Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Hoe gaat telenet het doen met STADIA?

**Ik heb deze topic in TV/entertainment gezet omdat het op TV speelbaar is, en games zijn entertainment**

Telenet zit met deze belachelijke datacaps van 750GB.
Stadia in FHD gebruikt 9 GIGABYTE per uur, in 4K 15.7 GIGABYTE per uur...
Een 'normale gamer' gamet gemakkelijk een uurtje of 2 per dag. Dat is 500GB+ per maand in FHD, en 1TB voor 4K. Belachelijk dat telenet dan deze onnozele datacaps blijft behouden. Ik wil stadia en niet 's nachts gamen.

0 Likes
46 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Veel tijd om te spelen blijkbaar. Maar ik vergelijk het een beetje met al die vrachtwagens op de snelweg. Die vinden het ook normaal om 2 rijen dik te rijden en het verkeer te vertragen. Waarom? Omdat ze de grootste, de dikste hebben en het meest vracht vervoeren? Ergens heb je wel gelijk, het mag een beetje meer zijn. Maar anderzijds heeft elke provider het recht om het verkeer op zijn netwerk een beetje te sturen zodat iedereen er kan gebruik van maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Ex-Netweter 

Je hoeft dat niet 's nachts te doen. Je mag dat ook in de voormiddag doen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Ik bedoel...

Stadia gebruikt redelijk VEEEL...
T47GBY48oabgRTL2QjHsy

(als de foto niet laad, link https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/T47GBY48oabgRTL2QjHsy.jpg)

En door de dag is het nogal wat heel erg moeilijk om niet over die datacap te gaan na 30 dagen.
Hier wordt sowieso al redelijk veel verbruikt.

Als je niet weet wat stadia is:


0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@louishufk "Je hoeft dat niet 's nachts te doen. Je mag dat ook in de voormiddag doen."

 

Sommige mensen werken nog of gaan naar school, en willen 's avonds wat ontspannen, en liefst niet na middernacht want morgen is er weer een dag 😉

 

Los daarvan vind ook ik dat die 750Gb niet meer overeenkomt met de realiteit van vandaag.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Steven-E 

Iedereen organiseert zijn leven zoals hij/zij dat wil of kan. Wat voor de ene hoofdzaak is kan voor de andere bijzaak zijn. Regelmatig blijkt wel die 750GB wat weinig. Dat zou dus wel wat meer mogen zijn. Ik vraag mij dikwijls af wat het gemiddelde verbruik is van Telenet klanten. Niet dat dat voor een klant veel uitmaakt. Niemand is tenslotte gemiddeld.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Ik denk persoonlijk dat het niet echt een grote groep is die met 750 GB per maand niet toekomt. In percentage dan uitgedrukt.

 

Voor die mensen is er steeds nog een business abo dat 3 TB beschikbaar heeft.

 

Wie wil racen moet ook een dure wagen kopen .... En een circuit afhuren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Ik stream veel muziek via Spotify en kijk ook veel sport via internet zoals Play Sports of tijdens het wielerseizoen de Eurosport Player. Daarboven wordt hier thuis ook nog veel gestreamd via Netflix en moet eerlijk zijn dat we hier met z'n vieren nog nooit boven de 500 GB zijn uitgekomen per maand.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Streamen van tv: 4-5 mbps.

 

STADIA: 25-35 mbps.
Verschil hé!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Inderdaad @Ex-Netweter , dat klopt. Maar dat is een keuze die jij zelf maakt. Wanneer jij kiest om dingen te doen die massa's data verslinden moet je zo eerlijk zijn met jezelf om daar dan ook de gevolgen van te dragen.

 

De overgrote massa heeft geen behoefte aan meer dan 750GB per maand (in de piekuren dan nog, de daluren worden niet meegeteld). Logisch dan dat de FUP er is, onder andere ook om files op de e-snelweg te vermijden, hetgeen er misschien sowieso zit aan te komen.

 

Wanneer jij dan dingen wenst te doen die een groot verbruik met zich meebrengen moet je ook eerlijk zijn met jezelf en daar dan desnoods een zwaarder abo voor nemen. De mogelijkheid is er, gebruik ze dan. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

Oké...

LEES DIT: https://tweakers.net/nieuws/158298/proximus-past-fair-use-policy-onbeperkt-internet-aan-van-750gb-na...

NAH! Nu jullie. Anders ga ik, als ik bij mijn ouders wegben over 2 jaar, jullie verlaten.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Ex-Netweter 

Je weet toch waar je hier zit?

We zijn hier om mekaar te helpen en jij vaart tegen ons uit alsof wij daar iets mee te maken hebben en er iets aan zouden kunnen doen.

Wordt het niet stilaan tijd dat je de mensen die je schoffeert uw verontschuldigingen aanbied?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

"Schofferen" lijkt me los overdreven, maar wij kunnen daar inderdaad (helaas) niets aan doen @Ex-Netweter 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Ex-Netweter 

 

Misschien nog eens uitleggen wie we zijn. Eerst wat we NIET zijn: en dat is Telenet medewerkers. Wij zijn gewone Telenet klanten, net zoals jij (en zelfs dat is geen voorwaarde, iedereen, Telenet klant of niet, is hier welkom).

 

Wij zijn hier in onze vrije tijd aanwezig om de kennis en ervaring die wij hebben, hetzij door beroepsmatige of hobby activiteiten of zelfs pure interesse, te delen met anderen die met een vraag of een probleem zitten. Wij verdienen daar geen cent aan en zijn dus ook totaal niet onder de indruk van dreigementen om naar een andere provider te stappen.

 

Wij geven tips en onze mening indien gevraagd, en dat steeds op een vriendelijke (doch soms kordate) wijze. Dat is ook de reden dat sommigen van ons door Telenet uitgenodigd werden om "Krak" te worden. Ook daar verdienen wij geen cent aan maar we zijn er wel fier op.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Google Stadia combineren met FUP van Telenet?

@Ex-Netweter Ik zou graag een vergelijking maken om een idee duidelijker te maken. Ik weet wel dat elke vergelijking ergens mank loopt.

Stel dat je een auto koopt die 250 km/uur kan rijden. Ga je dan eisen dat men voor jou (en anderen in de zelfde omstandigheden als jij) een rijstrook op de snelwegen gaan voorbehouden zodat je deze snelheid mag halen?

Jij en maakt de keuze van het kopen van die auto. Dus ben jij verantwoordelijk om deze te gebruiken binnen de opgelegde grenzen. Vertaalt naar uw probleem: Jij maakt de keuze om een bepaald spel op een bepaalde resolutie te spelen, waardoor jij een bepaalde hoeveelheid data verbruikt. Jij blijft verantwoordelijk om binnen de grenzen te blijven.

Dan wil er er je nog attent op maken dat als je in het geval van de auto, met de hier vermelde snelheid je auto kan aangeslagen worden en dat in het geval van uw data verbruik je enkel wat afgeremd wordt om het toch at sociaal te houden voor anderen.