Beantwoorden
Beginnerke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inloggen niet mogelijk met Odroid c4.

Hallo, als absoluut beginner probeer ik een Odroid c4 te installeren als home assistant. 

Dus, Home assistant OS voor Odroid op een SD kaartje geflasht. In de Odroid gestopt, met patch kabel aan mijn router en onder spanning gezet.

Volgens de handleiding van HA, moet ik dan na een paar minuten kunnen inloggen op HA via

http://homeassistant.local:8123/  of

http://homeassistant:8123/

Helaas wil dit niet lukken, "pagina niet gevonden "

Led van de spanning licht op, led op de netwerk poorten knipperen zowel op Odroid als op router.

Mocht iemand mij kunnen vertellen hoe ik ingelogd raak op mijn toestel. 

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Kan niet inloggen Odroid met home assistant.

5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Inloggen niet mogelijk met Odroid c4.

Dan moet je ook zeker zorgen dat je IPadres fixed is. Tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99.

Dan kan je die odroid aanspreken via uw PC of laptop thuis. Dan moet je gaan kijken welke poorten dat programma gebruikt. En die moet je dan forwarden in "Mijn Telenet". Dit alles in de veronderstelling dat je geen eigen router gebruikt. Intern kan je dan die home assistant aansreken via 192.168.0.X:poortnummer. In dit geval 192.168.0.X:8123



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beginnerke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inloggen niet mogelijk met Odroid c4.

 
Beginnerke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inloggen niet mogelijk met Odroid c4.

"Dan moet je ook zeker zorgen dat je IPadres fixed is. Tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99."

=> probleem: kan niet inloggen op toestel. 

=> 0plossing stap 1: log in op toestel. 

...?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Inloggen niet mogelijk met Odroid c4.

Kijk eens in Mijn Telenet of je het toestel ziet staan tussen de aangesloten toestellen, want dan zie je ook het IP-adres. Dan kan je doormiddel van het IP-adres proberen toegang te krijgen: http://192.168.x.x:8123/ 

Indien je daar niets ziet staan, probeer eventueel eens een andere kabel.

 

 

Trouwens om gebruik te maken van een lokale hostname is er helemaal geen statisch IP-adres nodig. Een Statisch IP maakt het wel gemakkelijker om toegang te krijgen wanneer de hostname niet werkt (zoals nu).


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Inloggen niet mogelijk met Odroid c4.

Heb je al eens HTTPS geprobeerd ipv HTTP? Verder, als Engels geen probleem is, op reddit.com heb je groepen voor zowel ODroid als Home Assistent.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.