24773
netweters
|
152599
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste,
Ben sinds vorige week overgeschakeld naar oneup abbo en heb safespot geactiveerd.
Als ik nu de app open zie ik alle aangesloten toestellen maar er staat nog niets bij meldingen.....
Bij mijn wigo had ik ook safespot en zag regelmatig allerlei meldingen van pogingen tot "aanvallen" in de meldingen van de app.
Is er iets dat ik nog moet instellen..?
Alvast bedank voor uw antwoord,
Sven Kemp
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Safespot app
Daar moet je niks op instellen hoor die meldingen komen vanzelf.
Ben eigenlijk maar blij dat die meldingen er niet zijn anders is er ook iets niet goed lijkt mij zo. Ik zie ook niet met regelmaat een melding eens in de tijd krijg ik een melding. Dat kan zijn over een 'nieuw' aangesloten toestel of een verdachte poging tot.....
Dus er is geen reden om aan te nemen dat het niet werkt het is dus goed dat er geen meldingen komen dan weet je dat er niks aan de hand is.
Patrick,
Bedankt voor je reactie.
Bij mijn vorig abbo met safespot waren er bijna dagelijks meldingen en nu na veranderen abbo en herinstallatie safespot op router (is 2x herstart na activeren safespot in mijn Telenet) geen meldingen meer...
Misschien nog een paar dagen wachten, maar zou me verbazen dat er na vier dagen nog geen "aanvallen" zijn geweest.
Groetjes,
Sven
Patrick,
De app is inderdaad op een Android tablet geïnstalleerd... Op mijn Android telefoon eveneens geen meldingen..
Groetjes,
Sven
Dan vrees ik er voor dat er daar ergens een probleem is.
Want ik gebruik een Iphone en een Android toestel. Toevallig keek ik op de Samsung en zag ik ook geen meldingen. Dan heb ik erna de Iphone open gedaan , het hoofd toestel , en zag ik wel vermeldingen staan.
Dus daar gaat ergens iets verkeerd via Android. Heeft even geduurd voor ik het door had aangezien ik normaal enkel de Iphone gebruik.
Patrick,
Bedankt voor je reacties, even afwachten op een update van de app of Android dan.
Bedankt,
Sven
Weet niet of er een Update gaat komen. Je kan er op wachten en anders stuur je het eens door via Whatsapp of Messenger. Kan ook zijn dat Telenet er nog niet van op de hoogte is.
Heb probleem op Play store gezet.
Hoe kan ik via Whatsapp contact opnemen?
Bedankt!
Patrick,
Heb het in de whatsapp groep gevraagd en kreeg volgend antwoord,
Dag Sven, je hoeft je geen zorgen te maken, dit is namelijk de bedoeling. Sinds de laatste update zijn veel van deze meldingen niet langer zichtbaar, omdat hier eigenlijk niet echt een nut voor was. Debeveiliging werkt nog steeds op en top! 😉 Claudio
[28/2 20:29] Sven Kemp: Welke meldingen worden dan nog getoond...heb phishing test gedaan en inderdaad deze wordt door de routersoftware geblokkeerd maar ook daarvan geen melding...
[28/2 20:45] Telenet: Dat is een zeer goed voorbeeld, Sven, dit is een melding die eigenlijk geen nut heeft, want zo zijn er 1000den op een dag, en deze worden toch altijd tegengehouden door de software. Helaas kan ik niet direct een voorbeeld geven van wat er wel op zou komen, aangezien dit vooral ernsigere en minder voorkomende dingen zullen zijn. Claudio
Beetje raar, Apple wel meldingen Android geen meldingen
Als het de bedoeling is waarom dan nog een meldingen scherm in de app.....en waarom Apple wel....
Wat betreft de phising website test, zo zijn er volgens mij geen duizenden per dag anders was surfen onmogelijk! Wie komt er duizenden keer per dag op een phising website?
Ze kunnen ook geen voorbeeld geven van wat er dan wel als melding word weergegeven?!
Beetje ontwijkende antwoorden zonder veel kennis van zaken gegeven....
Lig er nu niet echt wakker, van maar ben niet echt tevreden met de gegeven antwoorden. Zou toch graag kunnen zien wat deze software blokkeert. Werkte daarvoor wel steeds correct....
groetjes,
Sven
@Kempie schreef:
Patrick,
Heb het in de whatsapp groep gevraagd en kreeg volgend antwoord,
Dag Sven, je hoeft je geen zorgen te maken, dit is namelijk de bedoeling. Sinds de laatste update zijn veel van deze meldingen niet langer zichtbaar, omdat hier eigenlijk niet echt een nut voor was. Debeveiliging werkt nog steeds op en top! 😉 Claudio
[28/2 20:29] Sven Kemp: Welke meldingen worden dan nog getoond...heb phishing test gedaan en inderdaad deze wordt door de routersoftware geblokkeerd maar ook daarvan geen melding...
[28/2 20:45] Telenet: Dat is een zeer goed voorbeeld, Sven, dit is een melding die eigenlijk geen nut heeft, want zo zijn er 1000den op een dag, en deze worden toch altijd tegengehouden door de software. Helaas kan ik niet direct een voorbeeld geven van wat er wel op zou komen, aangezien dit vooral ernsigere en minder voorkomende dingen zullen zijn. Claudio
Beetje raar, Apple wel meldingen Android geen meldingen
Als het de bedoeling is waarom dan nog een meldingen scherm in de app.....en waarom Apple wel....
Wat betreft de phising website test, zo zijn er volgens mij geen duizenden per dag anders was surfen onmogelijk! Wie komt er duizenden keer per dag op een phising website?
Hey @Kempie, ik kom hier graag even op terug voor jou. Er bleek inderdaad een issue te zijn met de meldingen. Dit zou opgelost moeten zijn na de app-update van 13/03. Kan je even laten weten of je ondertussen wel al meldingen krijgt?
Alles werkt terug zoals voorheen..
Terug meldingen 👍