Beantwoorden
InterWestAlarm1
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

IPV4 op Telenet router.

Ik zou een ipv4 adres nodig hebben voor een camerarecorder. Volgens Telenet zou dat in te stellen zijn in de 'geavanceerde instellingen' maar vindt daar niet.

Iemand enig idee hoe een IPV4 te krijgen? Bedankt 

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IPV4 op Telenet router.

@InterWestAlarm1 

Een IPV4 en of een IPV6 heb je altijd wel als internet adres. 

Bedoel je niet dat je ergens poorten moet open zetten ? En dat je eventueel een IP adres moet toewijzen voor je camera's ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
InterWestAlarm1
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

IPV4 op Telenet router.

Ja, ik zet poorten 8000,8001,8002 open (ook al lukt dat niet meer sinds de laatste 'mijn telenet'. Ik vul die in maar kan die niet bewaren... Wat de recorder betreft heeft mijn leverancier gezegd dat de provider de ivp4 moet 'inschakelen', wat er bij een vorige klant gebeurd is met succes. Maar nu weten ze bij Telenet niets...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IPV4 op Telenet router.

Je hebt 2 mogelijkheden met een Telenet HGW = Telenet modem/router.

Ofwel stel je op uw recorder of ook camera's in dat ze een IPv4 adres moeten bekomen met behulp van DHCP ofwel stel je dit manueel in als volgt (aanbevolen) :

IPadres ergens iets tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99. Dit moet uniek zijn.
Gateway 192.168.0.1
Subnetmask 255.255.255.0
DNS servers: 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of iets anders googel maar eens.

Moderne apparaten krijgen ook automatisch een IPv6 adres.

Momenteel is het niet mogelijke om DHCP reservatie te doen op de Telenet HGW en wegens interne problemen bij Telenet hoogstwaarschijnlijk ook niet mogelijk om portforwarding te doen. Zie andere topics hierover.

Trouwens alle Belgische providers gebruiken IPv4 en IPv6 standaard.

Portforwarding is nodig om je toestel(len) van buitenaf (= eender waar ter wereld) te bereiken. Als je zover bent geef een seintje en we helpen je verder. Maar geef dan ook eens merk en type van je toestel zodat we kunnen meekijken in de handleiding.

En sluit aub alles aan met UTP kabel, dat is het veiligst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.