24650
netweters
|
151390
antwoorden
|
20594
vragen
|
Voor zover ik kan lezen op de Telenet website is de speed voorOne 250Mbps down. dus in dat geval lijkt je speedtest aan de lage kant. Lijkt een 200/20 profiel test, en geen 350.
Anderzijds, er zijn veel factoren die een speedtest gaan beinvloeden. Is deze test gedaan wired of wireless, welk toestel werd gebruikt, afstand tot het wifi punt of modem indien wireless test, zelfs indien wired, kunnen dingen als virusscanner etc het resultaat beinvloeden.
Dus puur op resultaat is het moeilijk te zeggen, lijkt wel op een 200/20 profiel resultaat, had u dat misschien vroeger en is er iets niet aangepast, kan je ok makkelijk laten checken dor de klantendiesnt lijkt me.
De test is uitgevoerd op een iMac pc met vaste verbinding, niet via wifi
als je deze paar keer herhaald en steeds tot ong dit zelfde resultaat komt lijkt het een 200/20Mbps speedtest eerder dan 250Mbps. Maar best even naar klantendienst bellen dan, die kunnen dat makkelijk voor je checken.
Op zich lijkt de snelheid best ok maar wanneer ik ga downloaden via payszever haal ik nauwelijks 6Mb/s waar ik voorheen 20 Mb/s haalde met hetzelfde abonnement
ja, maar opletten, het ene is niet gelinked met het andere.
stel dat je 200Mbps hebt ipv 250, dan gaat dat niet het effect hebben dat je ergens van 20 naar 6 Mbps gaat he, gaat enkel rol spelen als je bvb speedtest doet of ergens iets gaan downloaden waar het ganse path en de server ook de snelheid aankunnen, en dus snellere download gaat geven
de server kant speelt ook een rol, misschien kan die niet beter of op bepaalde ogenblikken.
Dus hier lijkt het probleem niet gelinked aan de max downloadspeed bij u denk ik. Haal je die 6Mbps ok op zelfde toestel of op een andere manier?
Op hetzelfde toestel.
Verwar je niet de eenheden tussen Mbps en MB/s?
Ik denk het niet. Voorheen was het downloadsnelheid getal dat ik zag in Sabnzb gemakkelijk 20. Trouwens, het verschil in tijd dat een bestand van bv 10 gb wordt binnengehaald duurt nu opmerkelijk veel langer.