Beantwoorden
ab33605
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
WOW, overzichtelijk! Trick or treat? Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes.

Instellingen E5330As/Bs-2

Omdat wij in de Grote Vakantie naar Frankrijk gaan, Ergens in 'the middle of nowhere". De eerste wnkel is 35Km verder... heb ik me een Modem aangeschaft, zo'n MIFI. Een huawei E5330As/Bs-2. Een 3 G ding. Maar ik krijg dit niet aan de praat. (Ik had het aangeschaft voor andere deleinden, maar dat kon ,iet) Ik kan de instellingen niet zo zetten dat ik op internet kan. Er kunnen 8 toestellen op aangesloten worden, dus mijn GSM wordt een stukje ontlast. Weet /Kent er iemand welke instelingen ik moet zetten (en waar) om het ding op internet te krijgen? O ja, ik heb al de twee handleidingen van doorworsteld, echter niet. Het moet specifiek voor Telenet zijn. Alvast bedankt. AB en enkele cijfers
Op iedere regel is er een uitzondering. Dus is er een regel zonder uitzondering.
0 Likes
4 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Instellingen E5330As/Bs-2

Is er iemand die @ab33605 kan helpen met de instellingen van zijn Huawei E5330As/Bs-2. Zodat hij zich hier in de grote vakantie alvast geen zorgen over moet maken. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Instellingen E5330As/Bs-2

@ab33605

 

Je moet normaal via wifi verbinden en dan naar het ip-adres van dat toestel surfen waar je de instellingen kan ingeven.

 

Maar normaal moet dat automatisch gaan als je er een sim-kaart insteekt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instellingen E5330As/Bs-2


@Suzy schreef:

Is er iemand die @ab33605 kan helpen met de instellingen van zijn Huawei E5330As/Bs-2. Zodat hij zich hier in de grote vakantie alvast geen zorgen over moet maken. 😉


Geef mij nog een paar dagen tijd. Telenet heeft ook dergelijke toestelletjes voor verkoop. Ik ga proberen uit te vissen hoe de instellingen zijn als daar een Telenet mobiel sim kaartje in steekt. Dit gebeurt automatisch dus kan ik dan de instellingen overnemen. Ik heb het in elk geval al eens gedaan met een toestelletje dat een klant had aangeschaft in Spanje en die ook niet automatisch de Telenet instellingen overnam.

Een beetje geduld want morgen ga ik niet werken. Zaterdag wel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
w21rd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Instellingen E5330As/Bs-2

Afhankelijk welke sim kaart je zal gebruiken in Frankrijk krijg je bij aankoop van je sim de nodige gegevens mee welke je moet instellen APN en pin code van de sim.
Beter nog, aldaar laat je dat doen door de mensen aan de balie.

Veronderstel even dat je uw sim van hier gebruikt nu de roaming wat goedkoper is dan gaat het als volgt:
Plaats je sim in de mifi en noteer meteen even de gegevens vermoedelijk onder de batterij met inlog gegevens (ssid en paswoord op het etiket) en zet de mifi aan.
Met een laptop zie je na een menuutje (of 2) dat er een nieuw wifi signaal is opgedoken.
maak draadloos een verbinding met uw laptop en de mifi door de gegevens die je hebt genoteerd daarnet.
surf met uw browser naar 192.168.1.1
vul je apn gegevens in en de pin code van uw sim.
zorg dat je die gegevens bij hebt als je in Frankrijk bent, dat bespaart je heel wat miserie.

Ik heb zelf al een hele tijd een andere mifi maar eigenlijk werken die allemaal met hetzelfde stramien.
Wat mogelijk is, wanneer je voor de eerste keer op internet wil dat je op de webpagina (192.168.1.1) je moet klikken op ""ik wil toegang tot internet"
Althans dat was bij mij zo, later was dit niet meer nodig.
ik heb net de handleiding gelezen van uw mifi, je kan die hier vinden:
https://www.internationalsim.eu/H-E5330-E5377%20(Huawei%20Pocket%20WiFi%20Modem)-NL.pdf

Groetjes Ward.
0 Likes