Beantwoorden
Ex-Netweter
 

IPv6 OnePlus 8 Pro CV8560E (E-router)

Mijn setup:


CV8560E | e-router, mac bridging => Archer C3150 v2 | TP-Link router => TL-SG2008P 1.0 | TP-Link switch, vlan id 2 => Asus Aimesh

 

Na de uitrol van de nieuwe e-router firmware op maandag 15 februari is mijn OnePlus 8 Pro het enige toestel dat IPv6 problemen ervaart. (IPv6 op o.a. onze iPhone, Samsung S9, MacBook Air en Asus laptop werkt prima.)

 

Zodra mijn OnePlus verbinding maakt met het wifi netwerk is er aanvankelijk sprake van IPv6 connectiviteit. Zowel de verschillende IPv6 testsites als de app Network Analyzer Pro bevestigen dit.

 

Deze IPv6 connectiviteit op mijn OnePlus is echter van korte duur. Na een aantal minuten valt ze steeds weg.

 

Zie volgende screenshots die ik heb genomen van de app Network Analyzer Pro. Hetgeen me wel opvalt is dat wanneer mijn Oneplus IPv6 connectiviteit heeft, er bij "DNS Server IPv6" N/A te lezen valt.

Enig idee?

 

PS Toen ik gebruik maakte van de modem only had ik dit probleem niet.

 

Screenshot_20210311-215601.jpg

 

Screenshot_20210311-215922.jpg

61 reacties

IPv6 OnePlus 8 Pro CV8560E (E-router)


@Ex-Netweter  schreef:

 

Uiteindelijk heb ik een van mijn Aimesh nodes (rt-ac68u) losgekoppeld en ingesteld als router. Alles werkt perfect nu. Mijn OnePlus 8 Pro verliest de IPv6 niet meer en ik heb zo het gevoel dat de responstijd inzake het laden van websites enorm verbeterd is. Ik merk waarlijk een verschil, echt.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

IPv6 OnePlus 8 Pro CV8560E (E-router)

EDIT: please ignore.  Geantwoord in het verkeerde topic.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes