Beantwoorden
Stief1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

Heb al lang een vraag, over

mijn telenet, gebruikers.

 

Daar sta ik natuurlijk ook onder met mijn iphone (ios) ip adres is ok en naam toestel ook ok!

 

maar daar onder staan 20 lange regels (crypto) en weet ni wa aanvangen? Graag serieuse antwoorden? Ik ga proberen een foto te posten ervan,

 

de gezichtjes heb ik zelf gezet want is mijn ip adres. 

 

                                   Ip    iPhone

DO:33:11:0C:50:40 .🙁😑😑.😑😑

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:2d93:f19b:145d:46dO

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:4015:dOc2:c290:977b

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:609e:3728:db77:dda2

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:500a:967:bc9e:54c3

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:654a:2eaf:5ee6:cce3

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:3cel:7482:754f:62b8

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:8d6f:537c:cc39:la57

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:885c:c6c1:37e5:66ca

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:1061:7b95:ca9d:ecb

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:f1be:9071:bac9:dddo

 

2a02:1810:xxxx:xxxx:6584:7e01:f170:959f

 

Inhoud aangepast door @igvfer: de prefixen van de IP-adressen gedeeltelijk gemaskeerd overeenkomstig de regels van het forum.

 

Titel gewijzigd door @CaroDW  | Vorige titel: Mijn modem gebruiker iphone

0 Likes
9 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

het zijn misschien je IPv6 devices?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

@Stief1  je heb deze info gehaald bij je modem details want ik heb eens gekeken en inderdaad ik heb dat er ook bij staan. 

Het eerste nummer waar je gezichtjes bij staan is een MAC adres en GEEN IP adres laat dat als eerste duidelijk zijn om verwarring te voorkomen. Die andere IP adressen zijn de IPV6 adressen waar je toestel verbinding mee maakt. Maar waarom er 20 regels zijn dat weet ik ook niet , heb het zelfde staan als jou maar dan een ander MAC adres en dus een ander device. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

@patrick37  Ik weet dat wel waarom er zoveel zijn. Windows heeft de gewoonte om elke zoveel tijd een tijdelijk IPv6 adres aan te maken en sommige andere devices ook wel ondertussen, denk ik.

Die komen allemaal in dat lijstje te staan en het is nu eenmaal zo dat de software van "Mijn Telenet" niet a la minute doorheeft of een adres nog in gebruik is of niet en als je een nieuw toestel aansluit zie je het ook maar na enige tijd verschijnen. Doe maar eens een ipconfig /all op je windows machine.

En of topic maar wel aansluitend op het topic van het al of niet zichtbaar maken IP en/of macadressen, wat doen we hiermee. Hier wordt open en bloot de IPadressen inclusief prefix ten toon gesteld. Waarbij de eerste vermoedelijk de echte is en de rest temporary en ondertussen uit gebruik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

@igvfer  dan zijn de info ook weer rijker dat is dan al weer wat meer duidelijkheid. 

Ook even off topic maar niet onbelangrijk daar heb je en punt. Nu staan de IP adressen open en bloot ondanks deze wel of niet in gebruik zijn. Beter zou zijn gewoon alles wat MAC adressen en of ongebruikte IP adressen niet op het forum te laten verschijnen maar dat is een ander topic. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stief1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

Dank voor een antwoord.

 

inderdaad ipv6 adres

 

maar zoveel regels, is de helft nog maat😉

0 Likes
Stief1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

Dank voor een antwoord, inderdaad mijn ip heb ik veranderd in gezichtjes.

 

tzijn ook ipv6 regels en dit is nog maar de helft!

 

ik gebruik ook vpn? Mischien iets mee te maken, weet het ni

0 Likes
Stief1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

hallo,  wil ook zeggen dat het ipv6 adres is.

 

En ik gebruik ook vpn

 

mischien heeft vpn er iets mee te maken, dank voor alle antwoorden

0 Likes
Stief1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

Ps, ik gebruik nu al jaren ios besturingsysteem.

 

Mis wel windows om mee te spelen   

Bedankt voor je antwoord

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP-adressen bij verbonden toestel in Mijn Telenet

@Stief1  Als ik bij mij kijk zie ik 3 IPv6adressen voor mijn IPad, 3 voor mijn smartphone, een 8-tal voor mijn PC enz. Grotendeels tijdelijke adressen maar die verdwijnen niet zo rap uit het "mijn.telenet.be" lijstje.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes