42450
netweters
|
18834
gesprekken
|
20329
vragen
|
Ik heb de modem F@ST3896LG-TN
Ik probeer poort 22 door te sturen naar een intern IP adres. Zie de instelling hier onder. Ik kan de machine bereiken via intern netwerk.
houghi@small : telnet 192.168.0.108 22
Trying 192.168.0.108...
Connected to 192.168.0.108.
Escape character is '^]'.
SSH-2.0-OpenSSH_9.2p1 Debian-2+deb12u3
quit
Maar van buiten lukt het niet. Getest via een externe server en ook via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/:
houghi@<remote_server> : telnet 81.xxx.xxx.101 22
Trying 81.xxx.xxx.101...
Trying 2a02:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:9dcf...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection timed out
Doe ik iets verkeerd, of wat is er aan de hand?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Hoe kan ik port forwarding activeren?
Je kan die port-instellingen alleen maar bereiken via "Mijn Telenet". Dus wat je doet is onnodig. Ook dingen zoals bridging. Maar ik vrees dat je daarvoor niet de juiste modem/router van Telenet hebt. Dan kan je via bridging een eigen router activeren en dan op je eigen router die poorten activeren.
Bij port-forwarding is het aangewezen om er voor te zorgen dat je toestel een vast IP-adres gebruikt, best in de 2-99 range aangezien die niet gebruikt wordt voor DHCP bij Telenet.
Kijk ook eens na of je SSH server ingesteld staat om externe (buiten het netwerk) connecties toe te laten: Not able to connect to my Ubuntu SSH Server even after port forwarding on router - Unix & Linux ...
@igvfer port-forwarding kan perfect werken met een Telenet modem, daar hoef je geen andere modem en router voor te nemen.
Ik beweer niet dat je een andere router nodig hebt. Ik geef dit alleen maar aan als optie. Ik heb hier perfect werkende dingen met forwarding op de telenet modem/router.
Ik heb een andere router, maar daar werkt het ook niet. Ik heb daarom die er tussen uit gehaald om zo weinig mogelijk zaken te hebben die een probleem zouden kunnen veroorzaken. Het zou namelijk altijd kunnen dat dat het probleem is.
Ik had tot gisteren een andere provider waar het perfect werkt. Het heeft to Telenet sinds 20+ jaar gewerkt. Ook veel andere poorten. Ik heb een andere router, maar heb die er tussen uit gehaald, om zeker te zijn dat die het probleem niet is. Met of zonder router geeft het zelfde probleem.
Er is geen firewall aanwezig. De aanpassing van het IP adres gaf geen oplossing.
Ik twijfel er niet aan dat het kan werken. Het probleem is dat het niet werkt. Noch met, nog zonder modem.
Nagekeken of je IPadressen van je toestellen nog hetzelfde zijn? Dus zoals @WG94 zorgen dat ze een vast IPadres hebben. Dan Portforwarding instellen op de Telenet modem/router. En na kijken of je geen firewall hebt op je toestellen die de boel blokkeren. Ik snap niet dat je zegt dat je tot gisteren een andere provider had en daarna beweer je dat het met Telenet 20 jaar heeft gewerkt.
Het IP adres dat voor de poort forwading gebruikt wordt is het zelfde als dat ik gebruik. Met name 192.168.0.108. De verbinding is direct met de Telenet modem om geen problemen te hebben met de router.
Er is geen firewall aktief. Het betreft een Debian machine.
Vanaf intern zie ik bijvoorbeeld poort 22 open. Via een exteren Linux machine zie ik met een `nmap -Pn 81.164.xxx.xxx` (nadat de forwarding aanstaat uiteraard) "All 1000 scanned ports on 81.164.187.101 are filtered".
En sorry voor de verwarring. Wat ik bedoelde is dat het 20 jaar gewerkt heeft, tot ik bij telenet kwam. Bij alle andere providers die ik ooit gehad heb was dit geen probleem. Voor geen van de services die ik runde, inclusief IMAP, HTTPS, SSH, VPN, en andere.
Ben je zeker dat 192.168.0.108 het ipv4-adres is van het toestel naar waar je wil forwarden? Is er nog een ander toestel dat eveneens dit ip-adres heeft?
Ja, ik ben zeker dat dat het IP adres is en nee, geen enkel ander toestel heeft dat IP adres.