Beantwoorden
Dimitrivdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

Ik vond hier al vanalles over maar niet het antwoord op mijn vraag.

Vandaag werd de Docsis3.1 geïnstalleerd, zodat ik deze kan combineren met mijn Orbi RBK50 router. Maar nu begrijp ik niet wat ik moet doe/aanpassen aan de instellingen.

Installatie is: Telenet Docsis3.1 van daaruit UTP naar Switch, vanuit de Switch 1UTP naar de internet poort van de ORBI en UTP naar de digibox.

Als ik nu online kijk, zie ik bij modemdetails:

1. dat modem toch een draadloos signaal uitzend, moet dit uitgeschakeld worden?

2. er zijn 2 verbonden gebruikers met IP adres en MAC adres uiteraard. (router en digicorder)

3. Als ik bij geavanceerde instellingen kijk zie ik bij LAN-subnetwerk 192.168.0.1 staan, hier afblijven?

4. Als ik bij geavanceerde instellingen kijk zie ik bij Bridging MAC adres niets ingevuld staan.

5. Moet er iets gewijzigd worden aan IPv4 Firewall & Port forwarding of IPv6 firewall @ rules

Na de eventuele wijzigingen moet de modem herstart worden? Moet de Orbi Router herstart worden?

Daarnet wat wijzigingen geprobeerd, maar plots kon ik op geen enkele site meer.

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Titel gewijzigd door @Suzy | Vorige titel: Orbi RBK50 - Docsis3.1

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

@Dimitrivdv  Voor jou is puntje 4 van belang. Bij dat Mac adres moet je het macadres van het WAN gedeelte van je router invullen. En opslaan uiteraard en dan zal je zien dat je een publiek IPv4 adres zal krijgen. Eventueel ook eens de router zonder stroom zetten.

De WAN poort van je router kan ja aansluiten op eender welk poortje van je modem/router. De andere 3 poortjes blijven gewoon beschikbaar in het 192.168.0.0 netwerk.

De bestaande forwarding op je eigen router blijft bestaan op de Telenet HGW moet je niets van forwarding instellen.

En zoals elders al vermeld IPv6 zal nog niet naar behoren werken op jou eigen router.

Dat komt in orde in de toekomst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dimitrivdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

Ok ik probeer dat nog eens. Deed dat deze namiddag ook al, maar vervolgens kon ik via iPad op geen enkele site meer. Foutmelding veiligheid server.

Als ik het goed lees, dan hoef ik eigenlijk niet van de modem/router naar een switch die dan naar router en digicorder gaat. Ik kan even goed de router en digicorder rechtstreeks op de modem aansluiten?

En het wifi signaal van de modem hoef ik niet uit te schakelen?

 

THX

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

@Dimitrivdv 

 

Iets klopt er niet in uw verhaal. De E-Router, waarop MAC passthrough mogelijk is, heeft geen WiFi aan boord. je kan dus onmogelijk een WiFi signaal van de modem/router hebben.

 

Zodus, ofwel heb je de E-Router en kun je in "mijn telenet" het MAC adres van uw eigen router invullen en heb je enkel de WiFi van uw eigen router, ofwel heb je een klassieke HGW die dus wel WiFi aan boord heeft maar daar is dan geen MAC passthrough mogelijk.

 

Indien uw verhaal toch klopt is de enige logische verklaring dat je een klassieke HGW hebt (dus met WiFi) maar dat er in uw telenet settings verkeerdelijk de E-router ingeschreven staat waardoor je in "mijn telenet" die optie ziet staan om het MAC adres van uw eigen router in te vullen (die dan wel niet zal werken).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

Ik ga mee in de uitleg van@StefaanH  Kijk eens goed na welke modem/router je hebt gekregen. Want er zit inderdaad geen Wifi op die e-modem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dimitrivdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

De installateur liet de doos liggen, en hier staat toch model CV8560E op en op het bijhorende briefje staat Docsis 3.1

Ik probeerde hier de print screens in te plaatsen die ik genomen heb van het mijn telenet scherm, maar dit lukt jammer genoeg niet.

Als ik op mijn telenet dus kijk naar mijn toestellen, heb ik mijn modem Docsis 3.1.

Er onder staat MODEMTESTEN - dit menu kan je uitklappen en daar staat dan speedtest en modemtest.

Daaronder staat NETWERKINSTELLINGEN EN WIFI WACHTWOORD, ook dit menu kan ik uitklappen, waar mijn oud draadloos netwerk dus staat vermeld.

En daaronder dus de melding 2 toestellen aangesloten (is mijn router en de digicorder)

Als ik doorklik naar Geavanceerde instellingen, zie ik onder netwerk, Bridging staan, met MAC-adres en dan een leeg veld die ingevuld kan worden.

 

Is hier dus iets fout?

 

Thx for feedback

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

@Dimitrivdv  Dus je hebt een e-modem zonder wifi. De enige Wifi die je hebt zijn eventueel die van een Wifi Powerline of van je eigen router.

Zoek het macadres van je eigen router op en vul dit in volgens dit formaat: 18:E8:xx:5F:xx:84. Ik heb hier een aantal cijfers vervangen door xx maar het bestaat uit 6 blokjes met 2 cijfers of letters in de range 0 - 9 en A - F. En dan helemaal onderaan niet vergeten op "Wijzigingen opslaan" te klikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dimitrivdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

Goedemorgen, alles lijkt te lukken nu, bedankt voor de antwoorden.

echter nog 1 vraag, wat vul ik juist in bij MAC adres, is dat het MAC adres dat op de sticker van mijn Orbi Router staat? Want als ik mijn router inplug op de telenet modem, zie ik onder aangesloten gebruikers een ander MAC adres staan (verschil van 1 letter) Welke van de 2 moet ik invoeren bij Bridging?

THX

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?


@Dimitrivdv  schreef:

Goedemorgen, alles lijkt te lukken nu, bedankt voor de antwoorden.

echter nog 1 vraag, wat vul ik juist in bij MAC adres, is dat het MAC adres dat op de sticker van mijn Orbi Router staat? Want als ik mijn router inplug op de telenet modem, zie ik onder aangesloten gebruikers een ander MAC adres staan (verschil van 1 letter) Welke van de 2 moet ik invoeren bij Bridging?

THX


wifi > CV8560e neemt zoals een HGW de settings over (central modem settings)

 

dus je SSID & PASS zit in het systeem, sluit je een booster aan krijgt deze je oud SSID, zelfde als je later een HGW zou nemen neemt deze alles over van de cv8560e

 

MAC adres voor bridging:

neem deze die op je sticker staat van router, veronderstel dat je 2 mac adressen ziet: 1xWAN 1xLAN 

0 Likes
Dimitrivdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

Op de sticker staat er 1 MAC adres.

Als ik vervolgens inlog op mijn router, zie ik bij routerinformation datzelfde MAC adres staan, en onder internet poort het andere (1 letter verschil).

Ik moet dus wel degelijk het MAC adres van de router zelf invullen onder bridging?

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

helemaal juist ^^

0 Likes
Dimitrivdv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe de CV8560E (Docsis 3.1) instellen met Orbi RBK50?

super, merci!!

 

0 Likes