, of integreer de hogere FUP in de Speedboost) dat een hogere/geen FUP geeft voor een extra bedrag per maand. 

 

Of verhoog de FUP voor elke klant natuurlijk, dat kan ook 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HomeLate
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Inderdaad, bij de eerste verkoper ving ik bot. Een andere verkoper (in dezelfde winkel) ging de extra mile en heeft het voor mij binnen enkele dagen in orde gebracht.

 

De concurrentie is geen optie (te ver van de centrale). Maar zodra Fiber een mogelijkheid is, schakel ik meteen over!

 

0 Likes