Beantwoorden
Yenneke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installeren Philips Hue Bridge.

Ik probeer de Hue bridge te installeren zoals aangegeven op verschillende sites, maar ipv 3 lichtjes branden er maar 2 (elektriciteit en wifi)

Het derde lichtje (netwerkverbinding) brandt niet. Verschillende poorten geprobeerd op modem van telenet alsook via wifi router Belkin, maar lukt niet.

Heb Telenet gebeld met de vraag of UPnP ingeschakeld staat (heb ik gelezen op internet). Alles is correct ingesteld zeiden ze mij.

Ze begrijpen het ook niet...

Als ik naar 'my telenet' en modemverbindingen ga, zie ik wel dat Philips Hue er tussen staat met IP 192.168.0.222.

Hoe kan dit opgelost worden ? Weet iemand raad ? Zolang de 3 lichtjes niet branden kan ik geen verbinding maken met mijn iPhone en lampen.

Bedankt alvast om dit te bekijken.

Yenneke

5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installeren Philips Hue Bridge.

@Yenneke 

Dus je ziet je Hue Bridge wel staat zo gezegd. 

Zelf heb ik er geen en heb wat info proberen zoeken maar vindt niet veel wat je tot een oplossing kan bieden. Enige wat ik wel lees links en rechts is een de bridge te resetten en zien of je alles opnieuw eens kan verbinden. 

Had ook ergens iets gelezen van UPnP maar als dat is uitgeschakeld diende je de IPV6 en de IPV4 firewall beide moeten aanstaan. Misschien kan je eens proberen om die eens uit te zetten bij wijze van test of de Bridge dan wel een netwerk verbinding heeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Installeren Philips Hue Bridge.

Gaat het over een nieuwe Bridge of is deze ooit al eens geïnstalleerd geweest? Misschien kan het zijn dat DHCP is uitgeschakeld op de bridge. In principe staat dit standaard aan maar je weet maar nooit. Probeer eens de Philips Hue Bridge te resetten. Er staat een knopje op de achterkant dat je met behulp van een paperclip kan indrukken. Hou deze voor 5 seconden ingedrukt wanneer het toestel is voorzien van stroom. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Yenneke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installeren Philips Hue Bridge.

Bedankt Patrick37 en BillyX voor jullie antwoorden. Het is een nieuwe bridge, en de 1ste keer dat ik zoiets installeer.

Ik heb deze al een paar keer gereset dus naar fabrieksinstellingen alsook de modem. Ook heb ik een andere kabel geprobeerd,

maar niks lijkt te lukken. Bij de instellingen van de modem durf ik niet veel te veranderen zoals IPV4 en IPV6, angst dat dan

alles geblokkeerd geraakt want veel snap ik hier allemaal niet van. 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Installeren Philips Hue Bridge.

Ok, als je je Bridge al eens terug naar de fabrieksinstellingen hebt gezet dan zal dit niet het probleem zijn. Je kan nog eens het volgende proberen:

1) Schakel de Telenet modem eens uit, wacht 10 seconden en schakel deze terug in. Wacht een vijftal minuutjes en probeer dan opnieuw. Probeer eventueel ook andere ethernet poorten van de Telenet modem.

2) Maakt je iPhone een verbinding met een VPN? Schakel deze dan uit wanneer je tracht een verbinding op te zetten richting je bridge.

3) Je weet al hoe je het IP adres van de bridge moet zoeken via My Telenet en modemverbindingen. Wanneer je het netwerklampje van de bridge nog steeds staat te knipperen open je de Philips Hue app op je iPhone. Als deze op het beginpagina de bridge niet kan vinden kan je onderaan op de knop "Meer opties" tikken. Je zal dan naar een pagina gaan met wat uitleg over hoe je een bridge kan verbinden. Tik daar op de knop '"Ik heb hulp nodig". De app zal nu voorstellen om te zoeken naar de bridge, als dit niet werkt heb je de mogelijkheid om te zoeken naar de bridge met een opgegeven IP adres. Vul daar het adres in dat je hebt gevonden in My Telenet voor de bridge. Als hierna de bridge wordt gevonden zal er gevraagd worden om op de knop van de bridge te drukken.

Alvast véél succes!


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Yenneke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installeren Philips Hue Bridge.

Beste Billy X, 

Het is gelukt. Ik heb uw advies opgevolgd en de 3 lampjes branden alsook heb ik de verlichting kunnen aanpassen.

Geweldig. Bedankt voor het delen van de informatie.