41747
netweters
|
18276
gesprekken
|
19758
vragen
|
Ik heb een video gemaakt over MAC-passthrough. Voor iedereen die twijfelt over deze configuratie, hier is de link! In de video bespreek ik ook de mogelijke risico's van het direct verbinden van je router met het internet. Hopelijk kan ik jullie hiermee helpen!Configureer MAC-passthrough op je Telenet router
Duidelijk. Misschien wel nog even een paar aanvullingen.
Beste Arnie, bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad vergeten meedelen dat dit niet werkt op IPv6.
Wat het vinden van het MAC-adres betreft is dit inderdaad een goede en gemakkelijke tip om het
MAC-adres van de WAN interface te weten te komen. Ik zal je tips in de toekomst zeker gebruiken.
Groeten
Straf dat je deze video maakt op het moment dat ik op dit probleem stoot. De lieve 1ste lijn telenet medewerker heeft voor mij al een ticket aangemaakt om men modem te komen vervangen 😉
Misschien heb je nog een antwoord op mijn volgende vraag. Hoe stel je je router in om het bekomen van het ip adres uit de modem ?
Momenteel staat dit nog op Dynamic IP. Ik vermoed dat dit gewoon zo gaat blijven ?
Ik heb namelijk toegang tot een 2de locatie waar ook een router staat die achter een proximus modem staat.
Zij kunnen dit blijkbaar aanbieden op al hun boxen, je hebt enkel de username/password nodig. Ik weet het niet meer zo goed, is al een tijdje geleden.
Alvast bedankt voor de video!
Misschien heb je ook een idee waar hier het probleem zit ? Is eigenlijk hetzelfde probleem lijkt me, alleen vertrekken we van een sim card 😉
Beste, bedankt voor je reactie. Je mag dit op dynamic laten staan, niets wijzigt dit.
Dit wil zeggen dat je automatisch een IP-adres gaat verkrijgen van Telenet door middel van een DHCP-server.
Wat Proximus betreft, spijtig genoeg weet ik dit niet, ik ben een trouwe Telenet klant 🙂 maar zou dit ook
willen uitpluizen om mensen op weg te helpen.
Met vriendelijke groet
Jean-Pierre
@xBigGx schreef:Misschien heb je nog een antwoord op mijn volgende vraag. Hoe stel je je router in om het bekomen van het ip adres uit de modem ?
Momenteel staat dit nog op Dynamic IP. Ik vermoed dat dit gewoon zo gaat blijven ?
In het geval van een router achter de CV8560E (daar gaat dit topic over) moet dit op Dynamisch staan (anders krijg je geen IP).
@xBigGx schreef:Ik heb namelijk toegang tot een 2de locatie waar ook een router staat die achter een proximus modem staat.
In geval van een router achter een Proximus modem zijn er 3 mogelijkheden:
@xBigGx schreef:Misschien heb je ook een idee waar hier het probleem zit ? Is eigenlijk hetzelfde probleem lijkt me, alleen vertrekken we van een sim card 😉
Bij een SIM card spreken we niet over "bridge", maar over CGNAT (= verschillende SIM cards delen één publiek IP) of geen CGNAT (= SIM card krijgt een publiek IPv4 adres).
Dat is een andere discussie 😊
Gisteren de modem swap uitgevoerd, het was weer even spannend om dit op een vrijdag te doen 😉
Heb toch zeker een uur aan de telefoon gehangen eer ze de modem werkende hebben gekregen. (Factory reset van hun kant uit was de oplossing)
Vervolgens was de MAC-passthrough instellen een eitje, echter vandaag merk ik constant internet dropp outs ...
Heb de modem en mijn router een reboot gegeven en voorlopig lijkt het ok ...
We zijn nu ook de trotse bezitter van een CV8560E modem, in Aartselaar was het hun laatste exemplaar 😉