24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
Ik heb twee vragen:
Probleem met MAC-filtering:
Gisteren heb ik geprobeerd een MAC-filter in te stellen via de Telenet-instellingen door in te loggen op 2telenet.be Ik ben naar "Mac filtering" gegaan en vervolgens het betreffende MAC-adres ingevoerd en opgeslagen. Echter heeft het apparaat nog steeds toegang tot mijn netwerk. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de MAC-filtering effectief werkt?
Het viel me ook op dat wanneer ik een Adres toevoeg onder "Blokkeer" dat dezelfde gegevens verschijnen op "Toestaan" , terwijl ik het adres alleen onder Blokkeer heb toegevoegd. Kan dit een oorzaak zijn van het probleem?
Wi-Fi-wachtwoord aanpassen en verbinding met de Digibox herstellen:
Ik zou graag op 2telenet.be mijn Wi-Fi-wachtwoord willen wijzigen, maar ik vraag me af hoe ik de verbinding dan opnieuw kan instellen op mijn Digibox. Ik zie namelijk geen optie op de Digibox om zelf om het Wi-Fi-wachtwoord aan te passen. Kunt u mij hiermee helpen? En zijn er nog andere gevolgen waar ik rekening me moet houden buiten het opnieuw instellen van mijn aangesloten toestellen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Op je eerste vraag kan ik niet direct een antwoord geven aangezien ik dit zelf niet instel.
Op je tweede vraag betreft je digibox daar moet jij je wachtwoord niet van veranderen. Als je een tv box hebt die via wifi gaat dan die eens uit je wiifi netwerk verwijderen en deze terug koppelen. Tijdens het opnieuw instellen zal deze om je nieuwe paswoord vragen.
De digibox is namelijk niet draadloos dat is een bekabelde verbinding die je hebt daarmee.
Betreft andere gevolgen niet direct. Let wel op als je camera's hebt en zo die opnieuw te verbinden als die draadloos zijn. je apparaten ook natuurlijk dus wifi even uitzetten en terug verbinden en dan met het nieuwe wachtwoord.
@Twigi schreef:Het viel me ook op dat wanneer ik een Adres toevoeg onder "Blokkeer" dat dezelfde gegevens verschijnen op "Toestaan" , terwijl ik het adres alleen onder Blokkeer heb toegevoegd. Kan dit een oorzaak zijn van het probleem?
Ik denk dat je verkeerd begrepen hebt hoe de configuratie van de filtering werkt.
Er is dus maar 1 lijst
Ik heb bv de volgende stappen toegepast:
1. Begonnen vanuit een lege lijst voor alle opties dus voor "toestaan" en "blokkeer".
2.De modus "blokkeren" geselecteerd.
3. De lijst gemaakt onder "blokkeren" en bewaard.
4. Nu is de lijst toegevoegd onder "blokkeren" maar vreemd genoeg bij mij ook onder "toestaan" terwijl ik daar niets heb gedaan?
Dat is net het ding. Er is niet een toestaan én een blokkeren lijst.
Er is 1 lijst en jij geeft aan of je die wil gebruiken voor toestaan OF blokkeren
Er zijn 3 opties:
Zowel bij toestaan als blokkeren moet je opletten, verschillende toestellen (laptops, smartphones, ...) hebben tegenwoording de optie om willekeurige MAC-adressen te genereren. Ze gebruiken dus regelmatig een ander MAC-adres tenzij je dit uitschakelt.
Ben je zeker van 2telenet.be of was het www2.telenet. 2telenet.be is niet vanTelenet.be.
Weet dat mac filtering enkel betrekking heeft op Wifi-aansluitingen en dus niet op vaste verbindingen.