Beantwoorden
LieVr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

Hallo

Ik heb een dlink ip-camera. Camera is via smartphone perfect bereikbaar via een willekeurig extern wifinetwerk en ook perfect bereikbaar via proximus 4G => dus dyndns en portforwarding op telenet modem werken goed. De camera is echter niet bereikbaar als ik gebruik maak van een telenet simkaart in de smartphone (terwijl alle andere internet gerelateerde apps en surfen wel lukt) . Getest met meerdere smartphones maar zelfde probleem: geen connectie. Ook het verlagen van resolutie van de camera tot het minimum heeft geen effect. Iemand een idee?

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

@LieVr   Nog even voor de duidelijkheid (ik ben wat traag van begrip). Als je in dezelfde smartphone een proximus simkaart steekt dan werkt de app om je camera te bereiken wel.

Als je er een Telenet simkaart in steekt niet.

Heel raar. Werkt de data verbinding wel? Controleer eens of de mobiele data wel degelijk aan staat met de Telenet sim kaart.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

@igvfer 

 

TS zegt dat alle andere apps en internettoepassingen wel werken, dus dat zal wel OK zijn dan denk ik ..


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LieVr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

Klopt. Van zodra ik de camera via een telenet sim kaart benader (getest op verschillende telefoons met verschillende simkaarten) krijg ik acces denied. Mobiele data werkt perfect. Op de Dlink camera staat geen toegangsbeperking aan. Ik zat zelf te denken in de richting van IPv4 en IPv6. Proximus werkt op ipv4 , telenet op ipv6 => heb geprobeerd dit terug te schakelen naar ipv4 maar geen effect.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

@LieVr  Die IPv4 of IPv6 kan het volgens mij niet zijn. Hier werken mijn toegang tot de camera's wel.

Maar ik zie ook bij mijn smartphone onder dataverbruik ook zoiets als netwerktoegang.  Daar staan alle apps en kan je alles aan of uit zetten voor verbinding via mobiele data en of Wifi.

Je kan dat per app doen of alles ineens.

Misschien zie je daar iets verkeerd. Ik probeer maar mee te denken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

@LieVr  mijn camera's werken perfect met de Telenet simkaart. Dit is via wifi of via 4G het werkt allemaal. Heb ook geen extra instellingen aan of uit staan dus denk dat er intern bij jou toestel niet correct staat wat er bij de andere simkaartjes wel aanstaat.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LieVr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

Bedankt aan allen om mee te denken. Ik heb 2 camera systemen (verschillende locaties). Op locatie 1 benader ik een hikvision systeem (NVR) en dit werkt perfect, dus ook via de telenet simkaart. Op locatie 2 benader ik een dlink (1 camera, geen nvr, dyndns op camera) => dit lukt maar niet via een telenet simkaart, wel via proximus of via wifi. Op de smartphone van mijn vrouw net hetzelfde... Raar. Zal dit weekend eens de volledige camera resetten en alles van nul opnieuw instellen. Ik hou jullie op de hoogte mocht er een oplossing zijn.

Tags (1)
LieVr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

@igvfer @patrick37 

 

Halo

Ondertussen is het probleem opgelost. In mijn ongelofelijke domheid had ik poort 2000 gekozen (of was dit default bij Dlink??, ik weet het niet meer). Dit lukt om remote de camera te benaderen via wifi en via proximus maar bij Telenet mobile wordt dit blijkbaar onderweg ergens geblokkeerd. Andere poort kiezen was voldoende.

Al doende leert men zeker...

Toch bedankt voor het meedenken!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-cam niet bereikbaar op toestel met Telenet simkaart

@LieVr 

 

Fijn dat het opgelost is en bedankt om de oplossing hier te delen zodat anderen er ook iets uit kunnen leren 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.