Beantwoorden
JonasV
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hulp nodig voor instellen van Port Forwarding bij Ps5.

IMG_4315.jpeg

IMG_4314.jpeg

goedemiddag

Mijn ps5 is verbonden via een netwerkkabel

Momenteel heeft die een automatisch ip adres zie ik. Dit is een die continu veranderd vermoed ik?

voor de port forwarding zou ik die statisch moeten krijgen maar we moeten enorm veel invullen op de ps5 (zie foto)

voor de port forwarding moet ik alsook vrij veel invullen (zie foto’s)

iemand die mij hier stap voor stap kan bij helpen?

IMG_4316.jpeg

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Ps5 port forwarding

0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

In de meeste gevallen is manueel instellen van Port-Forwarding niet nodig en volstaat het om UPnP in te schakelen. De PS5 zorgt dan dat de juiste poorten voor jouw spel tijdelijk open staan. Dus mijn persoonlijke advies, probeer dat eerst voor je met port-forwarding begint. Momenteel zijn er wel wat problemen met MyTelenet waardoor je hiervoor even de klantendienst moet contacteren zodat ze dit voor jou kunnen inschakelen (best via FB Messenger). 

Dat terzijde toch proberen antwoorden op je vraag.

Vast IP-instellen: How To Set Static IP On PlayStation 5 - YouTube 

1. IPv4 Address: kies iets tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 (ik ga er nu vanuit dat jouw subnet op 192.168.0.X ingesteld staat, is als dat in jouw geval anders is, dan moet je natuurlijk hier rekening mee houden, je kan dit nakijken in de geavanceerde instellingen van MyTelenet)
  2. Subnet Mask: 255.255.255.0
  3. Default Gateway: 192.168.0.1
  4. Primary DNS: 192.168.0.1 (als je de standaard DNS van Telenet wil gebruiken, je kan ook alternatieve DNS servers instellen)

Voor de effectieve portforwarding, ik vermoed dat de in te stellen poorten in je afbeelding staan maar de afbeelding is nog niet goedgekeurd. Daar moeten we dus nog even op wachten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

niet echt relevant voor de forwarding , maar,

als secundaire dns kan je 1.1.1.1 ( cloudflare ) 8.8.8.8 (google) of 

telenet of andere zetten

maar die moet misschien niet ingevuld zijn, dit is een reserve voor als er problemen zouden zijn met de eerste

telenet naamservers - dns : ( via google gevonden)

IPv4  
195.130.130.1 
195.130.131.1

de 192.168.(0).1 daar die flip stelt is je thuismodem zijn lokaal adres zelf, als je dit invult dan doet deze dat voor je

ik dacht dat het mogelijk miniem sneller kon zijn als je de externe dns adressen rechtsreeks invult daar maar ben niet zeker hiervan

de verschillen hiertussen zijn eigenlijk aan welke computer online je vraagt om web namen door te verbinden met de desbetreffende computers/servers op 't internet, en deze computers kunnen dus mogelijk inzicht hebben in welke sites je allemaal opvraagt/bezoekt

als deze aanvragen nogeens door de router gaan voor 'sortering' en dan pas naar buiten op 't web zorgt dit mogelijk voor een kleine vertraging bij het laden van elke niewe website/verbinding?

tenzij de thuismodem aan cashing doet of dergelijke

als deze adressen om een of andere reden zouden veranderen zal bij keuze van de router als DNS ,de router automatisch meeveranderen voor je, als je de router dit laat beheren, als je ze vast instelt zal je dit zelf moeten doen. deze dns server adressen veranderen wel quasi nooit en zijn al véle jaren dezelfde, net om de reden dat ze ook vast ingesteld zijn bij vele systemen

alleszinds

je bent erin vrij deze DNS server, en (meestal optioneel) een tweede als reserve, zelf te kiezen, dat kan door het configureren van die 1 of 2 dns-serveradressen in de DNS instellingen