Beantwoorden
ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

Hoi,


Al zeker 2 weken last van willekeurige disconnects.

Ik dacht eerst dat het aan Wifi lag dus had die al naar enkel 2.4GHZ gezet op een leeg, vast kanaal. 

Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn desktop die aan een UTP kabel hangt.

Ze vallen ook samen weg dus ik vermoed dat het aan modem ligt?


Het is willekeurig, gebeurt soms 10-15 keer per dag en duurt soms maar paar seconden, soms 5 minuten. Erg lastig als je van thuis probeert te werken met veel conference calls. Hele dagen over 4G hotspot begint pijn te doen aan mijn mobiel verbruik.

Signaalsterke over wifi (en draad) is perfect, connectie met wifi blijft (op gsm uitroeptekentje naast wifi symbool) en op laptop hetzelfde, connected - no internet. 
Op de normale momenten haal ik de 300 mbps op kabel en 85 op wifi met ping 10/14 ms. 

De huidige setup heeft ook lang goed gewerkt en er zijn geen wijzigingen gebeurd.

 

 

Setup:

Telenet modem type CH7465LG-TN. 
UTP kabel naar lokale NAS
UTP kabel naar digicorder
UTP kabel naar 1ste verdieping waar een extra access point staat.

Telenet Access point type AP7465CE-TN

UTP kabel naar docking station voor laptop.

UTP kabel naar 2de verdieping waar desktop PC staat.

18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet onderbrekingen

@ThomasT  

Is het dan ook zo dat je digicorder geen interactiviteit meer heeft ? En al eens geprobeerd een kabel rechtstreeks aan de modem te verbinden en gekeken of er dan nog uitvallen op het internet zijn? 

 

Je kan ook altijd de klantendienst contacteren en een lijn meting laten doen. Die kunnen zien of je uitvallen hebt op het netwerk en dan kunnen ze gepaste maatregelen treffen om dit op te lossen. 

 

Het zou een probleem aan je accespoint kunnen zijn maar daar kan je enkel zeker van zijn als je eens aan de modem test rechtstreeks. Je kan altijd zien via 'mijn Telenet' of je accespoint ook online is of niet als je de onderbreking hebt. Moest je dan de onderbreking hebben kijk ook eens naar je modem of er daar lichtjes pinken op dat moment. Kan ook natuurlijk zijn dat je modem om een bepaalde reden meerdere keren herstart door een fout waardoor je die onderbrekingen ervaart. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ekinci
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet onderbrekingen

Ik heb ook al sinds 3 uur geen internet alles geprobeerd, maar de router heeft geen internet

Tags (1)
0 Likes
ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

Hi Patrick 

 

Bedankt voor de reactie.

 

Kabel rechtstreeks aan modem is nogal lastig. Mijn laptop heeft geen UTP ingang meer en mijn desktop naar beneden dragen is nogal onhandig... Wel is hetzelfde probleem er met de Wifi, daar kan ik wel adhv mijn telenet zien dat gsm geconnecteerd was met de modem.

 

Tijdens de onderbreking zie ik niets speciaals aan de modem/accespoint ze hebben gewoon 1 wit lichtje vooraan dat brandt. Ik zal nu inderdaad eens kijken bij een volgende onderbreking wat de status is van de modem en access point via mijn telenet. (al vraag ik me wel af hoe realtime die data is?). Daarna kan ik inderdaad eens bellen voor een lijn meting. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet onderbrekingen

Als de info die ik gevonden heb over "Telenet Access point type AP7465CE-TN" juist is dan is dit eigenlijk een router. Volgens die info is het standaard mangegement IP adres 192.168.0.1 en dit mag niet als uw telenet modem standaard ingesteld is. Zet het management IP adres van de AP7465CE eens op 192.168.0.5 en test dan nog eens.

Heeft uw NAS een vast IP adres en welk is dit dan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

Hi Jean,

 

Bedankt om mee te denken.

 

De access point kan ik bij mijn wete niet configureren... Die is door telenet zelf geinstalleerd. Ik zie niet direct een manier om daar een vast IP aan te koppelen. Ik zou eens kunnen vervangen door een hub, dat heb ik hier nog wel liggen maar dan ben ik natuurlijk mijn extra wifi point kwijt. 
Kan me ook moeilijk voorstellen dat dit het probleem is want dit is een standaard telenet product en dan zou elke telenet klant met zo'n access point toch dezelfde storing hebben?

 

Ik heb geen vaste IP adressen geconfigureerd. Als ik kijk naar verbonden toestellen met de modem zie ik IP adressen van 192.168.0.XXX met XXX tussen 132-233 dus nergens een 192.168.0.1 dat storing zou kunnen geven.

