24777
netweters
|
152633
antwoorden
|
20725
vragen
|
Ik merk op mijn wifi scan app dat de modem enkel op 5Ghz zend. Ik wil ook de 2,4Ghz aan omdat mijn wat oudere laptop enkel daarop verbindt. Ik wil dat ook kunnen beheren omdat sommige smartapparaten enkel via 2,4Ghz kunnen geconfigureerd worden. Tegenwoordig kan ik in de my Telenet app niets meer daarover vinden.
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Hoe raak je aan de expertinstellingen van je modem?
Die instellingen kan je op de MyTelenet site vinden
Let op: heb je een F@ST3896LG-TN en Pods dan zal je de instellingen voor 2,4 & 5 GHz niet vinden.
Ik kan via de link de instellingen wel zien en mijn wijziging invoeren, maar hoe save je dat dan? Als ik uit het scherm ga en er weer in staat alles terug zoals eerst....
Als je instellingen correct zijn dan verschijnt er rechts onder een opslaan knop. Er zijn wel 2 problemen
Ik heb een gelijkaardig probleem.
Recent is mijn oude telenet-modem vervangen door de nieuwe F@ST3896LG-TN met Docsis 3.1 Wifi6 (docsis),
Bij de vorige modem kon je een afzonderlijke SSID instellen voor 2,4 GHz en 5 Ghz of kon je één van beide snelheden tijdelijk uitzetten.
Bij de nieuwe F@ST3896LG-TN lukt dat niet omdat de Wifi-instellingen op de nieuwe Je thuisnetwerk-website zijn veranderd. Onder Modem vind je nu een tab Netwerkveiligheid. Als je daar de Expertinstellingen ontgrendeld kan je het volgende aanpassen:
Onder Signaal zie je er staan:
Geen van die instellingen kan je aanpassen.
Nu heb ik overal in huis Philips lampen die met WIZ communiceren. Om een lamp te verbinden met de WIZ-app (die zelf weer verbonden is met mijn Google Home) kan dat alleen met 2.4 Ghz (niet met 5Ghz). Eens de lampen verbonden zijn, gebeurt de communicatie ook over 5 GHz. Hetzelfde probleem heb ik met de SmartWizard meters. Ook die kan je alleen verbinden met 2.4 GHz maar ze communiceren daarna ook over 5 GHz. Het lukt me dus niet meer om de meters van SmartWizard of Philips Wiz lampen een nieuwe verbinding te laten maken met de modem (omdat ik nu overal 5 Ghz heb).
Iemand een idee voor een oplossing zonder alles buiten te smijten en nieuwe toestellen aan te kopen?
Het klopt dat je 5GHz niet kan uitschakelen of kan loskoppelen van 2,4GHz bij 360 WiFi
Je belt naar de klantendienst en je vraagt of ze je toestel (smartphone) even forceren naar 2,4GHz. Dan kan je je installatie voltooien. Er wordt nog gekeken of deze functionaliteit ingebouwd kan worden in MyTelenet. Zie info: Deurbel koppelen aan 2.4 GHz bij wifi-pods
Ook WPA 3 ondersteuning is momenteel uitgeschakeld in MyTelenet, de toestellen ondersteunen dit echter wel.