Host vaststellen - traag internet
Sinds ik verhuisd ben, ondervind ik enkele problemen met mijn internetverbinding. Er zijn inmiddels 2 Telenet medewerkers langsgekomen en hoewel de meeste problemen nu achter de rug zijn, is het nog niet optimaal.
Mijn setup bestaat uit de witte Telenet modem (Docsis 3) en een Asus RT-AC3200 router die ingesteld is als AP om zo het wifi signaal doorheen het appartement wat te boosten.
Het probleem ligt bij enkele pc's die met het netwerk verbonden zijn, zowel via WiFi als via de kabel.
Telkens wanneer ik probeer te surfen duurt het een 10tal seconden vooraleer een pagina opent. In de statusbalk zie ik telkens 'Host vaststellen' staan. Zowel in Chrome, Internet Explorer als Firefox.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik vond o.a. een tip om mijn DNS server aan te passen naar een publiek adres, zoals 8.8.8.8 en 8.8.8.4. Dit hielp niet. Mijn cache clearen, dns flush etc. helpt ook niet.
Mijn Ipv6 adres heb ik ook uitgeschakeld, omdat ik dacht dat het probleem misschien daar lag, maar dit is het dus ook niet.
Ik begin wat radeloos te worden. Het lijkt me niet de bedoeling om maandelijks te betalen voor een abonnement waar 200mbs snelheid gegarandeerd wordt, en dat ik dan minstens 10 seconden moet wachten bij het openen van elke pagina. Het is enorm frustrerend. Speedtests geven me nochtans een resultaat van gemiddeld 180 mbs.
Wat ik ook vreemd vind is dat mobile devices deze 'lag' niet hebben. Deze surfen vrij vlot.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alle tips zijn welkom!
Opgelost! Ga naar oplossing.