Beantwoorden
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hulp nodig bij Portforwarding, wie kan me helpen?

Hallo iedereen! 

 

Ik ben mijn verbinding een beetje aan het optimaliseren en ik las dat het aangewezen is om voor bepaalde games op het Playstation Netwerk bepaalde poorten open te zetten. Ik heb gevonden waar ik dit kan doen. Bij geavanceerde instellingen en dan ipv4 Firewall & Portforwarding?

 

Ik heb het ip-adres ook gevonden van mijn PS4, maar blijft dit stabiel? Dat is nu bijvoorbeeld 192.168.0.144, maar is dit niet veranderend? Zo ja, hoe maak ik dit statisch?

Volgende poorten moet ik volgens portforward.com openzettten:

 

FIFA 21 - Playstation 4

  • TCP: 1935,3478-3480,3659,10000-10099,42127
  • UDP: 3074,3478-3479,3659,6000

Geef ik die 1 voor 1 in en zet ik dan de status op 'Actief'?

 

alvast bedankt iedereen!

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig bij Portforwarding, wie kan me helpen?

Het dynamisch toegekende adres 192.168.0.144 is niet gegarandeerd. Na een reset van het modem, of als je langere tijd je PS4 uitgeschakeld hebt gehad zal dit adres kunnen veranderen. In sommige routers (maar niet de Telenet HGW) kun je een statische DHCP mapping configureren, zodat een apparaat altijd hetzelfde adres toegkend zal worden.

 

Het alternatief wat je nu hebt is in de PS4 een adres statisch te configuren, in plaats van deze informatie dynamisch via DHCP op te vragen.  Je moet dan niet enkel het IP adres statisch configureren, maar ook het subnet mask (255.255.255.0), default gateway (192.168.0.1) en DNS server (bijvoorbeeld 8.8.8.8).

Je kiest het beste een statisch IP adres buiten de DHCP pool (192.168.0.100-192.168.0.254), dus bijvoorbeeld ergens tussen .10 en .99

 

"Geef ik die 1 voor 1 in en zet ik dan de status op 'Actief'?"

 

Ja


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig bij Portforwarding, wie kan me helpen?

Hier is een screenshot hoe het er in mijn telenet uit zou moeten zien, in het geval je de PS4 statisch een adres 192.168.0.15 zou hebben gegeven.

Ik heb het lijstje niet volledig afgewerkt, dit is gewoon ter illustratie.

 

EDIT: alle rules moeten natuurlijk aktief gezet worden.

 

ps4-portforwarding.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig bij Portforwarding, wie kan me helpen?

@Dupont253 Eerst je ip adres reserveren in je router( fix ip) en nadien de portforwarding configureren op je router. Dit zou moeten werken. Vergeet nadien al je toestellen niet te herstarten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig bij Portforwarding, wie kan me helpen?


@kristofDW  schreef:

@Dupont253 Eerst je ip adres reserveren in je router( fix ip) en nadien de portforwarding configureren op je router. Dit zou moeten werken. Vergeet nadien al je toestellen niet te herstarten.


Zoals ik in mijn antwoord al aangaf kan het "ip adres reserveren in je router( fix ip)" niet in een Telenet router / HGW. In ieder geval toch niet in de mijne (CV8560E). Misschien een interessant feature request, maar voor nu iets waarmee de vraagsteller niet geholpen zal zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hulp nodig bij Portforwarding, wie kan me helpen?

bedankt iedereen, het is gelukt! Statisch IP adres inderdaad moeten toekennen via PS4, maar is makkelijk.