 

Groeten,

Thomas

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet onderbrekingen

Plaats die hub toch maar eens (tijdelijk)  ipv het AP. Als dan geen problemen optreden gedurende 1 of 2 dagen dan weet je dat daar het probleem zit.

Normaal zou je deze AP kunnen beheren in "Mijn Telenet". Maar ik weet niet wat je daar kan wijzigen voor dat AP.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet onderbrekingen

@ThomasT ik hoop dat je bedoelde een gewone unmanaged switch ipv een hub?:-)

Een hub broadcast continu naar heel het netwerk terwijl een switch dit beter doet door segmentatie 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AnneliesVV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Internet onderbrekingen

Wij hebben exact hetzelfde fenomeen. Sinds maandag 30/8 hebben we het opgemerkt, na 2 weken verlof. Daarvoor geen problemen.

 

De internetverbinding valt weg via wifi en utp, op willekeurige momenten tijdens de dag. Ook hier is het vooral het thuiswerk dat er onder lijdt.

 

Onze setup is gelijkaardig: een modem (Wireless modem 3.0 (DOCSIS)) en een access point (AP7465CE-TN). Ze zijn opgezet om 1 wifi netwerk te vormen, en aan beide zijn ook aparaten verbonden via utp.

 

Volgens de helpdesk ziet alles er normaal uit, maar ze konden geen verklaring geven voor het continu wegvallen van de internet connectie. Een reset lijkt soelaas te brengen voor een halfuur, maar nadien is het weer van dat.

 

Het ergens wel fijn om te zien dat nog mensen dit probleem hebben, maar helaas zo te zien geen oplossing.

0 Likes
ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

@AnneliesVV kan dit een lokaal probleem zijn? Toevallig ook uit omgeving van Lint?

 

 

@Janneke_Dust Ondertussen ook de accespoint veranderd door een unmanaged switch ( inderdaad geen hub @kristofDW ) type netteller 205v2 die had ik hier nog liggen.

 

Problemen blijven zonder enige verbetering, nog steeds connectieverlies voor een aantal seconden tot paar minuten.


Ik begin beetje radeloos te worden. Kan enkel maar bedenken om een nieuwe modem te gaan halen...

0 Likes
AnneliesVV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Internet onderbrekingen

@ThomasT  wij wonen in Kessel-Lo (Leuven) dus het lijkt me niet lokaal 🙂 We hebben ondertussen terug dezelfde problemen, ook nu we het access point zijn eigen Wifi-ID hebben gegeven. Het probleem lijkt echt veroorzaakt te worden door het access point, als ik dit volledig uittrek zijn er geen problemen. Maar zonder access point is het signaal niet overal sterk genoeg. Al 2x gebeld naar Telenet maar ze kunnen mij enkel zeggen dat bij hen alles groen is en er dus niks scheelt aan de modem of het access point... 

0 Likes
Nick8900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet onderbrekingen

Wij wonen in Ieper en hebben al weken hetzelfde probleem.  Op dit moment dus ook weer..

Dit ligt toch aan de servers van Telenet? Bij elke test blijkt alles normaal te zijn voor hen.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet onderbrekingen

@Nick8900  

Het zal niet aan de servers liggen maar dan eerder aan de TAP of de paddestoel. 

De testen die hun doen zijn lijn metingen en als daar geen waarde verschil in zit of onderbrekingen is het voor hun eigenlijk goed. In die testen zijn dus ook modem testen inbegrepen en zien ze of die ook uitvalt of niet. 

 

Wat wel het geval kan zijn is dat er dus buiten iets is waardoor je die onderbrekingen hebt. Kan ook zijn dat er ergens gewoon een connector niet goed werkt of los zit maar dan zal de persoon aan de lijn die deze meting doet net geluk moeten hebben dat het ook verkeerd gaat. Maar heb je die problemen enkel in de avond uren of maakt het niks uit en kunnen die problemen elke minuut van de dag zijn? 

 

Zou anders een technieker laten komen en het laten nakijken. Moest het aan telenet zijn dan is het een gratis afspraak moest het toch eigen bekabeling zijn of iets wat niet van Telenet is zal de afspraak betalend zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nick8900
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet onderbrekingen

Probleem doet zich hoofdzakelijk voor vanaf ongeveer 20u30. En dit voor een aantal uur.

0 Likes
ThomasT
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet onderbrekingen

Vandaag 1 onderbreking gehad deze voormiddag rond 10u10, voor de rest van de dag lijkt (tot nu toe) alles weer helemaal ok. 

 

Het blijft een frustrerend probleem en ik vind nog steeds geen oplossing.


Mij lijkt het dat problemen met modem, access point of bekabeling, toch constantere storingen zouden moeten geven... 

0 Likes