Beantwoorden
Luke02
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instabiele internet (zowel bedraad als wifi)

Dag internet

Sinds vorige maandag op 09/03 heb ik last van mijn internet, zowel met mijn ethernet kabel als wifi.
Mijn internet is onstabiel en zorgt ervoor dat ik om de paar minuten plots super hoge ping/ms krijg. Vaak is het zo dat het plots van gemiddeld 20-30 ms naar 600 ms of hoger gaat. Dit duurt vaak enkele seconden maar is zeer frustrerend. Tijdens dat dit gebeurt valt mijn internet niet helemaal uit, maar het zorgt ervoor dat ik tijdens die enkele seconden niets meer kan doen. Ik speel veel online games waardoor ik dit merk wanner dit gebeurt. Ik krijg altijd als error code: Disconnected: timed out. Gemiddeld heb ik rond de 500mbps download en 50 mbps upload met mijn kabel en rond de 400-500 mbps download en 50 mbps upload met wifi.

 

Gisteren (woensdag 19/03) kwam de technicien van Telenet langs om mijn modem na te kijken of het wel stabiel is en niet defect. Mijn modem bleek helemaal in orde en stabiel te zijn. De technicien zei zelf dat het niet aan mijn modem ligt maar hoogstwaarschijnlijk aan mijn routers. Een maand geleden heb ik nieuwe routers geïnstalleerd. Het zijn in totaal 3 routers van netgear orbi (1 product). Mijn routers werkten perfect zonder probleem tot vorige week. Ikzelf ben verbonden met mijn internet kabel aan 1 van de 3 routers, mijn broer is verbonden rechtstreeks aan de modem. Hij ervaart de instabiele internet af en toe maar dit gebeurt alleen in de avond terwijl ik het door heel de dag ervaar. De technicien zei dat het misschien aan een probleem van telenet ligt dat ze momenteel hebben omdat nu iedereen thuis werkt wegens het corona virus. (C200318_4877493)

maar dat betwijfel ik omdat ik het al sinds 09/03 is begonnen. Ik weet momenteel niet wat het probleem is, zou iemand mij hiermee kunnen helpen? 

Alvast bedankt 😉 

Luke 

0 Likes
4 reacties
Luke02
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Instabiele internet (zowel bedraad als wifi)

 

Luke02_2-1584582536049.png

Hier nog een screenshot van hoe mijn ping eruit ziet. Soms schiet het meerdere malen boven de 500ping/ms in een periode van +- 30 seconden.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Instabiele internet (zowel bedraad als wifi)

Ik merk dit ook. Ook met pings naar bijv de dns server van Telenet.

 

@Luke02 wat gebruik je om die pings zo te visualizen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Instabiele internet (zowel bedraad als wifi)

Misschien eens die router pingen om te zien of de snelheid wel ok is en dan misschien ook eens de modem pingen via dos promt hier in het Engels uitgelegd http://www.verizon.com/support/smallbusiness/internet/fiosinternet/networking/troubleshooting/questi... ik tracht even mee te denken in de hoop dat het helpt ?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Instabiele internet (zowel bedraad als wifi)

De Netgear orbi is een Mesh systeem waardat de sateliet routers als 1 router functioneren. 

Je moet hier dus wel opletten dat de sateliet routers niet tever van de hoofdrouter staat, waar het signaal van internet zal binnenkomen.

In de advanced settings van je router (www.routerlogin.net) staat Enable Daisy-Chain Topology

Als je dit afzet moet je zeker zijn dat de sateliet routers op de juiste plek staan (dicht genoeg bij de hoofdrouter) Als dit niet het geval is zal dit problemen geven.

Je moet dan even uittesten of je deze functie niet beter afzet in uw geval.

meer info : https://kb.netgear.com/000048458/What-is-daisy-chain-and-how-does-it-work-with-my-Orbi-WiFi-System

In uw geconnecteerde devices staan uw sateliet router en helemaal aan de rechtse kant staat link status. Als dit op "poor" of "zwak" staat moeten de satelieten dichterbij gezet worden. Dit zou uw probleem kunnen verhelpen. 

Heb dit zelf voorgehad met die van mij. Mijn type mesh systeem is de Netgear orbi pro, maar dit zal wel hetzelfde zijn op de gewone versie. 

Even nakijken dus 😉

succes !

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes