Beantwoorden
Ex-Netweter
 

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

Er zijn 2 mogelijkheden waarom mijn snelheid traag is ?

1) als ik ip adres ping via dos dan heb ik 100 % verlies. Webite pingen geen verlies. Wat wil zeggen dat ik de server niet kan aanspreken maar heb wel traag internet.

Daar ben ik mee bezig via een kennis uit de VS (IT er op rust heeft veel ervaring) wat nu op antwoord ?

Het probleem is dat ik mijn netwerk instellings venster wel zie maar leeg. Daar waar normaal je verbindiing te zien utp , wifi enz. 

Als recht streeks via utp kabel modem naar pc heb , en vraag ipconfig/all dan zie ik het adres van de router. En niet internet ip. Daar ligt volgens mij de fout ? Maar via netwerk instelling wat nu leeg is , kan ik er niet bij om het aan te passen.

2) pas dan pas weet ik of de fout in de pc zit of misschien toch bij Telenet. Ben de modem gaan omruilen en kreeg juist het zelfde type als de oude. Die nieuwe modem , daar merk ik wel van dat die iets sneller is maar uitslag speed test is nog steeds het zellfde. Wat me begint te doen denken dat de fout daar niet echt zit ?

Dat zullen pas weten als ik het probleen in de pc op gelost heb. Via wifi uit de modem gaat de snelheid van de smartphone soms rap soms traag. Als beide (pc + smartphone) eraan hangen en de pc staat uit is te metken dat snelheid beduidend veel lager ligt op de smartphone , vindt vreemd ienand een idee wat de reden kan zijn ?

ps de boel loopt soms vast ook op pc , daar maak ik niet zo erg druk in. Op de smarthphone als pc uit staat node probleem ? Phone gaat via wifi modem , pc staat uit.

0 Likes
9 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

@Ex-Netweter laat je thuisnetwerk eens nazien door een professional alsook je pc, want uit vorige berichten is toch duidelijk dat je een beetje bijstand kunt gebruiken.

Ex-Netweter
 

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

Diti is wat ik niet meer zie en dus nodig heb , want daar zit vermoedelik mijn fout ?

https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/09352a90-7116-409e-8c4f-5764e6126750?up...

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

als dit uw instelling is krijg je een ip via dhcp van je telenetmodem, tenzij je een eigen router staan hebt.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

wat krijg je als je cmd en dan ipconfig doet?

0 Likes
Ex-Netweter
 

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

@Christof75 

Ik ben graag zelf op zoek maar de oplossing. En wie weet vindt ik zelf wel ? Pas dan ga ik naar plan B. Heb geen boom in de tuin waar geld aan groeit ? 😀

En leer graag dimgen uitzowken. Maar het probleem met die kennis uit de VS is hij kan geen Nederlands lezen en dat maakt het wel een beetje lastig. In elk geval bedankt voor je mede leven. Iets wat je vaak niet van andere kan zeggen , daar ga ik niet verder op in. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

@Christof75 

Het is zo dat als ik het ip adres ga pingen (internet) dan krijg ik 100 % verlies maw kan de server niet bereiken. 

Kijk naar een link in een.vorige posting daar zie je de afbeelding vam dat netwerk instelling. Het probleem is .. Dat ik dat niet meer zie. En daar zit het vermoedelijke probleem ? 

Maar ben nu ook niet van plan om heel lang te gaan zitten zoeken en blijven zoeken als ik het dan toch niet ksn vinden , dan ga ik wel naar de winkel en laat de pc herstellen. Wil eerst zoeken ja beetje koppig weet ik ?😁

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

welke pc heb je? welk os?welke netwerkkaart? doe eens cmd, dan ipconfig en vertel eens welke ip je krijgt?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?


@Ex-Netweter  schreef:

Er zijn 2 mogelijkheden waarom mijn snelheid traag is ?

1) als ik ip adres ping via dos dan heb ik 100 % verlies. Webite pingen geen verlies. Wat wil zeggen dat ik de server niet kan aanspreken maar heb wel traag internet.


Kun je eens een voorbeeld geven? Indien een webserver te pingen is via zijn naam, moet het 100% zeker ook mogelijk zijn deze te pingen via zijn IP-adres. Wellicht gebruik je niet het juiste IP adres? Wanneer je een ping via de command line interface (CLI) van je computer uitvoerd, wordt het IP adres getoont.

ping-google.png

Het probleem is dat ik mijn netwerk instellings venster wel zie maar leeg. Daar waar normaal je verbindiing te zien utp , wifi enz. 

Als recht streeks via utp kabel modem naar pc heb , en vraag ipconfig/all dan zie ik het adres van de router. En niet internet ip. Daar ligt volgens mij de fout ? Maar via netwerk instelling wat nu leeg is , kan ik er niet bij om het aan te passen.


Dat is normaal. Je PC krijgt een lokaal adres toegewezen van de Telenet router (HGW of "modem"), normaal gesproken beginnent met 192.168.0. gevolgt door een getal tussen 100 en 254.

ipconfig.png


2) pas dan pas weet ik of de fout in de pc zit of misschien toch bij Telenet. Ben de modem gaan omruilen en kreeg juist het zelfde type als de oude. Die nieuwe modem , daar merk ik wel van dat die iets sneller is maar uitslag speed test is nog steeds het zellfde. Wat me begint te doen denken dat de fout daar niet echt zit ?

Dat zullen pas weten als ik het probleen in de pc op gelost heb. Via wifi uit de modem gaat de snelheid van de smartphone soms rap soms traag. Als beide (pc + smartphone) eraan hangen en de pc staat uit is te metken dat snelheid beduidend veel lager ligt op de smartphone , vindt vreemd ienand een idee wat de reden kan zijn ?

ps de boel loopt soms vast ook op pc , daar maak ik niet zo erg druk in. Op de smarthphone als pc uit staat node probleem ? Phone gaat via wifi modem , pc staat uit.


Gebruik je behalve de Telenet HGW nog andere netwerk apparatuur in huis, bijvoorbeeld een access-point?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

IP ping 100 % verlies of fout in pc of Telenet ?

Het venster "eigenschappen van internet protocol versie 4(TCP/IP v4)" kan je tevoorschijn toveren door te tegelijkertijd te drukken op de windows toets + r type ncpa.cpl in het nieuwe venster klik je met de rechtermuisknop op de verbinding die je gebruikt en kies je voor eigenschappen daar voor de juiste versie kiezen v4 of v6 en erop dubbelklikken .

0 Likes