24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Weet er iemand hoe tegenwoordig de stand van zaken is bij Telenet ivm met het activeren van een nieuwe modem gezien de problemen in het verleden.
Ik heb namelijk recht op een nieuwe modem om het max. uit mijn One-abonnement te halen.
Anderzijds wil ik wel problemen vermijden , dan nog liever een tragere snelheid. 😉
Inhoud gewijzigd door Lieselotte (mod) | Reden: Nieuwe modem activeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heeft er iemand recente ervaringen met het activeren van een nieuwe modem ?
Ga je op vakantie ga een modem hallen ben je terug uit vakantie zou het in orde moeten zijn
Blijf je thuis hou de oude modem nog even bij tot de andere actief is
In principe zou dat nu moeten lukken. Er blijven de problemen van verkeerde activaties die het gevolg zijn van de verschillende modems die Telent heeft. Meestal loop het goed en dat hoor of lees je niet.
Op 25/07/2024 ben ik een uiteindelijk een nieuwe modem gaan halen in het Telenet winkelpunt te Ninove.
Vriendelijke persoon achter de balie en gaf de nodige uitleg.
Thuisgekomen de oude modem (CH6643E) vervangen door de nieuwe (F@ST3896LG-TN ).
Een tijdje gewacht en alles kwam piccobello in orde.
Ik heb een One-abonnement.
Met de oude haalde ik gemiddeld 180Mbps en nu met de nieuwe 230Mbps.
Vlotter kon deze vervanging niet gaan en ik een gelukkig man.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
De oude kan je altijd opsturen bespaar je verplaatsing en parkeerkosten
Thx , dit was een gouden tip , die zelfs verder ging.
Toen ik de verzendlabel wou afdrukken ontving ik de melding
"Je moet geen toestellen terugsturen."
Toen ik verder op de website ivm "Terugsturen" ging kijken .
Goed om te weten: heb je een oude, zwarte modem (type CH6643E)? Die lever je gewoon in bij je recyclagepark.
Dit is het type van mijn oude modem.
Top !!!
@FVDM schreef:Toen ik de verzendlabel wou afdrukken ontving ik de melding
Goed om te weten: heb je een oude, zwarte modem (type CH6643E)? Die lever je gewoon in bij je recyclagepark.
Nog een tip:
Voor je die naar het containerpark doet, hou de stroom adapter (12V). Die kan altijd van pas komen...
Telkens ik iets terugstuur of terugbreng naar Telenet hou ik de power adapter. De Telenet shop scant het Mac adres in, en deze gaat uit het systeem 😊 ...
Nog altijd spijtig dat je geen info op de website van staat wat weg mag spaart veel moeite uit en is stom ook nog
Vroeger gezien in de winkel ze gooide de toestellen in een doos
Daarna hoor je dat ze allemaal uit gebruik gaan en enkel de laatste modellen worden goed ingepakt in een bak gezet
Staat wel gewoon op de website hoor, “telenet terugsturen” of “telenet inleveren” zoeken op Google en je komt er meteen op uit.
Telenet-hardware leveren en terugsturen
Goed om te weten: heb je een oude, zwarte modem (type CH6643E)? Die lever je gewoon in bij je recyclagepark. Twijfel je over je type mode? Check het snel!
Zou beter in de winkel ook gezegd worden anders moet je 2keer gaan
Zeker als toestel niet meteen werkt kan je de oude nog gebruiken
Daar van waren veel klachten dat de modem niet meteen werkte