Beantwoorden
Ydo
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Hoe apart netwerk maken voor IP-cam?

Ik heb een Arduino project met een ESP32-C3 (iot) daarvoor moet ik een netwerk login en password ingeven.

Maar ik wil, liever, niet de algemene login en password gebruiken.

Is er een (eenvoudige) manier om een apparte login en pwd aan te maken dat ik enkel daarvoor kan gebruiken en op die manier ook kan monitoren?

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: 2e login en pwd voor wifi

0 Likes
3 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Voor je Telenet Wi-Fi netwerk moet je toch enkel een wachtwoord ingeven en geen gebruikersnaam? Of heb je het over iets anders?

De Telenet modem (HGW) heeft geen ondersteuning voor meerdere wachtwoorden per SSID (netwerknaam).

Je kan, afhankelijk van je modem, wel je 2.4 GHz en 5 GHz splitsen en een verschillend SSID & wachtwoord geven; maar dat lijkt me niet echt de ideale oplossing voor jouw probleem

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Het is me  niet duidelijk wat je juist bedoelt.

1. De login op de wifi van je  thuis Telenet

2. Een login op je Arduino waarmee iot's verbonden worden? (een afzonderlijk netwerk bestaande uit je Arduino en een aantal iot's.

0 Likes
Ex-Netweter

Neen, er is geen eenvoudige manier om dit te doen. De Telenet Wifi-modem ondersteunt geen tweede Wifi-netwerk met een ander wachtwoord.

Om je Wifi-thuisnetwerk volledig zelf te kunnen beheren, schaf je best een eigen Wifi-router aan.

Idealiter wissel je dan ook je huidige Telenet Wifi-modem om voor de CV8560E (zonder Wifi).

De CV8560E is de enige Telenet-modem die je in bridge-mode (MAC pass-through) kan zetten zodat je eigen Wifi-router een publiek IP-adres ontvangt.

0 Likes