Beantwoorden
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

IPV6 via Netgear R7800

Ik weet dat er een massa's threads zijn i.v.m. IPv6 en briding, maar ik zie bos tussen de bomen niet meer.

Ik en 2 vrienden hebben ook probleem met IPv6.
Onze modem is de CV8560E bridged en IPv4 is in orde want onze Netgear R7800 krijgt een externe IPv4 adres.
Probleem is IPv6, als deze actief is dan zijn er verschillende Android apps op onze Samsung GSM die extreem traag opstarten omdat ze connectie met internet willen maken.
Vb app Snelnieuws of Weather Pro.
Ander probleem is downloaden van grote files via gelijk welke webbrowser bijna iedere keer time out geef, moet dan in de browser iedere keer keizen dat deze her probeerd.
Indien IPv6 uit staat op onze router of we connecteren via 4/5G via Proximus of Telenet, zijn deze problemen weg.
Wel is het zo dat na onze modem een unmanaged switch staat op Digitale Telenet TV van juiste IP-range te voorzien.
Aan die switch hangt ook onze Neatgear R7800 router om internet bedraagd en draadloos te geven aan andere apparaten zoals smartphones, pc's etc...
Instellingen op ionze R7800 router i.v.m. IPv6 heb ik gekozen als type internet verbinding:
doorsturen, automatisch detecteren en DCHP.
Bij deze instellingen krijg ik steeds die problemen.
Nu staat IPV6 op uit, kan dit voor een of andere reden kwaad?
Welke settings van IPV6 internet verbinding zou ik moeten kiezen in onze Netgear R7800 router?

 
 
2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IPV6 via Netgear R7800

@Ragdd waarom niet de router direct op de bovenste gele poort van de telenet modem aansluiten in plaats van een switch er tussen te zetten, de switch kan gerust op een 2de poort van de telenet modem zitten, dat zal geen problemen geven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

IPV6 via Netgear R7800

Mijn vorige Telenet modem was een modem only met 1 LAN poort.

Daarom een switch gestoken om Digibox en Digicorders van externe IP-adressen te voorzien.

Voor het gemak gewoon de modem verwisseld indertijd met de CV8560E.

1ste switch is om 1 Digibox en 2 Digicorders van een Telenet IP-adres te voorzien.

Maakt het voor IPv6 uit als er een unmanaged switch achter de modem komt?