Beantwoorden
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Iemand suggesties voor de aankoop van nieuwe router?

Sinds de Corona moeten we vanuit thuis werken , 3 computers , 3 gsm 's een iPad , we kijken vaak Netflix , dit alles maakt dat onze router die we bij geplaatst hadden het niet meer zo goed aankan. We hadden jaren geleden een router in het appartement bijgeplaatst omdat de telenet modem in de kelder staat en de ontvangst te zwak. Kan er iemand een goede router aanraden die krachtig genoeg is om 3 computers aan te kunnen en 3 televisies met Netflix ? Prijs speelt niet zo een grote rol , als hij maar snel , krachtig en eenvoudig te installeren is , ben daar namelijk niet zo goed in.

0 Likes
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand suggesties voor de aankoop van nieuwe router?

@Gilbert   De vraag die je stelt is eigenlijk niet welke router moet ik kopen maar wel hoe kan ik mijn WiFi verbeteren zodat ik met meerdere toestellen tegelijk deftig kan streamen.

Eerst en vooral moet je abonnement voldoende zijn. Maar daar twijfel ik niet aan. Vervolgens moet je een deftig Acces Point (AP) hebben liefst met meerdere kanalen (antennes) zodat je vlot met meerdere apparaten  tegelijk kunt streamen.

Goede raad: TV's probeer je altijd aan te sluiten met de UTP kabel zeker om te Netflixen in hoge kwaliteit.

Via Wifi moet je rekening houden dat als je een abonnement hebt van 200 Mbps dan kan je in het beste geval maar een snelheid halen van 200 Mbps. Als dit moet verdeeld worden over 6 toestellen die tegelijk aan het streamen zijn dan heb je elk maar 33 Mbps en dan komen er soms nog eens andere devices zoals smartphones ook een stukje opeisen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Iemand suggesties voor de aankoop van nieuwe router?

@Gilbert  heb je een router bijgeplaatst of repeater, want met een repeater zal je uw internetsnelheid halveren. dus als je bijvoorbeeld 200hebt, zal het op je repeater 100 zijn en dit moet je dan verdelen over alle devices.

Ik raad dan ook aan om een MU-MIMO router aan te schaffen. MU-MIMO laat een Wi-Fi-router communiceren met meerdere apparaten tegelijk. Hierdoor hoeven apparaten minder lang te wachten op een signaal en wordt uw netwerk veel sneller. Aangezien in een gemiddeld huishouden ten minste acht apparaten tegelijk vechten om een stukje bandbreedte, zal MU-MIMO de Wi-Fi-ervaring enorm verbeteren. Een goed voorbeeld is de NIGHTHAWK® AX12 AX6000 WIFI 6-ROUTER.

https://www.netgear.nl/home/products/networking/wifi-routers/rax120.aspx

Succes met je aankoop 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand suggesties voor de aankoop van nieuwe router?

kleine tip, lees reviews van het product of producten die je op het oog hebt.  reviews van meerdere instanties.  ga ook eens kijken op de user forums van die producten want reviews zijn soms gesponserd...

Dikwijls beloven die producten je de hemel maar is hun firmware een ware hel.

0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Iemand suggesties voor de aankoop van nieuwe router?

Ik heb gisteren naar telenet gebeld , wat blijkt er nu ? Als ik een speedtest doe in de garage met een laptop op de telenet modem haal ik 250 mbp/s. Wij wonen op het eerste verdieping en het signaal is te zwak tot boven , dus geen internet. Daarom had ik een router geplaatst op de eerste verdieping , maar met de speedtest haal ik hier maar 80 mbp/s op de 5 Ghz . De 2,4 Ghz is bijna onbruikbaar wegens te zwak. Dat was vroeger niet , ik had zowel op de 2,4 als op de 5 Ghz ongeveer 80mbp/s. (Met die router) Maar waar ligt dat verlies van de garage tot op de eerste verdieping ? D Router is een krachtige Asus RT-AC88U daar kan het niet aanliggen.

Tweede vraag :

Ik heb boven een switch liggen met 4 aansluitingen 2 hebben een lampje dat groen brand en 2 een lampje dat rood brand , is dat normaal ?

 

Ik heb wel gemerkt dat de UTP fiche die in de modem van telenet zit , waar de kabel aanhangt die naar de eerste verdieping gaat moeilijk doet , minstens dat je er aankomt ben ik mijn verbinding kwijt. Maar tot mijn grote verassing komt telenet hier niet voor aan huis ? Signaal tot modem is sterk , de rest is mijn probleem ? Maar hoe verander je zo een UTP fiche ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand suggesties voor de aankoop van nieuwe router?

@Gilbert  Eerst en vooral, inderdaad problemen binnenshuis moet je zelf oplossen. Als je lampen niet meer branden bel je een elektrieker, niet electrabel. In dit geval zal je ook een elektrieker moeten bellen om die UTP fiche te vervangen als je het zelf niet kunt.

Anders knip je de fiche af, koop of huur je een krimptang en de juiste UTP connectoren (elektro groothandel). en volg je dit stappenplan

https://www.utpkabelmaken.nl/ 

Maar eigenlijk heb je eerst een tester nodig.

Ik kijk daarbij eerst naar pair/length aan beide zijden. De 4 lengtes moeten ongeveer gelijk zijn. Zo zie je aan welke kant het probleem zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.